ankarbergs

Oj då,hur har dom fått nys på den?

Publicerad 2010-06-25 09:05:11 i Allmänt,

Har vid vissa tillfällen funderat på om man verkligen ska ha en blogg...hahaha!Ni vet när jag tittar in på statestik kurvan så står det siffror allt från 70-120  vissa dagar.För mig är det bara en siffra,men i verkligheten är de ju så många människor som har varit in på min blogg den dan och tagit del av de som finns att läsa.Jag ska ta upp några situvationer som har uppstått.

Vi har ju husvagnen i fjällen på Vargens camping uppe i Vemdalen.Vi är ett gäng på  7 st husvagnar/familjer efter vår gata (vi har döpt den till promillegatan:-)som alltid har trevligt både dagar och kvällar,vi åker skoter och skidor på dagtid åsså grillar vi och tar oss en stänkare på kvällen.Nu i påskas när vi hade varit uppe fick jag och Marie Westlund som också har husvagnen där ett samtal av campingens ägare Anders.Han hade fått in klagomål från en utav husvangnarna som står efter gatan.(fast de dom klagade på hade inte ägt rum utan dom ville absolut ha en annan plats och använde fult nog oss som en bidragande orsak till att MÅSTE flytta)Han nämde inga namn utan framförde de han måste och avslutade samtalet med
-Vad heter du egentligen,hahaha!Jag läste de inlägget + några till i din blogg å gud va jag skratta,koanoon trevlig läsning!
Oj då! tänkte jag hur har han fått nys om den!

När jag tog Torbjörn och skulle prommenera till Vemdals skalet för att köpa cigg mötte vi två kvinnor som förmodligen också står på campingen fast inte på promillegatan.
-Jaha å det här är Torbjörn förstår jag,säger den ena å skrattar.Det är han som brukar ha stripptrosor mellan tänderna va...hihihih.
-Japp,svarar jag och förstår att dom läst bloggen.
Oj då!Tänker jag hur har dom fått nys om den.
 
Nu i våras när jag satt och fikade inne på min skola säger en utav kvinnorna som sitter runt samma bord
-Jag har gått i skola med Herr-G (jag kallar ju honom de på bloggen)
-Jaha ja! svarar jag lite frågande.
-Ja jag läste "Pappa me Papper" och såg även bilden på honom i Dagbladet,svarar hon och tar en mun kaffe.
Oj då!Tänker jag hur har hon fått nys om den!

Nå väl,igår när Albin och jag kom in med båten i båthamn så blåste de kraftigt utifrån havet så båten tog vind och vart inte allt för lätt att styra in på sin plats i båthamn.Till saken hör att vi står längst in och måste passera många båtar när vi ska lägga till.När jag kommer och ska in på min y-bom sitter där en man och läser Aftonbladet i sin båt på platsen brevid,han tittar upp å ser mig och Albin komma och förstår även han att de kommer inte å gå för båten har tagit för mycket vind.Han lixom knölar ihop tidningen förflyttar sig snabbt fram i sin båt,hela hans kropphållning påminner om en som är rädd för getingar och försöker hålla sig undan.
-Du måste ta om,ropar han till mig.
-Jo jag förstår det,vi får nog inte plats på samma y-bom du å jag,svarar jag å skrattar.

När jag åker ut och vänder för att börja om har två  män i två andra båtar efter samma brygga rest sig upp och tittat vad som förse går.Jag ler och nickar, ja typ hejar ni vet.När jag för andra gången kommer å ska parkera har mannen med tidningen klivit upp på bryggan och låsas titta på småfisken. Då tänker jag i mitt stilla sinne
"Måtte inte dom här människor nu fått nys på min blogg"

Har jag varit i ders kallingar och läst bloggen, åsså en vacker dag får jag se människan som skrivit om allt detta kaos komma i en Utter 690 ensam med en son på 9 år å ska parkera i storm. Ja då har jag nog skitit på mig eller klivit upp på fastlandet ja me...hahaha





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela