ankarbergs

När vår nya båt blev våt......

Publicerad 2010-06-17 14:02:40 i Allmänt,

.......var dom flesta närmast anhöriga närvarande plus ett par bekanta (som tur var) som precis hade kommit iland med sin båt Mia och Lennart Hägglund.Jag tar det från början hörrni!

Ja ni har väl läst inlägget " Den 1 Juli" i bloggen så ni vet vilket hellvette jag har haft för att få köpa mig en ny båt,men kvinnans list övergår mannens förstånd så nu är vi båtägare Herr-G och jag ;-) Vi for här hemifrån lördag morron kl 08.30 efter att jag hade klivit av mitt nattskifte 08.00 för att titta/köpa en Utter 690 uppe i Umeå.

Vi kom fram till adressen där båten stod vid ca 12 tiden och lämnade inte adressen förr än 16.00 då Herr-G och den då varande ägaren hade gått igenom varända liten skruv.Varför det tog en sådan tid berodde alltså på att säljaren var väldig seriös och Herr-G väldigt intresserad,dom gick igenom i stort sätt ALLT på båten. Ja mig gjorde det inget för jag umgicks med frun i huset och rökte några väldigt goda cigg av nå slag och surrade som vanligt. Ja det var en trevlig eftermiddag helt enkelt i Umeå.


Upp till Umeå körde Herr-G 120-140 km /h men hem gick det i 30 km/h för då va båten med (jag har sett varenda jävla pet flaska och myrstack i diket i södergående fil).När vi kom hem 21.30 hade våra två äldsta pojkar FEST ute i trädgården här hemma.Utan sömn å med ett bedövat arsle av allt bilåkande,kan jag lova det var lätt å hålla sig för skratt.

På Söndagen fm hade jag lovat Herr-G att han skulle få ägna sig åt sin hobby som är att köra traktor 24/7(jobba) å i gengäld skulle vi sjösätta på Söndagkväll.Jag klev upp i vanlig tid på söndag vid 7 och skulle koka mig en kopp java men kaffeburken var tom och båten satt ju fortfarande på bilen å den tyngden får ju inte jag köra,sååå pappa min fick komma med både kaffe å mjölk.Vid 16.30 kom ÄNTLIGEN Herr-G hem å vi skulle få provåka!!!

Vi gled in med ekipaget i båthamnen med ett följe som jag förmodar Vicktoria och Daniel också kommer att ha på sitt bröllop i sommar,alla var med!Min pappa var också med på premiärturen han stod brevid Herr-G och diskuterade alla knappar som fanns att skåda.När vi var en bra bit ute på vattnet vart det reklam på radion som Herr-G slagit på å det var glassbilens signal som ingick i reklamen.Pappa hade nog inte uppfattat att radion var på så när glassbilens signal hördes rusar han bak i båten och blickar ut över vattnet å formligen skriker
-Men va faan slipper man inte den där jäveln här ute heller!!!!!!
Vi andra började ju naturligtvis gapskratta,då svarar Rickard
-Nää morfar nu kommer glassbåten.
Pappa skaka på huvudet och gick in igen.

Nu står båten parkerad nere på Vivstavarvs båthamn, å i morron 18/6 ska vi ut och premiär campa Herr-G,Albin och jag.Jag förmodar att det finns en hel del att blogga om till veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela