ankarbergs

fort Fjällen DEL 3

Publicerad 2010-01-30 11:21:07 i Allmänt,

Efter 3 veckor var jag 12 kg lättare pg av all snöskottning till stugor,servicehus och vandrarhem mm till saken hör att Albin var 9 mån och vägra att mamma skulle passa honom.Så dygnet runt hade jag alltså honom på ryggen i en haglöfs ryggsäck som var gjord för typ att fjällvandra med barn på ryggen,jag fick låna någon form av huvudhållare (som höll upp hans huvud) av min brors familj för han satt ju och sov delar an dygnet på min rygg medan jag jobba.

En eftermiddag ringde en ledare för en grupp elever från Jönköping som var uppe och gjorde sin praktik i Vemdalens skidbackar(idrottslärare skulle det bli av dom).Han hade hört talas om att vi hade sådana där ringar man kunde åka i och undrade om dom kunde beställa mat o dryck plus åkatraktion för 39 personer. Jaa å ni vet med mina arvsanlag svarade jag glatt -Ja,för fan ni är sååå varmt välkomna alla 39 de ska bli kul.

Saken var den att slalombacken var orörd,ja inte hade vi hunnit pistat den  å inte visste vi hur de skulle vara heller så de var ju bara djupsnö. -Näää men Annika,utbrast mamma,hur fan gör vi nu rå.
-Jaa,svara jag vi får väl ta skotern å köra upp litte banor till dom de kan väl inte va så jävla svårt,om en sitter bak på skotern å guppar litte me arsele så blir det väl tillräckligt djupa banor,tror du inte.
-Hum,men tror du verkligen att det går Annika sa morsan litte frågande.
-Ja för faan! slå upp nån go maträtt i Vår kokbok du morsan å kocka till 39 pers så kirra jag banan.

Efter några timmar hade vi fått till nått som liknade en ro delbana och liften till ringarna funka,jaa men det här går ju som en dans de tänkte jag och gick in för å hjälpa mamma med maten som vi skulle servara våra gäster.
-Va fan är en vegan? frågade mamma där hon stod och bläddra i vårkokbok.
-Men varför undra du det,fråga jag medan jag borsta av mig snön.
-Jo tror du inte det var 2 st veganer med i de här sällskapet och va fan äter en sån då?
-Ja men hur i hellvette ska jag veta det,har aldrig hört talas om nå sånt.Men sa dom inte vegetarian,fråga jag.
-Nä dom sa VEGAN,suckade morsan
- Jaha,men stek litte gräslök å morötter å säg att det är fjälltopps grönsaksWoook eller nått.

När klockan slog 19.00 steg våra 39 lärarkandidater in på Vargen och skulle få vara med om en kväll dom varken förr eller senare hade varit med om,skulle ja tro.

nu måste jag fixa å trixa litte här hemma....men fortsättning följer när tid finnes! Johanna hade läst dom tidigare inläggen i går och garvade när hon tänker tillbaks på vår tid som fjälltopps invånare ,hahaha

höres!

Kommentarer

Postat av: marie westlund

Publicerad 2010-01-30 11:45:49

haha..jag kommer ihåg när jag skulle skjutsa Johan till er en kväll. Då hörde man från köket -Marie:

Kan man lägga upp lax på det här vise o passar detta till den maträtten..ja,osv osv!

Jag tyckte ni fick till det bra jag!!

Kanske det är din melodi Annika,ta över från SurKarin så hjälper vi till allihopa!!

Fatta ru,Maja o Alexx kockar..Rille o Johan pistar o skottar!!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela