ankarbergs

Nicklas Ankarberg.....

Publicerad 2010-05-14 09:41:26 i Allmänt,

.......va hem hit innan han skulle på jobbet i morse för han orkade inte koka kaffe hemma hos sig själv utan han ville dels ha sällskap och kaffet servarat här hemma.Nicklas som mer lik sin far än sin mor när det gäller att surra och prata kommer endast om det finns något viktigt å ta upp.

Så efter någon minut tog Nicklas upp sin telefon ur fickan och sa
- Jag har fått ett meddelande från någon med ett IT arkiv som vill ha räkningar för han ska börja med bokföringen.
Nicklas spelade upp meddelande på tel och mycket riktigt var det en mansröst som på Göteborgs dialekt bekräftade vad Nicklas precis hade sagt.
- Jag tror faan jag ska skicka in en bunt räkningar till han som straff för att dom alltid ringer till mig och frågar om allt förbannat om det där IT företaget.
-Jaa,men dom har ringt fel begriper du väl,du tror inte dom blir brydd när dom får räkningen på din hyra och tidningen Allt om jakt nere i Göteborg eller,svara jag.
-Ja inte faan vett jag eller,svara Nicklas å stoppa ner telefon i fickan igen. 

Det här är inte första gången dom ringer till fel Nicklas Ankarberg,det har hänt bla en gång tidigare när han gick i åk 9 på sörbergeskolan,å då var det media som tagit fel på person.Den Nicklas dom sökte då var chefen för hela psykiatrin på Sundsvalls sjukhus som hade sagtupp sig pg av att indragningarna inom lanstinget  påverkade verksamheten på ett fruktansvart negativt sätt att den inte fungerade.

Tillsaken hör att vi var precis klar med en utredning inne på BUP (Barn Ungdoms Psykriatrin) med våran Niclas när den andra Nicklas sa upp sig med omedelbar verkan och flytta norr ut.Sååå dom hade alltså samma namn och hade slutat på psykriatrin bägge två samtidigt,media var ju som galen och få tag på Nicklas som flyttat norr ut.Förmodligen sökte dom hans tel nr på Hitta.se men den Nicklas som stod där var ju våran Nicklas mob nr.

När Nicklas varit på skolan en stund ringer han hem till mig och frågar
-Visst har jag slutat inne på BUP?
-Ja, svarar jag.De kommer du väl ihåg att dom sa till oss sist vi var dit.
-Ja,svarade Nicklas ,de sa jag till hon som ringde alldeles nyss ochså.
-Vem var det som ringde och fråga de då?
-Jag vet inte,nån kärring.
-Jaha,ja men du är ju klar där inne så det var väl nå papper som hamnat fel,svarade jag.Vi syns efter skolan.

När Nicklas kom hem från skolan gav han mig sin mobil och sa
-Nu får du svara när dom ringer.
-Vilka då?frågade jag
-Jaa,dom från tv 4,radion och sundsvalls tidning,när dom ringde på sista rasten som jag hade sa jag att ni får prata med mamma för hon vet bättre än jag om de här.
-Om vadå?
-Jaa,svara Nicklas att jag har slutat på sjukhuset och ska flytta.(vi hade hyrt en etta uppe på vår lägenhet till Nicklas och Rickard som dom skulle flytta in i)
-Va faan ha media me det å göra frågade jag medan jag slog min mammas tel nr å skulle tala om vad som hade hänt.

-Nä men guuud,sa mamma.Dom sa på radio väster norrland förut i dag att Nicklas Ankarberg hade sagt upp sig och skulle flytta norr ut där han hade bott innan han tog på sig uppdraget som ansvarig för psykiatrin här i s-vall.Dom skulle försöka få tag på honom under dagen för en kommentar i radio väster norrland.
Nu förstod jag vad som hade inträffat,dom hade alltså intervjuat patienten Nicklas Ankarberg istället för psykologen Nicklas Ankarberg.
-Oj oj oj,sa jag till mamma,tro vad Nicklas ha sagt till tidningarna nu rå.


För att Nicklas inte skulle bli stressad sa jag inte vad jag visste utan satte mig ner mitt emot honom och frågade
-Va har du svarat i dag när alla ringde och frågade om att du slutat på sjukhuset?
-Som det är,svara han medan han fikade macka å oboj.
-Jaha,typ vadå.
-Jag sa att jag hade slutat på sjukhuset för att alla kärringar där och mamma sa att jag skulle de.Sedan sa jag att Rickard och jag skulle flytta en trappa upp,när dom frågade om jag vart kvar i västernorrland sa jag jaa i Timrå.Sedan sa jag åt någon som hette Ulla på radion att hon fick ringa efter kl 16.00 för då är mamma hemma å kan prata.

Ulla Öhman från radio väster norrland ringde och frågade efter Nicklas samma em för en tel intervju.
-Ja, jag vet inte om det är så klokt de genom att det är helt fel Nicklas som ni har ringt hela dan,och dom svar han ger är väl kanske inte vad den andre Nicklas skulle ha svarat.
Då förstod även hon va sjukt det hade blivit och framför allt hur sjukt det har kunnat blivit av alltihop i media.

Så här efteråt ångrar man ju att man inte drev med alla som ringde.Hahaha.....gud va kul man skulle kunna haft med både media och radiolyssnarna!!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-05-28 18:26:29

då var man här och kollade efter ett ganska långt uppehåll, och genast fick man sig ett riktigt gott skratt, känner mig genast piggare, TACK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela