ankarbergs

Pappa me Papper!

Publicerad 2010-02-25 19:21:31 i Allmänt,

Jag måste skriva ner dagens händelse med media och alla jävla papper som instanserna har slarvat bort för Herr-G.Men för er som inte känner oss så väl ska jag försöka beskriva hur hur vi är som personer Herr-G och jag för det har en viss poäng i det här inlägget.

  • Jag och Herr-G är lixom som + och - kan man väl säga,jag pratar fort och mycke medan  Herr-G pratar lugnt å säger bara det som ska sägas.
  • Jag spottar på tummed och trycker den mot vindrutan på bilen för att kunna se på ett ungeför vart ja ska
    Herr-G han skrapar från kant till kant på alla rutor det tar timmar men det blir ordentligt gjort.
  • När jag kokar knäck till jul tippar formarna å det är fulla plåten med smet å lite i formarna,Herr-G har raka rader på knäckformarna å inte en droppe på plåten,det blit ordentligt gjort
  • När jag tapetserat får vi möblera litte knepigt för att täcka där det fattas tapet,Herr-G han har laser å måttstock o grejer,det blir ordenligt gjort
  • När jag grävt en grop att sitta i uppe på fjälle sitter vi snett och vint och oftast uppepå varann på nå vis,När Herr-G grävt är det som en vardagsrumssoffa,fast chokladen har ju kallnat å sola gått ner,men det är ordentligt gjort.

Ja,ni fattar han är nå djävulskt nogrann,sååå just därför lämnade HAN i Nov in alla papper ang bostadsbidrag  och aktivitetstöd till Nicklas så det skulle bli ordentligt. Nu 3 mån senare ringer Herr-G å funderar hur det går,för det skulle ju ta 30 dagar bara,till svar får han att dom TAPPAT bort ansökan.Fatta när Herr-Noga får höra det, han gick ju i taket och ringde Dagbladet så där är han i dag på en HEL sida.....ojojoj

Johanna och jag hade tid hos ätstörningsteamet i dag när vi satte oss i bilen sa hon -Va fan pappa är både på framsidan och en helsida i tidningen i dag,skämmigt!!!När hon precis avslutat den meningen hör man på radion "-Vi fortsätter kvällen här på roch klassiker med att prata om Färjan Håkan å hans bar och Gunnar Söderström som F-kassan slarvat bort papper för" -Men va faaan,sa Johanna å höll sig för mun.Jag skratta så jag höll på kikna! Då ringer Johanna upp Gunnar för å fråga va fan han ha ringt radion för,Gunnar är upprörd å svarar -Jag har INTE ringt nån radio men jag har där emot ringt Arbetsförmedlingen ang aktivitetsstödet å då har DOM oxå tappat bort mina papper.Då skratta jag så ja var knallröd i ansiktet.

Nu ska vi ha möte med två damer på BUP å vara allvarliga,ibland kan det vara svårt att hålla tillbaka skrattet när man MÅSTE å så vart det för mig.Vissa gånger när det vart tyst runt bordet garvade jag på heltfel ställe,Johanna fatta varför så hon körde ögena i me några gånger. Ja,dom trodde nog att jag hade stora problem och inte vart det bättre när jag kliver ut ur rummet och ska ta upp mössan ur handväskan där Albins virkkrok har fastnat i ett gummiband på självaste mössan.När det tar emot rycker jag till i mössan vilket resulterar i att virknålen likt Robin Hoods pilar skjuts men en jävla fart upp ur väskan å över golvet...

Jo idag har jag haft kul på Herr-Gs bekostnad.....hahaha Herr-G han skratta inte en gång han


Kommentarer

Postat av: Norin

Publicerad 2010-02-26 18:22:49

HA HA HA HA!!!!!!!

Alltid lika roligt o läsa din blogg!!!!!

Postat av: //Remington

Publicerad 2010-02-26 22:33:06

En trevlig blogg att läsa med underfundiga tankar och humor. Lägger bloggen till mina favoriter att följa en period

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela