ankarbergs

Att tänka efter före!!!

Publicerad 2010-11-15 20:14:56 i Allmänt,

Måste bara tala om vad som hände efter artikeln som var i ST i går 14/11 om att Lena Greus  har varit här hemma hos oss och gjort husrening. Jag förstod ju att det skulle bli olika reaktioner efter att by bona hade tagit del av de som stod att läsa om spöken som kasta vantar från element mm.Dom stora barnen Ankarberg har alltid svar på tal,de är lixom ingen idé att försöka kasta nått glåp ord till dom därför dom kastar alltid tillbaka dubbelt så hårt och bryr sig inte alls om vad folk tycker och tänker.Även dom har ju varit med och upplevt allt som står att läsa i STs text,ja plus lite till som vi bad om att inte skulle tas upp.

Har man som mig alltid arbetat med människor i ALLA åldrar och dessutom som ALDRIG trott på andar, healing och husrening så kan jag ju förstå att folk reagerar.De märkte jag ju redan i kassan på ICA när jag var och handlade samma dag vilka dumma frågor man fick och på folk som gick förbi på gatan och tittade in lixom.De var då det slog mig att Albin 9 år som går i åk 3 kanske skulle få det jobbigt på skolan om barnen började retas eller vara stygg därför att deras egna föräldrar läst högt ur söndagstidningen för sina dom.Jaa för jag tror ju INTE att barnen själva kliver upp och kokar gröt för att sedan sätta sig och själva läsa morrontidningen.....de gör inte min Albin iallafall.Sedan är det ju även som så att små grytor har också öron så har barnens föräldrar dömt ut Lena och oss,jaa men då gör ju naturligtvis barnen de dom med.

När Albin och jag lade oss på sängen i går kväll för att se på tv hade jag funderat ut hur vi/han skulle ta sig ur om det vart som jag befarat.
-Hörre du Albin visst såg du bilderna på mig och lena i dag va? frågade jag.(jag hade inte läst texten för honom)
-Ja de gjorde jag å de var inte bra,svara Albin och la sig till rätta.
-Tyckte du inte,undrade jag.
-Nää,huset såg gult ut på bilden fast de är rosa ju,visst då mamma.
-Ja de var ju dumt,men de är nog många på din skola som har sett både bilderna och läst vad som stod där om Lena och vad hon har hjälpt oss med.
-Jaa så är de nog,svara Albin
-Men tänk om dom retar dig i morrn då,fråga jag.
-Mmm,svara Albin
-Vet du vad Albin nu ska vi skaffa oss en hemmlis du och jag.Om nån retar dig i morrn på skolan för det här i tidningen då ska du svara."Jaa det började spöka på riktigt hemma hos oss när jag retade och va stygg med Johanna hemma en kväll,retar man nått barn om de här kommer spökena fort som faan hem till en och börjar spöka och göra så man blir sjuk"...så säger du då Albin till dom på skolan.
-Få jag till och med svära,undrade Albin och satte sig upp i sängen.
-Japp,det är ju en hemlis å då får du svära vettu Albin,sa jag och nickade lite exalterat.
-Ok då gör ja de.

När jag var ner och hämta Albin på skolan  i eftermiddag så frågade jag honom hur de hade varit i dag på skolan.
-Bra jag har spelat bandy i gympasalen med Bengt-
-Ja var det inte nån som sa nått om vad som stod i tidningen då,undrade jag.
-Joo massor, dom sa allt om de där när vanten flög från elementet å allt.....åsså berättade han följande(namnet är på hittade)
När dom flesta elever stod och väntade på att få kliva in i klassrummet sa Kalle
-Ha du spöken hemma du Albin
-Ja förut hade jag det men inte nu,svara Albin.
-De finns inga spöken,sa Pelle de är bara töntar som tror på de,eller hur Kalle
-Ja min mamma har sagt att de är tjafs och de är bara dumt å tro på spöken,svarade Kalle.
-Jaa där hör du då,sa Pelle.
-Jo de finns inga spöken om man är snäll, men när Johanna var dum med mig en gång så började det å spöka hemma hos oss som faan.
-Var de Johanna som gjorde så de spöka,undrade Pelle.
-Nää men om ni retar och jävlas med mig som är barn,så skickas spöke hem till er också som satan.
-Nää,sa Pelle och Kalle i kör.
-Joo så vart det hos oss,de sa till och med Lena.
-Äre så,undrade Kajsa.
-Ja sa Albin och pratar man dumt om andarna på skolan så kommer dom å komma hem till er i kväll å spöka som faan.(han hade svärt FLERA gånger sa han,han passa väl på)
Det jobbar en kille på fritids som har gått i skolan och är kompis med Nicklas och Rickard de vet barnen på skolan för ibland när Nicklas eller Rickard hämtarAlbin har dom talat om de för Albins kompisar,så Albin hade till och med dragit till med att dom kunde fråga honom om dom inte trodde honom.

Resten av dagen hade barnen bara pratat och frågat lite snällt (konstigt va?)om vad som hade hänt här hemma,några hade ju fått info hemifrån om vantarna som flög och Albin hävdade att det gäller och vara snäll annars blir det så för alla.Nu skulle man ju kunna spela en slant på vem som får mest med jobb efter Albins och min hemlis.Endera kanske Barn Ungdomspsykiatrin inne i Sundsvall ta hand om massa mörkrädda barn eller så får Lena Greus många hus och rena här i Sörberge framöver hos elever som har varit stygga på Böleskola.

Jag avslutar detta inlägg med " Man ska aldrig kliva på en Cobra om man inte har motgift"

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-11-16 12:49:45

underbart...... tror du skulle behöva komma på vår skola o prata om mobbing. Du vet,på vår skola förekommer INGEN MOBBING, o de är nog den enda skolan i hela sverige. Eller så ser och hör personalen JÄVLIGT DÅLIGT... Själv är ja rätt säker på att de är de sistnämnda.Annar ska de vell vara ROLIGT O INSPIRERANDE för barn att gå till sin skola ??? Tror ja kontaktar dej för de skullle vara supoer bra om du kom på skolan o pratade...

KRAAAM Ulrika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela