ankarbergs

Vem fan tror hon att hon är......

Publicerad 2010-02-01 12:03:42 i Allmänt,

.......jag tror inte, utan jag VET att jag INTE vart en fläck på lakanet utan en fläck i samhället! En fläck som likt rödvin på en vit linneduk kan vara svår att få bort trots att man gnuggar med allt av medel som finns att ta till.

Tyvärr kan jag inte gå in nå närmare på vad just denna sak handlar om pg av att det är andra personer som är inblandad och det är dennes/vår talan jag har fört ca 10 år och  kommer att göra många år framåt.

Nu är det dax för mig å höja garden igen för att gå några ronder emot F-kassan,Lanstinget och Kommun och med 10 års erfarenheter av just sådana möten med olika instanser har jag fått en oerhörd kunskap av vilka strängar man ska spela på för att nå dit man vill. Så i skrivandets stund sitter jag här hemma stämmer min gura för att så många strängar som möjligt går att spela på.

De möten vi hade för 10 år sedan när det gäller skola och omsorg var för det mesta kaos och vi kom sällan någon vart pg utav mitt litte för heta humör,jag uttryckte mig med vokabulär er dom oftast  fick slå upp i ordböcker (svordomar) sedan vi hade lämnat mötet Gunnar och jag.Jag skulle kunna tänka mig att dom pratade i personalrummet på skolan typ så här"- Hua hua,endära är ju inte riktigt klok hon! Men nu är det bara nått år kvar så har Ankarbergs barna gått ut den här skolan och då slipper vi såna här möten."  MEN grejen är ju den att Ankarberg hon har många ungar hon..hahah....varje gång en Ankarberg gick ut skolan dröjde det inte länge förrän klasslistorna var klara på nästa kull som skulle börja, ååå överst på klasslistan står ingen annan än ANKARBERG.

Jaha,undrar ni nu,å hur ser möterna ut i feb 2010.Ja,inte alls som vid milleniumskiftet vill jag påstå, nä jag säger som Chals-Ingvar Jönnson "allt är planerat in i minsta detalj" från klädsel,agerande och papper. Det sägs att utseendet inte har nån större betydelse,men när det gäller sådana här möten har jag kommit fram till att det har en viss betydelse.Jag går aldrig till ett sånt här möten i joggingbyxor,osminkad och en strulig knut på huve,om det har med deras sett å se mig eller om jag blir säkrare på mig själv vet jag inte, men det funkar alltid mycket bättre om man har kamma luggen och ritar dit ögan.

Hur jag agerar kan jag själv tycka vissa gånger är litte skämmit.Ett ex var nu i höstas när Albin fick problem på skolan med sin läsning och det var mycke gnabb på rasterna.Jag förstod att Albin inte skulle få någon spec hjälp för så stora problem hade han väl inte,men för Albin var det ett stort problem så det måste ju naturligt vis lösas.Rektorn har jag haft möten med förr så jag förstod att det inte bara va å kalla till möte å problemet var löst utan jag måste ha en plan.Jag tog reda på en litten öm pungt som i detta fall var att enligt lag ska varje skola ha en "Lika behandlingsplan" uppdaterad på sin hemsida med både personal och själva planen.Det hade inte skolan såååå jag tog kontakt med högstahönset och bad henne ta kontakt med rektorn på skolan och åtgärda detta snarast.Dagen efter vi fått ett mail från utbildningsansvarig i kommun så ringde jag skolan och bad om ett möte ang vår situation å det gick ju som en dans.

Nu för tiden behövs heller inga ordböcker när jag lämnar mötena jag talar lugnt och sansat utan svordomar och har i dom flesta fall ett ess i rockärmen som jag utan deras vetskap har luskat fram. När jag bokar ett möte ser jag till att få mitt möte strax före lunch därför att dom som jag träffar har oftast andra möten på em och vill inte missa sin lunch, själv ser jag till å ha all tid i världen. Ett utav mina före lunch möte jag var på satt jag säkert i 15 min och sa samma mening gång på gång därför att jag inte kom dit jag ville,meningen löd typ " ja,jo jag hör ju att ni säger det men det fungerar ju inte, så vad gör vi nu då" efter 15 min med den meningen och en kortare å kortare lunch fick JAG frågan. "- Ja men säg hur vi ska göra för att lösa problemet då!" åsså var mitt problem löst.

Papper har jag på ALLT som vi beslutar och disskuterar om på möten där samtliga deltagare får läsa igenom dokumentet och underteckna. Jag inleder alla möten vart jag än är med frågan "Vem skriver ner det vi pratar och beslutar om i dag då?" Fast ofstast blir det jag själv som får kludda ner på ett papper för att sedan be de övriga runt bordet noga läsa igenom och underteckna. När man kommer till ett möte och lägger upp dom här papperen som man noga läst igenom hemma och har en "före lunch" underskrift på ifrån olika instanser brukar mötet flyta på ganska bra.

 Till dom ronder jag nu ska gå i feb 2010 är jag rustad upp till tänderna med papper och beslut som är tagna den 5/11 -09 kl 11.45 och den 11/11 -09  och som ej är fullföljda från de undertecknade vilket resulterar i att jag hoppas på en någorlunda lätt match.Å blir det inte en lätt match, ja då får jag boka några före lunch möten eller hitta på nån annan väg å gå. För fram till MITT mål ska jag och jag tar den väg som krävs......serrru

Vi syns å hörs..........fast hoppas inte på nå före lunch möte ;-)

Kommentarer

Postat av: Ulli

Publicerad 2010-02-03 13:51:00

Helt rätt taktik........lycka till!

Postat av: Marie

Publicerad 2010-02-10 21:48:31

smart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela