ankarbergs

Att klappa djur!!!!!!

Publicerad 2011-04-28 12:02:53 i Allmänt,

En del situationer här hemma gör att man minns andra men ett gott skratt,så vart de i morse både för Albin och mig när Rickard kom hem och skulle gå ut på sin morron runda med Torbjörn innan han åkte vidare på jobbet.Rickards liv består av jakt å jakt å jakt,att de blev så är väl kanske inte så konstigt genom att vi är och har alltid varit en jagande familj.För Albin har de däremot varit lite svårt att förklara vissa gånger(jag ska lägga ut ett gammalt blogginlägg Liv å död,ätas eller begravas så ni förstår vad jag menar) men nu är Albin ganska hämmad så han har börjat skämta lite om just vad som har skjutits å inte.De var första gången jag hörde de nu i morse å de var just Albins svar som väckte minnet av en väldigt sjuk situation här hemma i fjolsommar.

Rickard har haft ett jävla flyt när det gäller jobb, 2 månader efter att han tog studenten uppe på www.skedomskolan.se  i Sollefteå vart han uppringd av www.jakt.se där han hade sin praktik i 2 veckor i åk 2 och vart erbjuden jobb.Rickard tackade ju naturligtvis ja till jobbet och har "på nå unelitte vis skött" sig så bra att nu är han butiksansvarig med tjänste bil och blir dessutom ibland bjuden på jaktresor utomlands utav vissa företag han handlar av.Jaa hörrni när man läser just detta lilla stycke kan man ju tänka som så "Men vilken ordentlig en litten pojk Ankarbergs fick till då" oj oj nu ska ni få höra en helt annan sida av den pojken å hans sjuka humor.

Förra sommaren bodde ju Rickard här hemma hos oss under nån månad direkt efter studenten,och som ni vet har vi ju öppen planlösning(bilden i inlägget "en helt vanlig morron") så hela huset är ju som en scen.Johanna och några tjejkompisar satt i soffan och pratade medan jag,Herr-G och Albin satt vid köksbordet.Så kommer Rickard upp ut källaren (han har sitt rum där) flickorna i soffan har ju inte träffat Rickard så ofta genom att han bott i 3 år uppe i Sollefteå så Rickard hejar och kliver in på toan för att duscha.Efter en stund öppnas toa dörren och ut kliver Rickard spritt språngande NAKEN endast iklädd Albins cyklop med snorkeln hängande efter ena kinden.Alla tittade upp och de blir knäpptyst på övervåningen.Rickard går fram till den stolpe vi har en bit ut på golvet som håller upp limträbalken,han sätter ena handen på höften och den andra på stolpen vickar lite kvinnligt på höfterna tittar på flickorna i soffan å säger:
-Tjena tjejer vill ni hänga mä mig ner i källaren å klappa kattungarna litte????

Ja jag brast ut i ett gapskratt så maten bara spruta över köksbordet,jag höll på kvävdes,Herr-G tappade både hakan å besticken de bara small på hans talrik,Albin sa bara "-De där är mitt cyklop Rille!" å fortsatte å äta.Endel av Johannas kompisar höll för ögonen å endel var högröd i ansiktet.
-MEEEEEN RILLE FÖR HEEEELVETE GEEERE!!!!!!skrek Johanna och ropade till mig -Men mamma säg åt han!
Jag fick ju inte åt mig luft så den meningen gick lixom inte å få till av mig.Herr-G sa lungt utan att dra på mun
-Rickard vill du vara så snäll å gå in på toan å ägna dig åt de du ska!!!
-Ok då sa Rickard och vände på steken å i sakta mak återvände till den dörr han just kom ut ur.

När jag efter mycke om och men hade fått åt mig luft förklarade jag för flickorna att de var ett skämt,de är ju lixom en raggningsreplik fula gubbar brukar använda för att lura med sig små tjejer.Albin för stod ju inte den meningen heller utan han frågar Herr-G
-Ha Rille kattungar pappa?
-Nää,suckar Herr-G de har han INTE han bra skojas hörde du att mamma sa.
När Rickard för andra gången kommer ut ur toan fast iklädd handuk brister ju alla ut i skratt å fattar va jävulst sjukt de var :) :) :)

Kvällen i går ägnade Rickard åt att jaga bäver så när han kliver in här hemma i morse kör han in huvudet i sovrummet där Albin ligger och sover och säger
-Tjenare knodden ska du med ut i bilen å klappa ett djur?
Albin svarar inte
-ÖÖÖ Abbe ska ru hänga med ut å klappa min senaste trofé! säger Rickard å drar i täcket.
Då hör man Albins sömniga lite skorriga röst.
-Äre grann katten? skrattar Abbe å minns säkert förra gången Rickard erbjöd Johannas kompisar att klappa.
-Nää svarar Rille,du ska få banka bäver.....hehehe
-Men geere Rickard,ropar jag.
Banka bäver kan ju tolkas på två sätt ...å de vet Rille men inte Albin!
-Ok kommer nu, säger Albin och hoppar upp ur sängen endast iklädd kallingar
-Jag tar med mig kameran va!
-Gö dä du,säger Rickard åsså går dom hand i hand ut i bilen och klappar bävern samt tar ett foto 08.00!

Sisst ett av syskonen fick klappa Rickards "lik" var när han för några helger sedan var till Stockholm å jaga vildsvin och erbjöd sin syster att hon fick åka med om hon ville helt gratis å hälsa på sin pojkvän som bor där nere.Johanna tackade glad i hågen ja till erbjudandet och hoppade in,vad hon inte tänkte på var hemresan då det skulle med två ny skjutna svin.Telefonen ringde på söndagen här hemma med en skapligt irriterad Johanna i andra sidan luren.
-Fy faan vä äckligt mamma,här sitter jag i baksätet med ett vildsvin på vardera sida som Rickard har spänt fast i dom andra bilbälterna å har 25 mil kvar hem.HJÄÄÄLP ME!!!!
När Rickard svänger in på parkeringen här hemma rusar Johanna ut ur bilen för att sätta sig i solstolen,Rickard han kommer me svinet under armen och ropar till Herr-G
-Kom nu farsan ska vi flå middan våran.
Åsså sätter dom igång med de i vårt lilla tätbebyggda villaområde på den vita snön bakom Johanna.
-Men gå undan för faan, viskar jag.Grannarna tror väl att de är hunn ni slaktar dom har ju samma färg.

När Rickards bli parkerar här utanför kan man tydligt se att vissa grannar kommer ut och börjar typ flytta soptunnan bara för att få se vad som lastas ur.Ena gången vare ju vildsvinet,andra gången kastade han in ett rådjur över staketet å nu i morse jonglerade han med bävern bakom bilen.Tro vad som sägs om familjen Ankarberg runt om i villorna när man satt sig ner på kvällarna......hahaha.......de skulle jag bra gärna vilja veta......tur dom inte ser å hör oss inne......fast läser dom bloggen får dom ju reda på de likt förbannat :-)

Nu ska jag se om jag får med några bilder i detta inlägg oxå......fast dom hamnar ju aldrig där dom ska.......

Bild 1-2 är när Rickard och Albin är påväg ut å jaga räv!
Bild 3,4 å 5 är svinet från Stockholm som flåddes ute på gården
Bild 6 är från i morse när dom skulle klappa bävern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela