ankarbergs

Jo,mycke har man vare med om.....

Publicerad 2010-02-08 10:14:16 i Allmänt,

....men när det gäller snö,kyla och oförklarliga fenomen tar nog den här veckan priset.Vi börjar väl me snön,jo som vi alla märkt har det ju kommit en hel det nederbörd i form av snö de senaste vekorna och den kan ju ställa till med litte utav varje.

-Fyr hjulsdrift dä ä grejer de,har Herr-G alltid sagt ,det är bara å tuta å köra.Onsdag och Torsdag veckan som varit var det ju ett jädra väder ,det drev och snöade nå fruktansvärt dygnet runt.Johanna och jag skulle ner till mamma som bor på Wifstavarv och dricka en kopp java hade vi tänkt.Det finns tå vägar som leder till min mamma,den ena är plogad och bred men den är litte längre än den som vi kallar ko gatan,det är typ en ko stig som går igenom en STOR kohage där det går kor/får på sommaren,vintertid plogas den ibland så man kan gena även denhär årstiden.

Ja,tänkte jag men med fyr hjulsdrift ska de ju bara vara och tuta å köra,så ja valde den oplogade genvägen.Vad jag allt för sent såg var en gigantisk driva mitt på vägsträckan som var cirka 1,5 m hög å då var det för sent att vända. -Tror du de här går,frågade jag Johanna som satt brevid,samtidigt som jag tryckte gasen i botten utan att hon hann svara.-STANNA,skrek Johanna när jag hadde fått upp litte fart,men det hann jag inte göra,för det vart automatiskt tvärnit när vi med ganska hög hastighet lyckats ta oss 2 m in i drivan. Det vat snö hela vindrutan och en bra bit upp på bilfönstret så ut ur bilen var det ju lite svårt att komma,sååå där satt vi mitt ute på en åker med bara biltaket som syntes i snödriva.
 
-Jaaa men va fan ,sa jag till Johanna när jag lyckats kravla mig ut,om du sätter dig vid ratten å gasar så puttar jag på.Johanna kröp över till förarsätet och började trycka på några knappar och spakar runt ratten när hon efter en stund tittar upp på mig å säger -Vart ska jag gasa rå menar du.ÅÅÅÅÅ visst ja, hon har ju aldrig kört bil,tänkte jag medan jag försökte få bort lite snö runt om.-Akta på re,sa jag och satte mig ner starta bilen å gasa det som gick,å efter många om och men kom vi ut ut drivan,med ett par hundra meter kvar innan vi va framme sa jag åt Johanna -Ta på re bälte och håll i dig för nu jädrar ska vi fram.Å tillslut hade vi lyckats parera både grindstolpar och diken och fick vårt kaffe men hem tog vi den plogade vägen.

Fredags morgon var som alla andra dagar bråttom bråttom,efter att ha sprungit ut å in genom ytter dörren ca 7 svängar för å hämta allt vi glömt Albin och jag var det dax och hoppa in i bilen.Nu ville det sig inte bättre än att dörren på förarsidan låstes inte upp riktigt utan det klicka till åsså rörde sig bara knappen till hälften.Snö var det i mängder runt bilen å framför allt på våra skor.-Akta på re så jag får komma in, sa jag till Albin som redan satt i framsätet på bilen.Med fem kubik snö under skona och hanväska å å skolväska lyckades jag ta mig till förarsäter,å nu var jag ohyggligt stressad för jag måste på en bankomat å ta ut en slant till lunchen också.

Så efter att ytterligare en gång till ha klättrat runt i bilen för å ta sig ut å få en slant till lunchen var jag äntligen på väg.Under tiden jag utförde mina akrobatiska övningar på väg in eller ut ur bilen kom jag förmodligen åt mobilen som slog en signal till Nicklas som naturligtvis ringer upp mig när jag är på gränsen till hysterisk. -Va vill du rå?,frågar Nicklas.- Jag vill väl inte ett förbannade dugg mer än å kunna ta mig in och ut ur biljäveln som vanligt folk.- Ja men varför ringer du mig,du vet ju att jag är i stan å inte fan kan jag göra nått åt de,svarar Nicke litte brydd. -Nähä,svarar jag å lägger på.

Nu har jag hets ska jag tala om,för den snö som satt på skona när jag klättra in och som förmodligen föll ner på sätet har nu genom sätesvärmaren börjat tina vilket resulterar i att det är skapligt blött i arselet och en bra bit upp på ryggen.Å va gruvsamt och komma fram på skolan i detta skick.

Alla knappar som mar tex låser med och öppnar fönstret sitter på samma ställe, nämligen på vänster sida vid hantaget på bildörren.När jag nu sitter och kör får jag nån ide om att när jag kommer till den där stolpen DÅ kommer låst å funka,så jag börjar trycka å trycka men inte går låset upp för de inte, men det gör nämligen fönster rutan vars knapp jag råka komma åt.Men huva va kalt de blev tänker jag å trycker så den ska åka upp igen, men serru de hör den INTE för den är litte kall å trög.Precis innan jag svänger ner på Baldersparkeringen åker rutan upp men ett gnekande ljud.ÅÅÅÅ tur tänker jag.

När jag parkerat bilen å ska ut ur den, har förmodligen min hjärna tagit timeout så jag klättrar över och stiger ut på mottsatt sida, samlar ihop alla mina väskor drar låss byxorna som av allt smältvatten klibbar fast i arselet och börjar söka bilnycklarna.Tillsaken hör att kvinnan som parkerat på min vänstra sida har ju sett alltihopa å nu är jag i upplösnings tillståndet.-Va i hela helvete,säger jag högt för mig själv samtidigt som jag går runt å tittar in om nycklarna sitter i,å det gör dom.

Av gammal vana tar jag i hantaget på förarsidan öppnar dörren(som förmodligen har tinat) tar ut nycklarna och låser bilen,tittar upp på kvinnan nickar och säger hej, då i samma stund kommer på att dörren faktiskt fungerade.Tro vad hon tänkte efter att ha sett min ritual med å ta sig ur bilen,å inte vart hon väl nå klokare då jag säger så här -Haha, jag visste inte att det gick å öppna den den dörren men det gjorde re ju.

Nu ska jag hoppa in i bilen som kupevärmaren har hållit låsen tinade i under natten och köra på de plogade vägar som leder in till min skola.

Vi höres.....

Kommentarer

Postat av: Jenny B

Publicerad 2010-02-08 11:04:40

HAHAHAHA...Gisses!! Du kan väll tuta nästa gång du ska parka så kan jag och mina kompisar på MAVA hänga ut genom fönstret och kolla =) hahahahahaha

Postat av: Marie

Publicerad 2010-02-08 22:36:51

Tack för att du berättar detta för nu är tårkanalerna rensade =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela