ankarbergs

Diska!!!

Publicerad 2011-02-21 17:19:02 i Allmänt,

När man diskar ska man vara tyst har jag lärt mig i helgen,jaa iallafall om man står uppe i Vemdalen på servicehuset dit alla campare kommer med sin disk.Jaa de är ju även där jag brukar tävlingsdiska ibland som ni tidigare läst i bloggen.Denna gång tävlade jag inte utan jag tänkte helt jävla fel där jag stod med en disk som påminner mer om hyllorna på erikshjälpen där halva kommun har lämnat in allt porslin dom någon sin har ägt, än en liten diskbalja från en liten campande familj.

Som ni förstår var ju disken STOR och jag stressad och då är grejen den att hemma i mitt kök har jag en kran som man kan ta och dra ut som en dusch lixom om man har en stor panna eller nått som ska sköljas och lika så i husvagnen finns den funktionen.Men det gör den INTE uppe på campingens diskutrymme. När jag kommer till Wokpannan som är lite större glömmer jag bort att jag inte är hemma så jag tar tag i kranen och drar för att skölja bort skummet på pannan.Men som ni förstår gick ju inte de utan den var ju fast skruvad men de fattade inte jag.
-Men va faan hare blivit nurå,frågar jag mig själv lite tyst och provar rycka en gång till.

Precis då rycks ytterdörren upp och in kommer det en för mig okänd man iklädd skoter kläder i 60 års åldern.
-Nä men hallå där säger jag högt och lite irreterat.Hörre du vet de hur man får låss den här kran du???
Mannen börjar stampa av sig snön han har på sina skor samtidigt som han tar av sina imiga glasögon och tittar upp och säger
-Va????
-Ja jag undrar om du vet hur faan jag ska få loss kranen,svarar jag medan jag drar lite i kranen för att visa att den sitter som berg.
-Jaha äre nått fel på den då undrar mannen.
-Jaa felet som jag ser det är att jag inte kan dra ut och upp den så jag kan skölja pannan som är full i skum ser du väl,svarar jog samtidigt som jag vickar på huvudet som om HAN var helt blåst.
Mannen står tyst och tittar om vart annat på kranen och på mig.Till slut säger han
-Jaa men du kanske kan skölja pannan i diskhon brevid då för där står ju ingen å diskar,åsså tar han på sig sina glasögon som nu har blivit imfri för att verkligen kunna se vilken dåre de är han har pratat med.
-Jaa de skulle jag ju kunna göra fast de är ju jävligt lättsamt om man bara drar upp kranen oxå vettu och spolar av.
Mannen nickar utan att svara också går han in och hämtar sin tvätt som hängt i torkrummet brevid över natten.

När jag kommer ner till Herr-G i husvagnen och gapskrattar åsså berättar vad som hände uppe i disken skakar Herr-G på huvudet samtidigt som han drar sig i håret bakom örat suckar och svarar
-Jahapp då kan man inte visa sig ute i dag då!!!!Dom tror ju för faan att vi är från yttre rymden Annika.
När vi for hem från fjällen i går ville Herr-G att vi skulle ta med oss disken hem för vi ska ju vara uppe hela sportlovet å då vore de bra om jag inte strula till de så mycke...så de gjorde vi!

Kommentarer

Postat av: Goldis

Publicerad 2011-02-21 18:22:57

Men Annika.....ha..ha..ha..

Postat av: Ewa Herngren

Publicerad 2011-02-21 18:51:53

Underbart! Jag ser hela scenariot framför mig :-) Jag glömmer aldrig dina historier på AfBV:s läger i Sollefteå maj-2000.

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-21 19:21:50

Och mitt liv blev ytterligare en stund längre... ASG!

Postat av: //Remington

Publicerad 2011-02-27 09:52:33

Härlig beskrivning av en händelse. Kan lätt se i mitt inre mannens beteende på din fråga. Även G:s reaktion vilket känns som att jag själv skulle kunna sagt det, även om jag inte menar det, vilket G antagligen inte heller gör. //Remington (kör nu två bloggar då det var hot om nedläggning på Metro, som sedan drogs tillbaka. Hade då hunnit att skapa en ny, wordPress)

Postat av: //Remington

Publicerad 2011-03-07 22:34:13

Tittade bara in en stund för att se om något nytt och roligt kommit från dina fingrar. Hälsa Brillan. //Remington

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela