ankarbergs

Rörigt...här hemma...näääää men hur kan ni tro nå sånt lixom!!!!

Publicerad 2011-04-12 20:35:47 i Allmänt,

Dom senaste dagarna har det varit lite rörigt här hemma....jaa i mina mått mätt alltså.Mäter man den här röran i andra mer normala familjer kallas det förmodligen "trauma" eller "katastrof" men vi har ju tränat upp oss några år så de kallas helt enkelt bara röra här på Linijevägen 2.

Som ni kanske har förstått har vi ju fått tillökning i familjen Ankarberg sedan 3 veckor tillbaka med en liten Jämthundstik som lyssnar till namnet Gunnel Ankarberg och är i skrivandedt stund 11 veckor gammal.När Gunnel gjorde entré här hemma fick hon av någon outgrundlig anledning en försvarsadvokat i samma stund hon flög på Albins avancerade ihopbyggda legobil som stod på tv rumsbordet och som naturligtvis av smällen gick i 1000 bitar.Advokaten bär namnet Herr-G och försvarar Gunnel i ALLA lägen förstår ni och viker inte en tum på att valpen är oskyldigt dömd vid vissa brott som begåtts båda dag och nattetid.Vid lego haveriet kröp jag och Albin på golvet och under soffor för att rädda de som räddas kunde av delarna som var utspridd på 71 kvadratmeter.Herr-G lyfte upp Gunnel för att vi skulle hinna samla ihop alla bitarna (trodde vi) men när jag hörde Herr-G säga på bebisspråk till Gunnel
-Men hudde duddu, tå dääl pål man väl inte löla!!.....sedan tittade han på Albin och mig och säger ....."Jaa men de är väl onödigt å ha lego på ett så pass lågt bord begriper ni väl"

Nästa brått som Gunnel på sannolikasjäl var misstänkt för var min mobilladdare som på vissa ställen var av + laddaren till min lilla rosa data som jag köpt för att ha i Klitt-Marie (båten) i sommar när Albin och jag är ute.Jag
lade bägge kablarna på köksbordet å sa
-Men titta va Gunnel har giort Herr-G!!!!!
Herr-G snurrade på kablarna samtidigt som han drog sig lite fundersamt i håret bakom örat och efter en stund suckade han och sa
-Jaa men faan vet om de inte kan vara Johanna eller du som har råkat fått kablarna under fåtöljen och lixom gnuggat av den mot golvet?.......va.
-Nää men nu får du väl för faan ge dig Herr-G....tror du på de själv när laddarna legat endera i fönstret eller på köksbordet.
-Joo Annika men du måste väl ärligt hålla med om att ibland har vi mycke grejer efter golvet oxå ju,så de är ju inte omöjligt.
-Joo det är omöjligt......klart ...slut!!!

Gunnel säger också till när hon vill ha mat,då sitter hon framför diskbänken och tokskäller tills maten ställs ner och har vi inte gjort iordning maten,jaa då sitter hon framför skåpet där vi förvarar torrfodret och skäller.
-Men nu äru tyst,skriker jag!
-Men de är bara en överlevnads grej att hon säger till om föda,säger försvars advokaten då!
Pripps och Torbjörn (hanhundarna) ryker ihop om vi har dom tillsammans så vi har dom skilda till för några dagar sedan då våra älsta söner flyttade hemifrån och har tagit med sig var sin hund till 2 olika adresser.Jaa Torbjörn bor ju mest här hos oss för Rickard jobbar så länge på dagarna,de går bara bra för han och Gunnel kommer bra överens.

När pojkarna flyttade tog ju dom möbler härifrån för att möblera sina egna lyor vilket innebär att det är bra tomt i källaren där dom har hållt till förut.Nu i Söndags när vi kom hem från Vemdalen ringde Nicklas på min mobli och sa
-Tjaba mamma, kan du komma hit med mjölk och gå ut med hunden för jag är dödssjuk,de äre värsta jag har varit med om.
-Jaa jag kommer,svarar jag och hoppar in i bilen

När jag kommer hem till Nicklas möts jag i hallen av reklamblad som likt en virus spridit sig i hela lägenheten, Nicklas ligger likblek å kallsvettig i en obäddad säng å hackar tänder som en galning.Hyllorna i kylen gapade tomma på så när som ett lättapaket som man skulle få en reäl slant för på antikrundan,Pripps sitter vid dörren och vill ut.
-Men va faan så här kan du ju inte ha de Nicklas,du får komma hem till pappa och mig i kväll och fika och sova över så går jag en lång prommis me hunn din.
-Nej jag är för sjuk för att flyttas,svarar Nicklas under täcket me toppluva å halsduk.
-Ja men då ringer vi en ambulans då får väl dom kör dig.
-Meeen va faaaan jag åker väl hem då,men inte förrän Ipren har börjat funka,skriker Nicklas och kastar hundkopplet till mig.

Oooops nu ska jag se på lite tv Leif GV , får blogga klart i morron bitte om röran som uppstod när alla skulle hem till våran adress igen. 

Kommentarer

Postat av: pernilla

Publicerad 2011-04-12 21:49:43

Grattis till ny tillskottet :) hoppas Torbjörn tar som sin syster Tula det på största allvar o lära småbarnen "aaallt dom kan " ( LÄS hyss o satyg !!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela