ankarbergs

fortsättning på Big Jonny

Publicerad 2010-05-03 23:24:11 i Allmänt,

......vid första anblicken på kartongens utsida påminde Jonnys utseende faktiskt ganska mycket om Betty Boop,ni vet det där runda ansiktet med den lilla svarta locken i pannan,hans mun var formad som på Marilyn Monroe ni vet när hon säger "Bo boppe doo"  å där kunde man även stoppa in nått jaaaa....... typ kex eller nått.

Jonny utvecklades snabbt på sin nya arbetsplats,vi blåste nog säkert bara ca 5 min var Jenny och jag i hans högra häl för att vår nye arbetskamrat skulle vara fullt utvecklad och klar för det arbete som väntade honom på ungdomsgården. Det var en kroppsdel som var fullt utvecklad på Jonny redan när han kom till arbetsplatsen i kartong... å de vaaa.....en sån där..öööö...ja typ ni vet....som alla hanar har....jaa en sån som...... som gör att man kan.....kan stå å pissa helt enkelt, vi kan kalla väl den för stora Hjälpredan för den har ju faktiskt ett ganska stort användnings område å i detta fatt i undervisning syfte.

Nu satt vi alltså där på kontoret Jenny,jag och Big Jonny(ja ni fatta varför han hette BIG Jonny hoppas jag) med ungefär samma ansiktsuttryck alla tre,munnen på vidgavel alltså.Jonny hade ju inga kläder på sig så Hjälpredan stod rakt upp å lite till vänster och den vilade mot ett utav låd hantagen på de klarvita skrivbordet.Ifrån Hjälpredan gick det en vit liten snurrad sladd som det i ena änden satt en typ handkontroll där det även fanns plats för ett antal batterier.
- Va faan ska de va batterier också,frågade jag Jenny.
-Ja förmodligen,svarade hon och gick iväg för och kolla om det fanns några.

Nu var det dax att presentera vår nye arbetskamrat för 12 st invandrar tjejer där några av ungdomar bar slöja medan några var utan,jag skulle tro att dom flesta var muslimer.Ja ni kan ju tänka er vad som rörde sig i huvudet på dom när dom såg Jenny,Jonny, mig och Hjälpredan.......de vart kaos.Men till slut så vart det väl någon form av en fnittrig undervisning tills vi kom på att vi skulle prova den där kontrollen som var ansluten till Hjälpredan.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad som hände med själva Hjälpredan när Jenny tryckte på knappen,men om jag säger som så...tänk er att plogbilen kommer på midsommarafton i en hastighet på ca 120 km i timmen med schaktbladet nere i asfalten.Jaa då kan ni tänka er.............men huva huva,det här blir ju en hel följetång de.



Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2010-05-06 14:29:06

Tack än en gång för dagens garv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela