ankarbergs

Vilken dr ska vi till?

Publicerad 2010-01-19 11:30:58 i Allmänt,

Under årens lopp har det ju blivit en hel del läkarbesök med alla våra barn,ja dom är ju hela 4 st i antal å alla har dom ju haft olika krämpor periodvis. Jag kommer ju aldrig ihåg vad alla läkare heter vilket jag har löst på följande sätt,jag har satt diagnosen först åsså har jag satt ett helt vanligt namn efter tex  om vi ska på öron har jag sagt till barnet i fråga " - I dag ska vi till döv Anders" när vi skulle på ögon " - I dag Blinn Karin" och på urologen " piss Doris" osv osv....jag kanske inte behöver skriva vad jag kallar min gynekolog men det slutar på.....Inger...haha

Nu har Johanna för ett tag sedan varit på läkarstation här i Timrå och träffat "smal Martin"... ja hans rätta namn har jag inte en susning om naturligtvis,utan han är likt de övriga Dr döpt efter vad vi ville ha hjälp med,å i detta fall vikten. Johannas provsvar fick vi redan efter någon dag å dom var normala men hennes vikt var alldeles för lite 41 kg,så dom ville att jag som målsman skulle ringa och beställa ett typ läkartidstelefonsamtal,ja det är nå nytt dom har börjat me.

Vi har ju pratat här hemma om va "smal Anders" sa och hur "smal Anders" såg ut och vad "smal Anders" rekommendera att vi skulle göra mm,nu ringde jag på vårdcentralen och sa som de va att vi hade varit till "smal Anders" och ville ha en tel tid. Tror ni dom fatta va jag menade me "smal Anders" nä och jag fatta ju inte att  jag sa "smal Anders" genom att vi kallar honom det här hemma. Tur det finns person nr dom kan gå på!!

Nu är det dax för mig och fara till stan och jobba på Katrinelunds skola några timmar.....

Vi höres!

Kommentarer

Postat av: NILLEZZ

Publicerad 2010-01-21 07:22:16

jaja, hon får väl ta o KÄKA lite mat syrran oxå. hon ser ut som en sparv. hihihihihi



nää nu måste jag ta o jobba lite. annars blir de inge klysch i kassan.. hej hopp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela