ankarbergs

Fusk å snusk

Publicerad 2010-02-27 14:15:48 i Allmänt,

För någon vecka sedan tog vår vårdlärare upp vilka konsekvenser det kunde bli om man fuskade,förmodligen hade dom rättat något prov eller nån inlämningsuppgift och upptäckt nått som inte stämde. Vi gick igenom vad som va fusk och inte och var efter lektionen helt överens om vad som gällde.

Det är många utav mina klasskompisar som är av utländsk härkomst och har av förstårliga skäl problem med både tal och skrift på vårt så svåra svenska språk.För det mesta hjälps vi åt med skolarbetet men en del av oss drar aldrig sitt strå till stacken som man brukar säga.

Just en sådan person fick jag brevid mig nu sist vi hade skriftligt prov på rörelseorganen och hormonerna som finns i vår kropp.Jag märkte efter en stund att denne sneglade på mitt papper och hade skrivit exakt lika och utan stavfel,aha tänkte jag nu kör vi.

Sååå på en fråga som löd följande "Vad heter lårbenet på latin" där svarade jag med skapligt stora bokstäver VAGINA.När jag var klar men hela provet suddade jag ut vagina och skrev det rätta svaret då denne inte såg på.Med ett littet leende på läpparna smög jag ut ur klassrumet.Vad jag inte tänkt på var att på lunchen sitter vi ju tillsammans å käkar,runt bordet sitter alltså tio personer med tio olika språk och förstår inte alltid som tur är vad den andra säger.

Någon frågar då vad svaret skulle vara på några utav frågorna vi hade på provet var av en är just den med vagina.Högt och någorlunda tydligt med en överlägsen min svarar denne VAGINA,ahhaa nickar de övriga runt bordet och tror förmodligen att DOM skrivit fel.-Nä hörrni,säger jag och reser mig upp från bordet -Jag måste nog till datasalen å skriva klart en grej jag innan nästa lektion.

Fatta ni när denne blir inkallad till undervisande lärare som funderar varför denne har skrivit vagina isf lårben,ja nog för att vaginan sitter i anslutning till lårbenet, men den förklaringen tror jag inte läraren köper.När denne sedan kollar om jag fick rätt på den frågan blir det intressant och se ansiktsuttrycket när jag fick rätt på just den,å denne kan ju inte säga detta till nån för vi var ju överens i klassen att skriva av någon var fusk å förbjudet.

Så mitt tips är tjuvtitta inte på grannen man vet ju aldrig hur det kan sluta,denne gör nog inte det i fortsättningen...hahaha

Kommentarer

Postat av: Fredrik Hallgren

Publicerad 2010-02-27 18:58:16

Snyggt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela