ankarbergs

Varför i hellvete kan Saida å inte jag?

Publicerad 2010-01-12 11:54:58 i Allmänt,

Ja den frågan har jag ställt mig i skapligt många år! Jag vet inte om det är en skada eller om det är en ärftlig åkomma när det gäller å lägga bort saker för så långt tillbaka jag kan minnas har alltid vår familj sökt saker. 

Varje morgon när vi bodde hemma bror min å jag vart vi serverad frulle av morsan,där satt vi alla tre och fikade och småpratade i lugn an ro tills mamma sa:
-Nä ungar nu är det dax å åka för kl har blivit si å så mycket.
Efter denna mening började hon alltid gå runt och lyfta på litte saker hon gick igenom alla jackfickor sedan fortsatte hon i hanväskan som var fylld till bredden med tex skiftnycklar, näsdukar,hund bajspåsar, en skruvmejsel man kunde kolla om det fanns nå ström i bilbatteri mm (min handväska ser likadan ut) till slut ropade hon " -Fort barn HJÄLP mig å hitta plånboken och bilnycklarna" sedan klättrade å sprang vi runt likt fångarna på fortet i vår trerummare där hemma på Alnö tills vi hitta just plånkan å nycklar.

Mornarn är inge annorlunda nu 32 år senare förutom att det är JAG som ropas samma mening till mina barn å tömmer hanväskan upp och ner, ja om vi hittar den vill säga. Det är därför jag är SÅÅ avensjuk på just Saida (en sierska från Kiruna) hon hittade det mesta åt dom flesta och jag hittar inte ett förbannade dugg ens hemma hos mig själv ,saker som JAG själv till och med lagt undan. Saida hon svarar bara "- Titt i en lådda backa pyron eller jeg sir e pärgräv, titt backa pärgräve vettja, så hitte ru nog nanting"

Nu ska jag söka reda på några uppgifter till skolarbete som jag har lagt undan för att jag ska veta vart jag har dom,jag har sökt i ca 1 1/2 tim för jag har nog lagt dom på ett skit bra ställe genom att jag dessutom var rädd om dom. Tro om jeg ska titte i lådda backa pyron........

Kommentarer

Postat av: Anja

Publicerad 2010-01-12 12:00:38

låter som oss det där, speciellt mig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-12 17:30:01

ja te pruka likka i låddan backa pyron leta tär vettja....den som sökker han ska finna vettu Annika

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-23 05:19:57

Ankarbergs, ja... Det Saida är bra...DÄR!

Inte på Alnö!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela