ankarbergs

Timråliv!

Publicerad 2010-11-27 21:04:24 i Allmänt,

Ja det finns ju ett gäng som har gjort några sjuka filmer som heter "småstadsliv" och dom brukar jag titta på och skratta för mig själv.Jaa eller hela vår familjen skrattar och jag undrar just jag om de kanske beror på att vi känner igen oss lite i dom olika rollfigurerna. Ja nu i dagarna har det varit väldans många liknande scener här hemma och jag har skrattat exakt där man egentligen INTE ska skratta när det är i verkligheten lixom.

Jo de hela började ju på fredagskväll när Herr-G som är barnsligt förtjust i tv spel hade lagt sig i sängen och spela PS 3 på eftermiddagen kvällskvisten, han har nått krigsspel han brukar spela.Herr-G är ju lugnet själv, han blir aldrig arg och höjer rösten här hemma, han är klok och tänker alltid igenom saker och ting.Han är såååå förståndigt i alla skarpa lägen,därför blir det ju så sjukt roligt när han blit arg och hetsar upp sig å allra helst på ett sketet tv spel.

Nicklas satt vid köksbordet och jag höll på med maten när svordomarna och stonket började inne i sovrummet där Herr-G låg iklädd toppluva å underställ.Han påminde faktiskt lite om Fantomen där han låg med Torbjörn brevid sig i sängen.
-Vad håller farsan på me,undrade Nicklas som sällan har hört sin far svära i den takt orden nu strömma ur hans skäggiga ansikte.
-Jaa han spelar väl de där spelet han brukar hålla på med,svarade jag och dukade fram till middag.
Nicklas satt och skissa på en logga till nån vid köksbordet och Albin satt i soffan och tittade på nått barnprogram då Herr-G stormar ut ur sovrummet och är på gränsen till vansinnig.Han ställer sig med armarna i kors över bröstet brevid Nicklas och tittar på mig och frågar
-Hur i helvete kan dom veta vart jag är????
-Vilka då,undrar jag.
-Ja men dom där förbannade dårarna som har skjutit ihjäl var enda jävla soldat som är i mitt lag,fortsatte Herr-G predika samtidigt som han nickade med huvudet så aggressivt så glasögonen hoppade på nästippen hans.
-Ja men hur ska jag veta de Herr-G jag har ju aldrig spelat de där spelet.
-Nää men de har jag å det går åt hellvete hur än jag gör,jag kommer aldrig förbi muren så jag får fortsätta på nästa bana,Herr-G mummlade och gick in å provade igen.

Efter en stund upprepas samma scen igen och Herr-G var nu röd av ilska i ansiktet och jag och Nicklas skratta så tårarna rann.
-Men lugna ner dig de är ju för faan bara ett spel,sa jag och torkade tårarna med disk handuken.
-Men ett spel å ett spel de kosta ju för satan över 650 kr då ska de väl gå å spela skiten oxå.
-Ja men de går ju å spela men de är ju du som inte kan,klämde jag fram mellan gapskrattet.
-Men nu jävlar,sa Herr-G och vände på klacken och gick med bestämda steg in i sovrummet igen.
Nicklas och jag visste inte hur vi skulle kunna sluta skratta men efter en stund hade vi samlat oss och Nicklas går in till Herr-G och försöker förklarar hur man ska göra å vart han ska gå på spelet.Herr-G håller dosan så hårt att knogarna är vit och hans ansiktsuttryck är identiskt med en kvinna som krystar för att föda sitt barn.
-MEEEEN NICKLAS LÄGG DIG INTE I DE HÄR DU INTE!!!!!!!!

Om jag säger som så i dag är det Lördag och Herr-G är kvar på samma bana och krigar nu som i går, lite likt "Västfronten inte ett nytt"men han är ju på bättre humör förstås.De vart ett litet återfall när han i dag skulle veckla ut en julstjärna i papper som han efter 45min knölade ihop och ifråga satte hur i hellvette man kunde göra julstjärnor i papper när dom går att göra i plåt.Vi är ju för satan inne på 2010 talet Annika eller hur.Nu ska vi se slutet på hockeyn Timrå-Luleå där det står 4-1 till Luleå...ååå de spel resultatet är ju inte Herr-G så glad över heller men han har ingen speldosa i sin hand så läget är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela