ankarbergs

Hur var det när du fick mig?????

Publicerad 2010-11-13 19:14:27 i Allmänt,

Den frågan fick jag av vår yngsta son Albin nu för någon dag sedan efter att dom hade pratat om att födas och sånt på skolan.Jaha tänkte jag hur mycke ska vår 9 åring Albin få ta del utav sin födsel nurå?Jaaa nu menar ju inte jag själva utdrivningsskedet,utan allt kaos runt omkring.För det förstår ni väl att när Ankarbergs ska ta sig ur ett välsignat tillstånd går det inte till som i dom böcker man delar ut på mödra "Att vänta barn" vid inskrivningen,näää de blir ju naturligtvis kaos även där. Förresten spelar det ingen roll VEM utav våra 4 barn som undrar hur deras ankomst var så blir berättelsen lite utöver de vanliga.

Jag måste bara berätta när den dagen var inne för Herr-G och mig och vi skulle tala om för syskonen Ankarberg att dom skulle få ett litet syskon i Maj.Ni vet ju att Herr-G är ordentlig när det gäller de mesta så därför vart hans reaktion just i denna stund så fruktansvärt rolig så jag skrattar varje gång jag tänker tillbaka på den.De hade ju gått så pass lång tid att jag hade fått en putande mage så vi bestämde oss för att tala om  för barnen innan nån annan såg vad som var på gång och sa nått.Vi bodde på Vivstavarv i 3 rum å kök där Herr-G och jag sov i en bäddsoffa i tvrummet för att vi alla skulle få plats,å de var i den vi satt och fikade runt bordet och tittade på tv när informationen skulle ges till Rickard 12 år,Nicklas 11år och Johanna 7 år.
-Hörrni sa jag, vi vill berätta en sak för er pappa och jag.
-Jaha vadå,undrade nån av barnen medan dom doppade mackorna i chokladen.
Herr-G satt i soffhörnet med kaffekoppen och låtsades jätte intresserad av tvn för han vart blyg och tyckte de var pnsamt,han ville inte säga det för han visste inte hur han skulle lägga fram det lixom till sina SMÅ barn.
-Joo det är så här, sa jag ni ska få ett litet syskon i Maj, jag väntar barn förstår ni.
Det vart knäpptyst runt bordet  Herr-G han satt som förstelnad och typ låtsade som om han inte hade hört vad jag sa han tog en mun kaffe.
-VAA ha ni knullat i bäddsoffan,undrade Rickard rakt ut.
Men serru då bröt Herr-G ihop totalt och satte kaffet i vrångstrupen vilket i sig resulterade i att han hostade upp halva koppen över Rickard och fika bordet.Herr-G började vifta med händerna framför sitt ansikte som samtidigt  skiftade färg och i hans blick lyste paniken, han väste efter vatten reste sig hastigt upp ur soffan och sprang ut i köket.

Medan Herr-G försökte lugna ner sig ute i köket skulle jag ju själv svara på Rickards fråga,jag harklade mig och började.
-Nja kanske...eller nää...eller jo de är ju som så.....om vi hoppar över just....eller JAA VI HAR KNULLAT I BÄDDSOFFA....svarade jag till slut och lutade mig tillbaka i fotöljen med en suck.
-Jaha,svarade Rickard och fortsatte fika å se på tv,åsså undrade ingen utav barnen nått mer.
Herr-G hade gömt sig ute i hallen där han stått å tjuvlyssna,nu fläktade han med armarna åt mig som ett tydligt tecken på att jag skulle komma ut i köket.Herr-G joggar på tåna före som om han inte fanns ni vet.
-Ja va äre,frågar jag och har skapligt svårt att hålla mig för skratt där Herr-G står å håller sig i diskbänken som om han fått en hjärtattack.
-Å herre guud vart har pojken lärt sig de där ordet tror du då?stönar Herr-G
Då kan inte jag hålla mig längre utan brister ut i ett gapskratt och slår mig på knäna.
-Men skärp dig för hellvette Annika de där var inte ett dugg roligt de är ju fruktansvärt.Va faan tror du folk ska säga om barnen går runt på skolgårn och talar om vad vi har gort i bäddsoffan.Va?
-Ja säg de,flabbar jag fram och kan näst intill inte andas.
-Ja men åsså du rå,de var väl onödigt att bekräfta de inför barnen,eller hur!
-Vilket då?undra jag.
-Ja serru jag tänker INTE säga de där iallafall som du sa!!!
-Ja men gör ingen större affär av de,svarar jag och torkar skratt tårarna.
-Nää men vad ska jag säga när jag kliver in i tv rummet igen nu rå.
-Säg bara "Titta va mamma är glad hon skrattar så tårarna rinner över ert lilla syskon"

De vart aldrig nå mer prat om detta där hemma,ja iallafall inte med Herr-G och mig.De kan hända att dom på skolan fick höra de, men serru det tror jag vi sparar med och tala om för Herr-G för då går han förmodligen aldrig mer på ett föräldrarmöte..hahaha.Jaha och hur vart de nu då,jo jag skrev inte om det jag hade tänkt ang Albins födsel....ja ja får ta det en annan gång då.

Tjillevippen på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela