ankarbergs

Ring Ring bara du slog en signal!!!!!

Publicerad 2010-11-02 09:37:44 i Allmänt,

Ja de är just vad Rickard Gunnar Ankarberg har gjort i snart 3 månader, samma tid varje morron har han slagit samma tel nr till samma abonnent i hopp om att vinna biljetter till nån typ konsär. Nämligen till Radio Rix.Jag kan se framför mig när Rickard börjar svara kunderna i jaktbutiken lite okoncentrerat när kl närmar sig tävlings tiden han ska passa.

Nu en morrgon ringde Rickard som vanligt för att komma fram å få tävla och döm om hans förvåning när samtalet äntligen efter alla dessa månader går fram.Han får lämna sitt fullständiga namn och får sitta i luren och vänta på att sändningen ska börja.Nu börjar ju Rickard och försöker få arbetskamraternas uppmärksamhet för att visa att han har kommit fram på RADION,han sitter bakåtlutad med benen i kors flörtar och gör tummen upp till alla i butiken.Jaa typ mr Bean ni vet, åsså har han ju naturligtvis höjt radion i HELA butiken så ALLA ska höra.

Efter en stund hör man programledaren på radion säga(Rickard sitter fortfarande med luren mot örat och väntar samtidigt som han flörtar å gör tummen upp)
-Hej och välkommen till Radio Rix tävling,är det Rickard Gunnar Ankarberg från Malmö jag har med mig.
-Nää jag heter Krister,svarar killen med en grötig skånska.
-Hahaha skrattar reporten!Nää men inte ska du bli blyg och byta namn nu när du äntligen har kommit fram.Kom igen nu Rickard så kör vi.
Åsså kallar reportern skåningen för Rickard Gunnar Ankarberg hela tävlingen.

Rickard sitter under hela sändningen med huvudet i sina händer och varje gång den spritt nya Rickard Gunnar Ankarberg från Malmö svarar fel på frågan skruvar sig Rickard där han sitter likt en mask som man strax ska sättas på kroken.Jag kan se hela situationen framför mig,men bäst har ju varit att fått se Rickards min när det uppdagas att nån inne på radion tryckt bort honom.Men skam den som ger sig,han ringer nog i dag med ska ni se! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela