ankarbergs

Fortsättning på Hur många bor här?

Publicerad 2010-01-08 13:29:56 i Allmänt,

.....ja vart var det vi va? Jo den 6/1 -09 gick flyttlasset från varvet upp på solbacka med -20 i luften och en massa flyttkartonger på släpvagnen låste vi upp dörren och flyttade in.
Huset är byggt 1956 och var i behov av renovering men det skulle vi ju fixa framöver kom vi överens om,hallen var smal och avlång med mörk grönoliv färgade väggar, köket var ohyggligt litet typ som ett piss hål i snön och källaren var inte inredd.
-Ja men vi tar bort lite väggar byter ut köket och fixar två rum nere i källaren blir de här bra,sa Gunnar.
Så vi satte igång med och renovera hela kåken så det skulle bli som vi hade tänkt oss,väggen mellan köket och vardagsrummet hade vi stora problem med hur vi skulle göra,men en kväll när vi ätit och druckit litte vin sa jag
-Ta fram motorsågen Gunnar och prov kapa litte i väggen så vi ser hur det kan bli. Gunnar kapa å jag skåla problemet var bara att väggen var bärande så vi fick ta cykeln o hämta en stamp för å stödja upp taket.(haha men det är en annan historia)

Nu har vi bott i huset i 1 år och jag har inte märkt av nå konstigt men det har däremot dottern gjort hon sover inte längre nere på sitt rum och i skrivandets stund inte uppe me med oss heller. Hon sover hos sin pojkvän som även han inte är så sugen och sova över här hemma sedan dom bott här veckan nu när vi var i Fjällen.
Sist vi var uppe till fjälls ringer hon och en kompis till Gunnar kl 04.30 och har hört hur det small som satan ute i allrummet och sedan steg ner i källartrappan (dom sov i våran säng uppe)
-Ja men då måste de ju va nån inne i huset.säger Gunnar.
-Jaaa,viskar dom
Vi vart ju livrädd va fan 24 mil bort åsså ett sånt samtal halv fem på morron,vi ringde Uffe Gunnars bror vi ringde grannen så han gick över åsså polisen.....fatta vilket pådrag.
Återigen sa vi att hon inbillar sig fast, Ida som var här me Johanna hörde samma sak...hummm.... ja men ni drar väl upp varann,svarade jag och Gunnar i kör.

Den här gången vi var borta vart det än värre trots att Rickard var hemma både Alexander och Johanna fick vara med om litte knepiga saker här hemma som även jag tycker låter kuslig därför har jag kontaktat ett medium å va hon sa på telefon var också intressant...... Men nu får jag främmande så jag får fortsötta senare

Kommentarer

Postat av: ulli tj

Publicerad 2010-01-08 15:19:39

men det här är ju mer spännande än en deckare......var är fortsättningen?

Postat av: karin persson

Publicerad 2010-01-08 15:52:31

Fortsätt då.....

Postat av: Fredrik Hallgren

Publicerad 2010-01-08 22:27:31

Spännande!!! Kul att du bloggar:)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-01-08 23:01:56

Men har inte främmande gått än???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela