ankarbergs

Å vem är den där Lena och vad var det hon egentligen gjorde????

Publicerad 2010-02-03 17:41:54 i Allmänt,

Inledningsvis vill jag bara tala om att för det första känner jag inte Lena privat/personligen utan det var min pappa som sa att hon visst hade just den förmågan att hjälpa till med andevärlden och för det andra så trodde väl varken jag eller någon annan i familjen att hon kunde hjälpa oss,å för det tredje skulle det aldrig falla mig in att skriva något jag inte står för, det tror jag dom flesta som känner mig vet.

"Inbillning kan man dö av" var min tanke när jag ringde Lena för att be om hjälp med spökerierna här hemma som Johanna mådde så fruktansvärt dåligt av.Men skulle Johanna må bättre av att det kom hit en kvinna som gick omkring och sa typ - Aha,här känner jag en litten gubbe som står,oj oj oj här känner jag en litten gumma som sitter, åååå här står det en hel litten skolklass å sjunger " Den blomstertid nu kommer". För att sedan säga till oss -Hokus Pockus!Sååå där ja, nu har jag trollat bort allihopa,sätt in en slant på mitt konto så blir det bra ,Tack å hej! Som sakt var det de Johanna behövde höra så då gör vi väl så då,bara hon slutar inbilla sig.

Vad det gällde och vad som skedde har ni förmodligen läst tidigare både på Johannas och min blogg,men hur har vi det i dag då? Jo det kan jag tala om att sådant som jag inte reflekterat över innan gör jag nu,tex hundarna har det blivit en enorm skillnad på när det gäller att dom slåss på nätterna, dom ställer inte till med hyss som innan (det kanske ni som läser facebook har märkt Tobbe står det inte ofta om nu) dom har även slutat springa runt och stressa inomhus

Johanna är i skrivandets stund pigg som en lärka och har fått färg på kinderna hon är glad och hon kan framför allt sova här hemma,dess utom har ingen utav varken Johanna eller Albin blött näsblod sedan Lena var här (före var det mellan 1-3 ggr i veckan) när Lena sa,- Ni kommer att blöda mindre näsblod,då vart jag brydd,hur f*n kan hon veta att dom brukar göra det tänkte jag. Ja,det är ju helt otroligt vad mycke vi fick hjälp med här hemma som vi inte visste om att vi hade problem med dess utom,nä för oss var det ju vardag.

Jag kan tyvärr inte skriva ner allt som har hänt och blivit annurlunda både för endel grannar och framförallt för oss, för då blir det en bok tjock som tel katalogen om man ska förklara alla pusselbitar som nu har fallit på plats efter Lenas besök.

Men en sak kan jag göra och det är och varmt rekomendera er och ta kontakt med henne om ni behöver hjälp med knepiga saker som händer i ert hem eller har en orolig/deppad hund (hon kan tala med hundarna,det gjorde hon här med) och framför allt om ni har problem med hälsan.Allt detta har vi fått hjälp men fast vi inte (iaf inte jag) trodde att det var nått problem vi hade.

Men hur kom jag å tänka på det här nu då? Jo, för i förmiddags ringde nämligen Lena upp och frågade hur vi hade det,hur det var med Johanna och hundarna om allt var lugnt.Det var efter det samtalet jag satte mig ner och tänkte efter hur det är nu och hur det var då och det är en enormt stor skillnad.

Om jag fick som jag ville skulle vi ha ett stort jädra kafferep där jag detaljerat kan tala om vad som hänt oss här hemma och på gatan och vad Lena hjälpt oss tillrätta med. Näää men det tror ja jag ska ta å göra, vi håller till på Timrå brukshundsklubb åsså kan vi bjuda in Lena som förklarar vad hon har för tjänster att erbjuda.

Ni får anmäla ert intresse på Facebook i min inkorg så får vi se hur många som vill komma på kaffe rep!!För frågan kvarstår Vem är den där Lena!

Hej på ett tag!

Kommentarer

Postat av: ingmarie holmsten

Publicerad 2010-02-07 00:17:02

gud vad ja ser fram i mot den 23/2

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela