ankarbergs

Seans eller dans?

Publicerad 2010-04-22 11:24:53 i Allmänt,

Nu har jag haft och varit på mitt livs första seans,när jag pratar med folk ang seansen blir reaktionerna väldigt olika vissa säger "-Å, va spännande jag vill ochså testa" medan andra säger  "- Men gud va dyrt å vilket jävla påhitt för å tjäna pengar och för att få folk å tro på nå dylikt,hahaha"

Den sistnämnda meningen har jag funderat lite över och jämfört med andra nöjen som oftast folk har större förståelse för.Vi tar en kväll på Bergeforsparken dit massor med folk går för att roa sig man köper sig något snyggt att ha på sig, springer in på bolaget och handlar lite " brempa"för att grunda med hemma innan man far. Å vipps har man redan satt sprätt på ca 600-700 kr innan man lämnat hemmet.

Man anländer vid 22.00 tiden och betalar ca 150-200 kr i inträde åsså 20 kr för att hänga in jackan för att sedan med lätta raka steg ta sig till baren å inhandla diverse berusande drycker.Notan i baren efter en kväll kan ju hamna på allt mellan 300-1000 kronor beroende på vad och hur mycket vi har beställt in,när kvällen är slut går man med tunga krokiga steg för att ta sig hem i en Taxi vars taxameter stannar på ca 400 kr för att betala barnvakten en slant som tack för hjälpen.

Nu har vi alltså roat oss i ca 3 tim för ett belopp på, tja vi säger ca 2000 spänn för att vakna upp dagen efter men en smak av gubbrunk i käften och ett utseende vi skulle kunna betala ytterligare 2000 spänn för att få någon ordning på.Har vi otur har vi även minnesluckor och har missat kanske någon timme under kvällen. Å då kan jag tycka "-Vilket jävla påhitt för att tjäna pengar på folk med nå dylikt"

Jag har varit på seans en kväll för ett belopp på 350-400 kr som varade i 3,5 tim och jag minns hela kvällen,vaknade upp med någorlunda smak i käften, fast de är klart mitt utseende kanske jag skulle kunna va beredd och betala en litten slant för å fixa till ;-).Vi var alltså 8 goda vänner som träffades och hade oerhört trevligt en helkväll för en inte allt för stor slant.Jaa det var bara en liten reflektion jag hade ang priset på en seans.

Jag ska ju naturligtvis blogga om seans kvällen i sig, men har inte riktigt tid just nu för skolan väntar.

Ett littet ordspråk
Ingen konst,
att hålla en dörr stängd,
som ingen bankar på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela