ankarbergs

Jag tävlingsdiskar jag!

Publicerad 2010-02-15 10:05:35 i Allmänt,

Ja av någon outgrundlig anledning kan jag inte låta bli och tävlingsdiska när jag är i fjällen,men hur går det till och hur tänker jag? Jag ska försöka förklara hur jag tänker och agerar när det är dax för att DISKA.

Vi har i 13 år tid haft vår husvagn och förstuga på Vargenscamping uppe vid Vemdalsskalet där vi lixom har vår  frizon från tex träningar,städning,arbeten och allt annat man MÅSTE göra när man är hemma.Vad man däremot inte kommer ifrån är ju just disken.Till campingen hör ett servicehus där det finns dusch,bastu,tvättstuga och framför allt en massa diskhoar där dom flesta campare diskar.Man står alltså flera stycken på rad med smutsiga hushållsredskap som just här och nu skall rengöras. 

Du kör väl inte med doping,Annika? Nja,doping å doping vet jag väl inte, men visst har jag undet årenslopp bytt ut litte grejer i min diskbalja för att kunna diska snabbare. Om jag jämför disktiden nu 2010 och den jag hade 2000 så har jag nog korta ner den med ca 15 min, ja joo det är säkert!

Jag har bytt ut allt porslin till plast,därför att man törs ta i litte hårdare med med både diskborsten å svampen för att få dyngan att avlägsna sig snabbare.Man kan även kasta plast sakerna ner i baljan när det ar rent, vilket man tjänar djävulsk med tid på isf att ställa porslinet i diskstället på tork.Stekpannan är för mig just nu ett stort problem den är nämligen i gjutjärn så  den förlorar jag några minuter på men jag ska fixa en teflon till nästa sväng, jag har sett att dom går snabbare å få ren. Ja,sedan är jag ju rustad till tänderna med diskhjälpmedel tex borstar,svinto,olika diskmedel mm.

Ok,nu är jag på plats,me litte tur är mina motståndare en fyrbarns familj me en STOR disk.me litte otur ett äldre par me två kaffekoppar.När jag fått tag på en ledig diskho ställer jag mig med benen litte isär för att få bra balans och nå över hela bänken.Jag sneglar litte försiktigt på motståndarnas diskbalja och va dom ha för diskborste slår på vattnet å tävlingen har börjat,fast det är de ju bara jag som vet. 

Jaha,å hur blir det sedan då?Jo,då kör jag ner händerna i diskhon å diskar så in i hellvete så skummet yr och plastglasen flyger runt på golv,bänk och till sist ner i diskbaljan som jag ställt brevid för att bära hem den rena disken  i,dom andra diskarna pratar väder och vind men jag biter krampaktigt ihop käkarna för att inte tappa koncentrationen på själva disken.

Ja sen då?Jo blir jag klar först å typ vinner,lutar jag mig mot diskbänken medan jag torkar händerna och säger -Jag har alltid gillat å diskat jag! Förlorar jag skiter jag i å torka händerna å snäser -Dom har åt hellvette för hårt vatten i Härjedalen ska ja tala om för er.

Ja.nu är jag hemma där jag har dismaskin och aldrig nån motståndare, nu ska jag ladda om inför sportlovet när det är dax för å tävlingsdiska på en fjälltopp igen. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela