ankarbergs

Tandläkare!!

Publicerad 2010-11-25 23:02:21 i Allmänt,

Ja är man tandläkare har man nog hört dom flesta ursäkter av patienter som vill av boka sin tandläkartid samma dag,men jag kan nog lova till 100% att just den jag hade i morse har INGEN tandläkare i världen hört.Å de värsta den är sann!!!Den lyder följande "Jag kan inte komma i dag 08.10 för min son trodde jag skulle förstora brösten och läpparna hos er" (jag sa det aldrig utan dom fål läsa det här)

Joo det ligger till på detta vis att både jag och Herr-G går hos tandläkare Team Näsman inne i stan sedan några år tillbaka. Vi känner dom privat och har ett stort förtroende för just det teamet så jag är inte alls orolig för mina besök hos dom.Alla våra barn går hos folktand vården här i Timrå så dom vet hur korten ser ut när man får en tid där typ ett äpple nån tagit en tugga av åsså står det "Välkommen till folk tandvården".När man får en tid hos Näsman kommer det ett vykort med ett foto av blåbär på med tid och datum men grejen är den att dom har ju även implantat och laser behandlingar. Det står tydligt i deras logga!

Nu så här i efterhand förstår jag ju hur allt gått till här hemma,Nicklas har varit först hemma på dagen och tagit in posten där det förmodligen har legat ett kort från Team Näsman.Nicklas har läst på kortet just implantat och laser och då fått en bild i huvudet att det är reklam till mamma Annika för att hon ska göra implantat i sina bröst och lasra bort rynkorna.Såå han har kastat kortet varje gång de kommit utan vår vetskap.Jag vet att för ett tag sedan frågade han om jag tänkte förstora brösten och jag tyckte frågan var så dum så jag svarade
-Jajja men, men du vet mina pattar är ju så satans lång så dom har beställt en hel lastbil med silikon från Tyskland så dom är säker på att dom har så de räcker till bägge två vettu!

Efter några veckor började dom ringa från kliniken och söka oss för vi hade missat våra tider vi hade både Herr-G och jag.Första gången trodde vi det var ett missförstånd men efter ytterligare några gånger sa jag till Herr-G
-Va faan ha de brunnit för tandläkaren eller va äre frågan om när dom säger att vi har tid åsså har vi inte de.
-Ja fråg me nå annat jag inte vet ,svarade Herr-G och röck på axlarna.

Nu i går kväll fick jag ett sms att jag skulle vara hos tandläkaren 08.10 jag fråga Herr-G om han sett nån tidlapp men interå.
-Ja men va faan om jag skulle ha fått en sån skulle jag ju ha avboka,sa jag.Det är ju en torsdag å torsdagar äre ju sjukhusbesök för Johanna men vikt å provtagning å sjukgymnastik å hela hellvete ju!
Nu kom Nicklas upp ur källaren
-Ja jag får ju ringa å höra hur faan dom har det med boknings systemet där inne,de måste ju för satan va en knut på data sladden efter som de blir fel hela tiden.
-Vadå,undra Nicklas.Åsså förklarade jag allt en gång till.
-Ja men dom korten har jag slängt i källsorteringen ,inte visste jag att de var en tandläkare.
-Ja men Nicklas du är ju för faan läskunnig.
-Jaa men förstorar dom bröst oxå då eller?Det står ju implantat å laser.

Då fattade jag hur Nicklas tänkt,han hade till och med frågat Johanna om hon trodde att jag skulle göra ett implantat men Johanna skrattade och sa
-Näää de ska hon INTE.
Å då hamnade Näsmans kort i källsorteringen igen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela