ankarbergs

fortsättning på Det var tider det

Publicerad 2010-01-29 20:05:53 i Allmänt,

När vi satt oss ner och tittat över vad det egentligen var vi driva kom vi fram till följande,3 större vandrarhem,10 stugor,en camping med ca 80 st husvagnar med tillhörande servicehus,en slalombacke åsså en restaurant/bar för ca 150 pers. 

Slalombacken var uppdelad i två delar,en del skulle vara pistad och fungera som barn slalombacke med knapplift,den andra delen hade vi några ringar stora som traktordäck med tillhörande lift just till dom.(de va nått nytt dom hade börjat men) de skulle fara i en bana med kanter så man skulle sitta i dom å bara glida me i en kurvig bana.

Köket var ju ett litte restaurangkök,spännande tyckte mamma och jag som aldrig hade jobbar inom den branschen nån gång heller men vi hade ju vårkokbok med oss så nått jävla recept måste ju funka,tänkte vi.

Vår första gäst var en engelsman som skulle bo över helgen i ett av vandrarhemmet,under dagarna hängde han i nån jävla istapp i Klövsjö med skor som hade piggar likt 4 tums spik och snören å rep runt hela kroppen.Första kvällen skulle Judy jobba nere i restaurangen med att stå i baren, kocka å servera vår gäst middag.Vid 21.00 tiden kom Rickard in i vår stuga där vi bodde mitt i slalombacken å sa  -Mamma. Judy har somnat i en fåtölj och han från england står i baren. Jag på me jackan å går ner till baren,jo mycket riktigt där sitter Judy dyngrak i en utav fåtöljerna å i baren står vår gäst och fyller på sitt öl glas. -Hon vart väldigt trött,säger han på engelska och nickar mot fåtöljen -Ja jag ser det,svarar jag,men ta du med din öl till ditt rum för nu stänger vi här. Det var efter den kvällen vi fick reda på att hon gick på antabus och hade stora problem med alkoholen.

Kvällen efter kom vår engelska gäst för att avnjuta ytterligt en middag till,han säger till mig -Jag tar samma som i gårkväll för såsen var underbar som jag fick till köttet. -Ok,svarar jag varsegod och sitt kommer jag ut med maten om en liten stund. Jag går ut i köket där Judy står litte bakis där bakom och säger -Han vill ha samma mat som du serverade i gårkväll.
 - Jaha,svarade Judy,å va var det då.
-Ja men va fan de var ju du som lagade maten till honom i går,sa jag
- Jaa,svara hon på dalmål,men du vet Annika jag har inge minne alls sedan i går em när jag tog mig en jävel.

fortsättning  följer

Kommentarer

Postat av: ulli

Publicerad 2010-01-29 23:43:36

hahaha! vilken story.....Camilla Läckberg kan slänga sig i väggen, för de här är ju mycke bättre!!!

Väntar med spänning på fortsättningen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela