ankarbergs

Finns Tomten???

Publicerad 2011-12-13 17:57:40 i Allmänt,

Nu en kväll när Albin å jag låg på sängen frågade han
-Mamma tror du på Tomten du??
Albin är ju snart 11 år och har ett bra tag sagt att Tomten inte finns...nää han tror inte på Tomten.Men när han nu frågade mig allvarligt så tänkte jag vi provar om de inte går att få honom å tro lite iallafall.
-Jaa jag tror  att Tomten finns!
-TRORU!!!..utbrast Albin och satte sig upp på armbågen för å se om jag skrattade.
-Jaa jag tror på Tomten!...sa jag alvarligt!!

Till saken hör att för några veckor sedan när vi var uppe i Jämtland å jagade så råkade Rille hamna mitt i bland 5-10 strö renar.Albin trodde inte på sin storebror men när han fick se fotot på telefonen så måste han ju tro på de han såg.Han frågade flera gånger ang renarna å varför dom var där ..osv osv.

Albin låg tyst länge i sängen brevid efter att jag sagt att jag trodde på Tomten och funderade hur han egentligen trodde.Tillslut sa han.
-Jaa ....joo jag tror också på Tomten mamma.....men renarna vetti väl faan...dom såg ju Rickard!
-Jaa renarna är jag lite osäker på jag med så de kan vi ju låta vara osagt!!!
Fast jag fick inte säga de till nån....att han tror på Tomten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela