ankarbergs

När Gud skapade Torbjörn.......

Publicerad 2010-04-14 14:16:56 i Allmänt,

........var det nog meningen att Torbjörn skulle ingå i någon av Al Qaidas värsta terrorist grupper,men nått gick snett och Torbjörn hamnade hos OSS istället.Jag har i skrivandets stund precis kommit hem från 1 1/2 veckas semester i en husvagn på en fjälltopp med Torbjörn under samma tak och jag vill inte påstå att jag är speciellt ut vilad.

Vad som borde ingå i ett valpköp när det gäller Jämthund är bur,hund skitpåsar,el tejp och centraldammsugare,med dom hjälpmedlen kan man rädda både inredning,miljö och tekniska prylar.Buren den har man för att få lite lugn och ro,hunskitpåsar det har man för att kunna källsortera allt som har gått genom tarmarna typ metall,tidningar och plast el tejp den lagar man alla sladdar med,centraldammsugaren är ett måste om man själv inte exteriört vill se ut som en Jämthunn personligen.

När Torbjörn skiter är de för det mesta ett fruktansvärt vackert konstverk man bär med sig till källsorteringen i dom svarta små hunskitpåsarna med dö skallar på,man öppnar påsen å lägger sedan metall för sig plast för sig osv,om jag säger som så, vill ni se Tobbes kostcirkel är det bara å titta i Claes Olssons katalogen.

Torbjörn inledde veckan med att äta upp bakkappan på  Leffas sko medan människorna åt stuvade makaroner å köttbullar,efter någon dag var de dax för ett usb-minne för att avsluta med 20 cm sladd å metall stiftet till min mobil laddare. Jag plockade hundskit åååå källsorterade.

Torsdag morron låg Albin i husvagnen å kollade på Svamp Bobb fyrkant på tvn, jag satte mig ner längre bak i vagnen där datan är och skulle slutföra ett skolarbete innan vi skulle ut i finvädret. Jag tryckte på startknappen uppe i det högra hörnet så som jag så många gånger förr gjort,då bara SMALL det till å hela husvagnen skakade /hoppade till huundarna flög upp ur sina djupa drömmar å började tok skälla,å allt vart knäpptyst.

-Men va i hellvette va de där,frågade jag Albin 9 år medan jag försökte lugna hundara å blickade bort mot skalets slalombacke för å kolla om liftsystemet funka efter en sån satans smäll.Albin som låg med benen i kors å käka morron mackan till tvn( som efter smällem vart kolsvart) svara utan att röra en min å med en bit falukorv hängande ut genom den ena mungipan.
-De va proppen som gick!
-Vilken jävla propp,sa jag med en frågande min.
-Ja i stolpen där ute,svara Albin medan han stoppa in sista biten av mackan i mun.Du har använt alldeles för mycket ström mamma.
-Jaha, å vem fan bestämmer det då?
-Stolpen,svara Albin å peka på en nyckel med en grön plopp på,ta den där å tryck upp knapparna i stolpen då funka tvn igen,så brukar pappa göra.

Jag gjorde som Albin sa och vipps funka strömen ute i förhuset men inte i h-vagnen,då provade jag å ringa Herr-G (han var hemma och jobbade) men inget svar.Då hjälpte grannen Reidar mig med att hitta en liknande knapp  som i stolpen under ena sätet som också hade utlösts vid smällen.När jag lite senare fick tag på Herr-G hade han ALDRIG varit med om att proppen gick inne i vagnen,han fatta INTE hur det gick till.Men men nu var ju allt i sin ordning.

Jag satte mig vid datan och skulle slutföra det jag påbörjat,jag tryckte som så många gånger förr på knappen uppe i det högra hörnet men datan var sten DÖD.Men nå ä re väl skälva satan att man tame faan inte ska kunna få igång en enda jävla teknisk pryl som denna förbannade data jävel utan att behöva ringa eller hämta folk helatiden,tänkte jag medan jag samlade ihop sladdarna för att flytta fram dit Albin satt å byta el utag.

När jag samlat ihop 3/4 av kabeln kommer jag till ett ställe där det är en bit på kabeln som är helt förkolnad och ihop smält.TORBJÖRN har alltså ytter liggaren en gång försökt att stänga all kommunikation från fjälltoppen med resten av världen, först telen å nu datan.Han hade gnagt av denna kabeln också.

Som om inte det här vore nog vart vår hormonstinne Torbjörn kär för första gången i sitt ett åriga liv i grannens små pudel flickor som löpte.Detta resulterade i jag halvnaken fick springa ut med honom nattetid, med tanke på allt han stoppar i sig vet man ju aldrig om det är är något av inredningen som ska ut ut Tobbe.

En natt vid tretiden när jag stod där på fjälltoppen iklädd dunjacka och skoterskor med så vida skaft att det ser ut som jag har stoppat ner mina blå/vita smala ben i två tioliters skurhinkar tänkte jag i mitt stilla sinne vilken tur att Torbjörn hamna hos oss å inte i en terroristgrupp.

Kommentarer

Postat av: ingmarie holmsten

Publicerad 2010-04-14 19:51:24

tur att Torbjörn har hammnat hos en riktig djurvänn

stor kram för att man tänker på djuret före sig själv

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-04-16 21:12:43

Shit, vilket LIV du har! Skriv mera!

Postat av: mia

Publicerad 2010-04-30 08:56:31

HAHA jag har fått en ny favvoblogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela