ankarbergs

Lillstackarn!!!!!

Publicerad 2010-10-31 12:09:15 i Allmänt,

Ja vi har ju kastrerat Pripps en av våra hundar pg utav att han har visat aggressivitet mot vissa i familjen sedan några månader tillbaka.Första gången var i midsommar då vi hade sovit över hos ett par bekanta efter att ha grillat grogg och hoppat små grodorna runt midsommarstången Herr -G kom till mig och sa
-Ja jag tar inte ut Pripps för han är elak där han sitter bak i bilen.
-Va,sa jag, elak?
-Jaa han sitter spänd och tok morrar när jag ska ta ut honom,svara Herr-G och rullade ihop Torbjörns koppel.
-Nä men de kan jag väl inte tro,sa jag och kavlade upp armarna och gick fram till bilen.
Prippr viftade på rumpan och betedde sig helt normalt.
-Äää du inbillar dig sa jag till Herr-G och tig ut hunden.
Men tyvärr har jag fått se vad Herr G menade med att Pripps vart arg så vi har beslutat tillsammans med hundens ägare Nicklas att vi kastrerar honom.

På morgonen kom Nicklas upp och frågade mig vart han skulle åka med Pripps.
-På djurkliniken hoppas jag,svarade jag medan jag fortsatte och drack morgonkaffe å läste tidningen.
-Jaa men vilken djurklinik,frågade Nicklas.
-Ja där du har bokat tid förslagsvis,sa jag och tog av min läsglasögonen.
-De var ju Rickard (store bror) som boka tiden åt mig och jag har provat å ringa han nu för och fråga vart  men han svarar inte.
-Skoja ru nu Nicklas! Pripps ska ligga på operations bordet om 1 timme å du vet inte vart.
-Nää,men Rickard vet ju de,svara Nicklas och slog upp en kopp kaffe till sig själv och satte sig vid köksbordet.
-Ja men de måste ju vara där Rickard höftleds röntga Torbjörn i förrgår tror du inte.
-Ja jag vet inte alls ja, å vart var de då?undrade Nicklas
-Ja inte faan vet jag vi får söka reda på Torbjörns stamtavla å kolla kvitto,sa jag och började söka i pappershögen.
Kvittot var ifrån sundsvallsdjurklinik så vi slog upp på eniro och kolla vart de låg.
-Jaa du får köra Pripps dit å är det inte där får du väl ta med han på jobbet resten av dan dårå,nog för att jag har kastrerat griskultingar men serru de där är ju inge handarbete man fixar och trixar med själv här hemma på köksbordet,sa jag och stängde datorn.

Nicklas satt och tyckte synd om sin lilla stritts pitt till hund på köksgolvet
-Huga huga ska dom ta bort din manlighet i dag lillgubben.Pripps verka inte brysig alls naturligtvis utan viftade på svansen och ville bli mer kliad.
-Men tänk om han börjar skälla ännu ljusare nu när man jagar med han då efter de här mamma,funderade Nicklas
-Jaa och???.........jag tror varken älgen eller rådjuren bryr sig om det hörru du.
Nu var det dax att åka för Nicklas.
-Du Nicklas glöm för faan inte och ta med dig en tratt hem annars får vi problem i helgen.
Nu trodde ju jag att Nicklas visste om att man har en trattliknande plastmoj runt huvudet på en ny opererad hund för att den inte ska röra/komma åt såret.Men Nicklas tror att jag menar en vanlig tratt,jaa typ som vi har till båten när vi tankar.
-Menar du där inifrån,undrade Nicklas frågande.
-Jaa naturligtvis, jag tror inte direkt den finns i tupperware katalogen,svara jag och gick ut på bron å rökte.
När jag kommer in igen sitter han med Pripps i koppel vid köksbordet och ser ut som om han fått en 10 000 kroners fråga.
-Mena ru att jag ska ta en tratt från djurkliniken.
-Jaa,men man kanske får en när man far därifrån men om man INTE får det så får du säga till att vi måste ha en.
-Jaha,ska jag säga typ "Ja hej!!!!!Nu äre ju snart helg så min mamma vill ha en tratt"??????
-Nää,du säger bara att du vill ha en tratt till Pripps.
-Till hunn????? säger Nicklas å ser ännu mer frågande ut.
-Ja men nu är klockan mycke så nu får det vara slut tjafsat om den här saken, du måste åka å äre så förbannat svårt och fråga efter en trattjävel får jag väl kolla om jag har nån här hemma rå.
-Jaa gör de du, suckar Nicklas och sätter sig i bilen å far iväg.

När Nicklas åkt får jag ett meddelande på mobiltelefon,de är från folktandvården å tandregleringen där Johanna har tid kl 9.00.Då förstår ni har Nicklas svarat i telefon här hemma för några veckor sedan och lekt Herr-G och tackat ja till den tiden för hon har ju väntat i ca 4 år.Nicklas är skit stolt över att dom på folk tandvården inte hörde skillnad på han och Herr-G,ja hur dom nu skulle kunna göra de jag menar dom ringer ju sällan hit.
-Jag tänker inte åka dit,säger Johanna medan hon står i badrums spegeln och fixar håret.
-Ja men nu har bror din skämta till det lite och tagit den här tiden som är om 45 min så vi har inget val serru.
-Men åååå vilken idiot,suckar Johanna och greppar tandborsten.
Vi vart hos tandläkaren i 1 h och 20 min därför att våra mobiltelefoner gjorde så att datan havererade ett 10 tal ggr innan dom förstod att de va telefonerna som störde.Efter att bilderna på Johannas tänder äntligen vart tagen var det bra och åka hem för att ta emot Pripps och Nicklas.

När Nicklas kliver innanför dörren här hemma med sin ner drogade hund som han lixom drar efter sig in i hallen sjunger han
-"Här kommer vi med svajande ballar pissar och skiter bland granar å mellan tallar" Pripps sjunger inte med.
-Har det gått bra eller.
-Braaa!!!Jag höll ju på och sket ner mig när jag säger till bruttan i reception "- Hej nu är jag här och ska hämta Pripps"
-Ja ett ögonblick så ska jag se efter.....de var en kastrerad katt va,undrar bruttan
-Näää då har ni gjort fel,jag ska jaga älg och inte råttor säger Nicklas och tar fram pengar att betala med!
-Jaha,svarar bruttan lite frågande.
-Ja jag lämnade in en jakthund här i morse vid namn Pripps och skulle hellst vilja ha tillbaka han,ja fast utan balla då.Så nu är han en pung fattigare å jag 2700 kr,ja man kan ju säga att min penning pung är lika tom som hans.

När Pripps kommer in går Torbjörn i taket han skäller oavbrutet när han får syn på denna trattbeklädda varelse utan pung.Trots ett antal fyande och tystande slutar inte Torbjörn.
-Ska vi ringa och avbeställa tiden mamma,skriker Nicklas för att över rösta Torbjörn från andra sidan rumet
-Vilken jävla tid då menar du,ropar jag tillbaka.
-Den som vi har inne på unga vuxna nu kl 1 för och göra nån test.
-Men ojojoj,kl är ju 12.45 nu.Du får passa hundarna Johanna och du sätter dig i bilen Nicklas för nu får vi brådis hörrni.
När vi kommer hem står min mammas bil och Kurts bil på gården
-Men herre gud vad har nu hänt,undrar jag och halvspringer in.
Där sitter mamma,Kurt och Johanna i en typ ring runt Pripps och tokstirrar in i hans tratt.Torbjörn skäller med en något lägre stämma än innan vi for.
-Nu får ni faan ta över,jag fick ringa mormor för han tog av sig tratten när ni for,och han beter sig skit konstigt.
-Ja men han är ju full än vettu Johanna.
-Ja men då får han söka sig en annan kompis å supa med för jag vill inte va me han,säger Johanna och går in till sig.
-Ja men jag har ju en munkorg nere i källaren vi tar på han den iställe så kanske Torbjörn slutar skälla de måste ju eka nå jävulskt i huve på Pripps genom den där tratten.
Pripps fick munkorg och friden lade sig här hemma tills Johanna frågade Nicklas om hon fick titta på Pripps sår.
-Nu är det så här att ni behöver väl faan inte påminna lillstackaren om den här oprationen hela tiden.Hädan efter pratar vi inte mer om den här dagen med varken Pripps eller mig.....äre förstått.

Så kära läsare möter ni Pripps och Nicklas ute nån gång så för guds skull fråga inte om det är en HANE...;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela