ankarbergs

Bröderna Bäver!

Publicerad 2010-06-18 08:56:56 i Allmänt,

Under veckan som har varit har jag fått mig ett gott skratt åt våra två äldsta söner Rickard och Nicklas.Av någon outgrundlig anledning har dom talets gåva och svar på tal å en inte allt för vanlig humor vilket innebär att de blir många långa skratt här hemma.

Jag börjar med Rickard som har jobbat åt samma företag som Herr-G nu några dagar med att vattna träd/blommor i rondeller och längs efter gator runt om här i Timrå kommun.Rickard är av den sorten att han vill arbeta kroppsligt och är även väldigt social så att ha arbetskamrater å surra med det gillar han.Men den här arbetsuppgiften innebar att han ensam skulle stå rakt upp och ner å hålla i en slang i ca 20 min vid varje träd i 8 tim.

När över halva dan hade gått var Rickard ganska less på å stå själv rakt upp och ner på gågatan i Vivsta med en neon gul och vattenslangen riktad mot trädens rotsystem. Då kommer det fram en man som förmodligen tycker att Timråkommun slösar bort pengar på att anställa en kille som åker runt och vattnar träd och blommor.Med en ton av att vara lite dryg frågar mannen Rille.
-Få ru betalt fö re här hörru?
Rilles humör är ju inte på topp plus att frågan är ju dum,så Rille sätter sin lediga hand på ena höften suckar och svarar
- Nää,vet du vad! Jag har varit tjock i hela min uppväxt därför att jag åt dubbelt så mycket som alla mina klasskamrater i kommunens skolmatsal  ÅK 1-9.Då är regeln sådan att man får jobba gratis i 1,5 år åt kommun med sånt här för att betala tillbaka de man åt mer av!
-Jaha ja,sa gubben och gick.

Nä men hoppsan nu får jag kaffe främmande av grannfrun så jag får fortsätta senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela