ankarbergs

Skämmigt!

Publicerad 2011-04-05 21:15:27 i Allmänt,

Jag har i dag lyckats fått igenom ett sjukintyg på försäkringskassan som så gått som var omöjligt enligt överläkare Valeria på BUP som utfärdade intyget till Johanna och mig vid ett läkarbesök 10/2.Jag arbetade och studerade vid de tillfället, jag bad om att bli sjukskriven så jag kunde hjälpa Johanna med dels skjuts till och från skolan(hon har rörelse förbud pg av BMI 14,2) samt se till att hon får i sig mat på dagarna(hon sover mycke).De svar jag fick av Valeria och ätstörningsteamet var att Johanna är mellan 16-18 år.
-Jaa sa jag,nå må ni väl tro att jag vet att hon är mellan 16-18 år.Jag var närvarande den dan hon föddes och har bla papper på den exakta tiden för nedkomsten.De jag sa var att jag vill bli sjukskriven!!!
-Mmm,men när hon är mellan 16-18 år kan man inte vara hemma för vård av barn,de gäller bara upp till att barnet fyllt 12 år och kan ev vid allvarlig sjukdom som tex kan leda till dödlig utgång förlängas till 16 år.
-Och???????undrade jag och ryckte på axlarna.
-Jaa det betyder att de inte går att få ett intyg på vård av barn på din dotter i dagsläget,sa läkaren och ätstörningsteamet nickade instämmande.
-Ja så de ni sitter här och säger här och nu i samlad trupp till oss är att mellan 16-18 år är man ODÖDLIG...... trots att många av Johannas inreorgan har slutat att fungera å i dagsläget efter 2 års behandling här hos ER är hon kvar på minus ruta ett å lika jävla dålig iaf....eller va faan menaru!
-Nja vad jag menar är att de är få som får igenom en sjukskrivning när pat är mellan 16-18 år gammal........en del har så svårt sjuka barn i cancer att dom ligger inne pg utav de å de hjälps inte vad vi än skriver,sa nån i teamet.....å dom andra nickade ytterligare en gång till.
- Ja men skriv då för faan ett intyg att Johanna är fullt frisk å utom all fara och kan leva ett helt normalt liv som 17 åring efter att ha gått på behandling här hos er i 2 år.Då kan jag skicka med de till tidningen och ha den under döds annonsen som förmodligen kommer att stå inom en kort tid framöver om vi fortsätter med den behandling som vi påbörjade 7/1-09.
-Jaa men nu är ju inte Johanna frisk,sa läkaren. De är ju därför ni går hos oss på behandling.
-Om man inte kan vara hemma för VAB på Johanna så skriv för faan nått annat då i intyget vilket skiter jag i men jag ska ha ett INTYG!!!!!!!!
-Ja jag skriver ett intyg och skickar hem de till er för jag har inget förberett,de var inte planerat så ju!
-Klokt,svarade jag och disskutionen var över!

Nu har jag tur i oturen att ha haft mycket men Försäkringskassan att göra i ca 6 år ang NA, vilket i sig resulterar i att man kan deras turer och blir både hårdhudad å rå i vissa situationer,jag tror de har hjälpt mig just i detta ärende.Vi vart ju inskriven i måndags på avd 43 och ska vara där i tre hela veckor,personalen är otroligt trevligt och till mötesgåend.Men de är ju ingen dans på rosor att se sin dotter typ bli tvångsmatad samtidigt som hon näst intill spyr,men både hon och jag vet att de är ett måste för att bli frisk.

Vad som känns skämmigt är att där sitter vi på avd 43 en massa familjer med samma problem med våra barns hälsa, men sorgligt nog somliga utan ersättning,dom har alltså inte bara ett problem medan dom behandlas,dom ska förmodligen kämpa för ersättning och med stor sannolikhet förlora tvisten vad jag kan förstå.Men bara för att alla jävla instanser under alla dessa år har format mig till "stridspitt" råkar jag fått de som ALLA ska ha rätt till nämligen SJUKERSÄTTNING.Medan Johanna hade skol undervisning i dag kom vår kontaktperson inne på 43 an och skulle förklara att jag kunde få ett intyg utav dom och prova att skicka in till F-kassan
-Men de behövs inte för de är redan klart i 6 mån framåt,sa jag
-Hur faan haru lyckats med de??????Du är den första föräldern under alla mina år här på denna avd som har fått de trots att andra har till och med varit sämre än din dotter.....otroligt....grattis,sa han.

Skam den som ger sig hörrni!!!!! Tänk om man hade tid, då skulle jag vara de sjukas och svagas STRIDS PITT mot iaf F-kassan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela