ankarbergs

Skänk mig en slant annars får du en snyting......

Publicerad 2010-01-18 07:46:26 i Allmänt,

..ja men vet ni då tar jag en sådan istället för å skänka en 50 ting till offren i Haiti. Nä men tänker ni ha hon blivit helt jädra sopren i huve den dära nu.

Nä visst kan jag skänka pengar det kan jag göra men inte över gränserna just nu, min morsa fick sänkt pension  2010 så hon står i valet och kvalet om hon ska sälja bilen eller sluta röka 68 år gammal. Det finns säkert många fler pensionärer som likt henne är i samma situation när det gäller sin ekonomi ,när man dessutom ser på nyheterna att vissa helikoptrar fylld med hjälpsändningar inte får landa därför att USA prioriterar sin hjälp först då går hela välgörenheten fet bort.

Näe, i dags läget är det nog många pensionärer här hemma i Sverige som också är i behov av en och annan hjälpsändning,så valet för mig blir ganska enkelt, min slant stoppar jag ner i morsans plånbok så hon kan ta en rök på maten som hon har gjort i snart 50 år, ja eller lägga dom på bilbesiktning en så hon kan åka runt till barn och barnbarn för å hälsa på.

Höres hörrni.....

Kommentarer

Postat av: Mikael Kallin

Publicerad 2010-01-18 17:52:00

Du är god dotter, som tänker på lillmamma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela