ankarbergs

De ena avlöser de andra!!!!

Publicerad 2011-04-26 10:12:55 i Allmänt,

Nu har vi varit uppe i Vemdalen och firat Påsken,de är lixom finalen just den här helgen å allra hellst nu när Jesus både korsfästes och uppstod så pass sent på året som v 16 .De var ju lixom barskrapat på snö i år där uppe på fjälltoppen men Herr-G,Johanna och Alexander skulle promt upp till Timmerkoja å kolla läget med skotern.När dom efter 2,5 timme kom tillbaka frågade jag Herr-G om de verkligen gick och köra skoter uppe på fjället.
-Japp,no problems,sa Herr-G och sprätta en öl och satte sig ute i solen.
-Jaha tänk de trodde inte jag,men kanske vi ska göra lite matsäck och åka upp å grilla nå korv då,undrade jag.
-Njaa nu tog ju jag en bira sa Herr-G och tömmde resten av ölen i sin halvöppna mun som han dessutom har rakat en mustars som lastbilschaufförer brukar ha....jaa eller Stånk Tommy i Småstadsliv,som ett uppochnervänt U.
-Jaa men jag har ju inte druckit nått så jag kan köra jag vettu,sa jag.
-Njaa men vi kan väl grilla lite här nere vid husvagn,svara Herr-G och knälade ihop liket i plåt.
-De var inge snö va?...erkänn!!
-Njaa snö å snö de är klart att man har ju sett större drivor men visst faan såg vi lite snö,sa Herr-G och började dra i kolpåsen för att grilla.


När jag går på baksidan å ska hämta grillen kastat jag ett öga på skotern som står parkerad på en liten snöfläck å det hänger mossa och grästuvor fulla styrstaget som i sig vittnar om att inte faan fanns de nå snö uppe på fjället eller.
-Herr-G,ropar jag.Hur faan kan de hänga mossa å gröngräs fulla skotern om de fanns snö???Erkänn att de INTE gick å åka va.
Efter en stunds tystnad tittar han ut genom husvagns dörren och drar sig i håret bakom örat,suckar och säger
-Näää.......men om jag säger som såå.......de var ju en naturupplevelse i sig......i allra högsta grad.

Resterande dagar levde vi i lera,hundarna drog väl in ett par kubik i husvagn för att avslutningsvis gräva ur en madrass bak i våningsängen på ett par kubik skumgummi som nådde oss till knäna när vi kom hem en kväll.Men som ni vet har ju Gunnel försvars advokat Herr-G som för hennes talan å enligt honom var de Torbjörn som inledde henne i frestelsen.

Alla andra år brukar de vara lite ångestladdat att veta att vintersäsongen är över men nu börjar ju snart båt säsongen,så nu ska jag fixa å trixa med Klitt-Marie så jag får henne i vattnet.Jaa åsså kommer ju snart mina hönor så fort jag har fixat nät,reglat upp å isolerat hönshuset.......jaa de ena avlöser de andra....å de är väl tur de!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela