ankarbergs

Råtta!

Publicerad 2010-02-22 10:23:56 i Allmänt,

Vi var ju och tittade på Linnea Sagmo när hon hopptävlade sin häst i Lördags borta på B-forsens ridstadion och kom oss in och prata om RÅTTOR.Det fick mig att tänka på en episod som hände hemma i mitt kök för några år sedan.

Jo det var så här att min kompis Ewa Svedin har en son som spelar fotboll i Timrå,med jämna mellan rum säljer fotbollslaget Newbody (underkläder) för att få in en slant i sin lagkassa. Jag hade beställt litte underkläder till familjen så Ewa skulle komma ner till mig och leverera varorna. - Jaa,men sa jag kom vid sjutiden då för då har Albin lagt sig så kan vi skvallra litte i lugn å ro!

Till saken hör att Johanna hade hört en råtta i sopskåpet tidigare på eftermiddagen så hon sa hela tiden -Ja jag tänker inte gå in i köket guuuuu va äckligt! Allt gick som planerat Albin hade just somnat när Ewa steg in genom dörren med underkläderna i ena handen och en bullpåse i den andra,härligt tänkte jag kaffebröd nya trosor och en massa skvaller.

Ewa slog sig ned på kökssoffan och jag stod vid diskbänken och skulle slå igång hurran,under tiden jag tömde ut den gamla sumpen i soppåsen talade jag om för Ewa att Johanna hade hört en råtta tidigare i em. Påsen var ganska full så jag står nerböjd över den och försöker knytaihop hantagen för att byta till en ny samtidigt som jag tittar på Ewa och säger -Men herre gud vilket jävla liv det ska bli för att jänta har hört en råtta i sopskåpe. -Ja svarar Ewa,mina katter har dragit in en och annan råtta så man har väl blivit van dom.

När jag nu tittar ner ser jag råttjäveln krypa in i tröjärmen på mig,det är bara bakbenen som sprattlar och svansen som syns.-SATAN skriker jag och kastar armen rakt ut i luften så råtta ska åka ut ur min tröja.
Råttan flyger med blixtens hastighet rakt ner i urringningen mittt mellan brösten på Ewa som sitter på kökssoffan.

-HELVETTE,skriker Ewa å kastar råttan över köksbordet och ner på golvet.Johanna står nu i köksdörren som ett frågetecken medan Ewa och jag kutar de snabbaste vi kan in i sovrummet och upp i sängen där Albin nyss somnat.Naturligt vis vaknar Albin och blir fruktansvärt rädd när jag å hans dagisfröken Ewa och Johanna står i fotändan å skriker som kniven satt i oss,Albin börjar gråta så han tappa andan.

Då kliver Herr-G in i sovrummet och styr upp situationen,Albin somnade lixom inte om på ett bra tag så skvaller vart det inte mycket av,kaffe drack vi inne i tvrummet för i äckelköket gick ingen av oss in guuuu va äckligt.


Huva huva!!!!

Kommentarer

Postat av: karin persson

Publicerad 2010-02-22 15:11:56

Ha ha, ja den där storyn har man hört.... och tack gode gud att jag inte var med!!!! Ja jag skulle inte ha hämtat mig än!!! Hua hua

Postat av: Åsalill Carlsson

Publicerad 2010-02-24 12:01:16

Ja Ja då vet man att inte bara bror din som blir tokig av en "råtta" .... HAHAHA

Han gjorde "typ" likadant.... Suck hihihi

Han hade lite svårt för "julkartongen" ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela