ankarbergs

Albin kommer ALDRIG och få någon TRUMPET!!!

Publicerad 2010-01-20 10:07:10 i Allmänt,

näe,det beslutet har jag tagit här och nu. Albin har nämligen uppfyllt alla kriterier för att gå med i gruppen "vi som aldrig fick någon trumpet uta våra föräldrar" och det kommer ni fatta när jag förklarat hur hans 9 åriga liv Västernorrland sett ut.

Albin föddes 2 mån för tidigt med ett katastrofsnitt,vi ringde ambulans kl 22.03 och 22.31 var pojken ute,"snabba grabbar tidig kväll" han behövde aldrig ligga i nån kuvös utan det räckte med att dom blåste upp hans lungor någon dag bara,han gav aldrig upp med och andas själv, på prematuren där vi låg sa personalen han var en riktigt litten kämpe

Vid 4 års ålder klättrade han och en kompis upp i ett träd Albin föll ner ca 1 m och krossade skallbenet mot en litten sten som låg på marken,så det vart en helikoptertur till Umeå där dom kapade upp skallbenet och snickrade till skadan. - Ja,sa läkaren efter ett par dar. Det här har gått över förväntan så ni får åka hem på onsdag Albin han är en riktigt litten kämpe.

Varje höst brukar Johanna,Albin och jag åka över till Turkiet en vecka för och sola å bada.Första året vi åkte var Albin 3 1/2 år gammal, jag hade fixa armringar och allt förbannat så han skulle kunna vara i polen där det var djupt med Johanna.Efter någon dag skulle Albin inte ha några flyt grejer för dom klia å sved sa han, en hel förmiddag krigade vi om den saken,jag förklarade att han inte kunde simma än å då MÅSTE man ha armringar.-Nä,sa Albin jag kan simma! Jag rådfrågade mina väninnor Karin,Nettan och Camilla hur man gjorde nu rå,- Har ingen aning,svarade dom i kör. Jag köpte mig en öl och satte mig vid poolkanten å sa -Ja Albin ta av armringarna då så får vi väl se hur bra du kan simma. Albin tog av armringarna och simmade nån form av hund/kattsimm resten av veckan ca 8 tim om dan,joorå Albin ger aldrig upp han är ju en riktigt litten kämpe.

Gunnars bror Uffe var hit i fjol och undrade om Albin ville följa me och åka skridskor. -Ja, men då far jag upp på erikshjälpen sa jag och köper ett par billiga för han har ju aldrig åkt skridskor. Albin vart tokig när han bara fick åka 3 1/2 timme,han ville åka MER. Nu åker Albin skridskor på idrotten,fridtids,hockey träningar å matcher jaa också med oss på BSK några kvällar, i snitt 5 tim om dan.Joorå,han ger sig aldrig han är ju en riktig litten kämpe.

Efter jobbet i går var jag och köpte skidutrustning åt Albin,han har haft såna där med kabelbindning förut för att intresset har inte varit så stort från hans sida när det gäller just skidåkning. Albin ville ju naturligt vis prova sin nya skidutrustning i går kväll så Herr-G och jag tängte vi kan väl ta en prommis runt elljusspåret så få han prova ett varv då 2,5 km. Albin gjorde en rivstart och sedan åkte han så de spruta snö efter honom hela varvet runt,ja vi kunde inte gå på gångvägen brevid utan vi fick halvspringa i 2,5 km.När vi väl hade kommit runt ville Albin bara åka 2 varv till men kl var mycke och vi helt färdig så vi sa att i morron kväll kan vi åka fler varv.Nu i morse innan han gick på skolan (där han åker skridskor på idrotten å fritids i dag) va de sista han sa - Mamma, ikväll ska vi åka fyra varv för det ha du lovat. Så ikväll har jag 1 mil skidor och Albin framför mig i elljusspåret men det går nog bra för Albin han är ju en riktigt litten kämpe.
 
Skulle Albin få en trumpet är jag rädd för att han skulle ta knäcken på oss här hemma om han som med allt annat kan hålla på timme ut och timme in. Albin kommer aldrig få en trumpet just därför att han är en riktig litten KÄMPE !

Höres hörrni!

Kommentarer

Postat av: Fredrik Hallgren

Publicerad 2010-01-20 13:19:37

Hahaha, nä ge han fan ingen trumpet!

Postat av: karin persson

Publicerad 2010-01-20 17:07:17

Nej gud ge honom ingen trumpet.... Jag minns i Turkiet ååå va duktig han var och simma direkt, men så är han ju som sagt några gånger.... en liten KÄMPE.

Postat av: marie westlund

Publicerad 2010-01-20 18:10:37

Kunde ju åka i alla backar med Eddie åxå..det går bra när inte ängslig moder är med:)

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-22 20:22:40

Hahaha! Det bästa av allt i Turkiet var ju när han gick omkring vid poolkanten, och alla runt omkring såg oroliga ut. Var är föräldrarna, typ. Och så sen när han helt plötsligt bara hoppade i, och du inte brydde dig, och inte vi heller, eftersom vi ju hade förstått att han kunde simma. Men de andra fick ju panik! Han var ju så liten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela