ankarbergs

Va blir det för maaaaat?

Publicerad 2010-06-08 08:50:30 i Allmänt,

Vi har ju en frys nere i källaren där vi förvarar det mesta och när jag skriver det mesta så menar jag verkligen de mesta. Dörren till frysen var inte riktigt stängd i gårkväll när Rickard gick ner till sig så det hade tinat en heldel i den.

På bänken i köket har jag just nu delar av en Ren lika många delar av en Älg några Ripor,lingon i små plastpåsar. Grishud (Nicklas övar sig på att tatuera på sådana),en Rådjursklöv och en pet flaska blod.......ja men fatta ni vad som måste göras här hemma i köket i dag.

Det är vid sådana här olyckliga tillfällen man ångrar att 4 av 6 familjemedlemmar jagar och fiskar för att fylla frysen. Nä i mitt nästa liv ska jag gifta mig med en man som bär namnet Daffgård,ni vet dom som gör dom här PLING lådorna som man hittar i frysdisken på ICA och kör typ 6 min i micron.

Nu ska jag sätta fart så får vi se vad det blir för maaat! Vi hörs om ett halvår hörrni när jag fryst in den sista tillagade maträtten jag nyss blivit klar med.


PS. Fast å andra sidan får ju jag redan i detta liv några egna tillagade PLING lådor nu,de ni Daffgårds!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela