ankarbergs

Detta bör EJ läsas av känsliga personer ;-)

Publicerad 2010-05-03 18:18:42 i Allmänt,

Jag har nämligen jobbat i ca 2 veckor med en upp blåsbar barbara "Big Jonny" hette han och var den första och förmodligen den sista upp blåsbara arbetskamrat i plast som jag haft så kul med på betald arbetstid.Jag kan nog inte påstå att det är de sjukaste jag varit med om, för eftersom dyker det upp saker i mitt huvud som jag kan blogga om å dom som är lika sjuka allihop.

För ganska många år sedan jobbade jag åt Unga Örnar här i Timrå,jag hade ju naturligtvis fler arbetskamrater än Big Jonny,ja ni vet såna som man inte behövde blåsa upp,en av dom heter Jenny Berglund (då Lind).Just vid den här tiden hade vi många flyktingar som hade flyttat in i de området som fritidsgården låg,och det vet vi ju alla att många har ju i de flesta fall varit med om en del traumatiska upplevelser och är dessutom uppfostrad i helt olika kulturer, vilket resulterade i att det vart oftast tjafs,bråk och lite irriterat där på ungdomsgården.

Efter en hel del möten kom vi alla som arbetade på ungdomsgården överens om att vi skulle prova och ha tjejkvällar och killkvällar där vi kunde ha olika teman för att informera om lite ditt å datt.Tillsaken hör att det var den här tiden då man hade kanpanjer mot HIV med  plancher  typ"Andvänd kondom...mm" dessutom användes ofta vokabulärer inne på gården som "Hora,jävla bög,jag ska knulla din morsa..mm" å det skulle vi ju också få nån bukt på var det tänkt.Jenny och jag var bland de yngre som jobbade där just då,såååå temakvällarna vart vår uppgift att planera och fixa.

Det var två temakvällar som jag minns bäst,den ena var ju naturligtvis när vi skulle ha sex och samlevnad och den andra när vi planerat å fara på badhuset i Timrå med dom olika grupperna.Jag tror vi börjar med den först nämnda temakvällen nämligen sex å samlevnad.

Jenny och jag började planera och kom fram till att dom bla skulle få se och känna på en kondom samt prova å trä på den på......ja va då?
-Ja,men en gurka måste väl för fan funka,sa jag till Jenny.
-Ja kanske de,svarade hon och noterade i sitt block,fast bäst vore de ju och ha en uppblåsbar barbara förstås men en sån lär ju va skit dyr,skrattade Jenny medan hon snurrade pennan mellan fingrarna.
-Men gud vilken bra ide,skrattade jag.Jag ska faan ringa in på Vuxen video inne i stanå höra vad en sån kostar.

Jag lyfte luren och slog numret vi hittat i tel katalogen,efter några signaler svarade en kvinnoröst,välupfostrad som jag är presenterade jag mig.(dumt nog förstod jag efteråt
-Hej, jag heter Annika Ankarberg och skulle vilja veta vad ni tar för en uppblåsbar kille?
Efter att ha hört priset på Jonny förstod jag att summan på honom skulle innebära att vi personal skulle bli utan de julbord i säkert 4 år framöver.
-Ja dom pengarna har jag INTE ska du ha klart för dig,sa jag lite irreterat.Du tror inte jag skulle kunna få hyra Jonny en kväll bara?
Det vart knäpp tyst i luren.
-Hyra? frågade kvinnorösten tillbaka.
-Ja,va faan de räcker för mig om jag får ha han EN varda kväll bara,svarade jag med lite överlägsen ton och tyckte att jag var huuuuur smart som helst att hyra honom istället för å köpa.
-NÄÄ,väste kvinnan,det är ju inte det lättaste å rengöra alla håligheter i sådan här docka ska ru veta,tänk dig själv om vi skulle hyra ut dockor till olika människor på löpandeband det skulle ju resultera i en sanitär olägenhet!!!
-Ja men du tror väl för faan inte att jag tänker sätta på han eller??? Å då förstod jag det är ju just DET man ha dom till,lite snabbt såg jag till att avsluta samtalet för att inte röra till det ännu mer.

Hur vi fick tag på Jonny kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg, jag minns bara den dan han kom till oss på jobbet.
Vårt nagellack glittrade i det starka sken från lysrören som satt på en tät rad i kontorstaket medan vi med våra späda lite knotiga brunbrända händer hjälptes åt att bära in Jonny för att ställa upp honom på de klarvita skrivbordet.När vi ställt ifrån oss Jonny som vid ankomsten var ca 45 cm hög och 50 cm bred kunde vi se hans ansikte klart och tydligt på på kartongens fram sida........................fortsättning följer !!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Jenny B

Publicerad 2010-05-04 11:22:52

Du är som Lind...jag har bara hetat Bergström innan jag gifte mej Berglund. =) Syns på seansen =)

Postat av: Ankarbergs

Publicerad 2010-05-04 12:08:06

hahaha.....ja just ja.....Jenny Bergström.....ja jag tyckte Lind inte stämde men så tänkte jag på Folke...hahaha ja du ser minne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela