ankarbergs

Kraniosakral terapi

Publicerad 2011-02-16 11:34:24 i Allmänt,

Men hörrni de var grejer de!Johanna har ju fått stor hjälp utav Lena Greus och Goda Energier när hon har varit jätte dålig både när det gäller smärta och nedstämdhet. Jag har ju även sett andra bla min pappa Ulf,Johanna,Alexander och Herr-G fått hjälp med healing behandling utav Lena alla vid olika tillfällen och med olika krämpor. Ingen utav dom har trott på själva behandlingen men ALLA har blivit bra,fråga mig inte hur men så är det!

Jaa men varför har inte du själv provat då? Nä de ska jag tala om för er att jag har blivit livrädd när jag sett hur mina nära och kära blivit av med värk som dom dragits med i flera år efter att Lena helat dom.Ni vet jag har ju ett väldans stort kontrollbehov och vill veta vad som händer hur det händer och varför det händer.Å de är lite svårt att förstå när det gäller Lena och hennes behandlingar,jag vet bara att det händer nått och de blir alltid ett förbannat bra resultat.Men genom att jag är lite rädd så blir jag kritisk så har min hjärna har tänkt tanken 
"Jaa men lika snabbt som man blir frisk och slipper smärta kan ju nått gå snett och man blir nå jävulskt sjuk istället isåfall" 

Men som alla vet så föds man ju nyfiken,så för några veckor sedan köpte jag mig en bok om just "Schamansk Healing" av en erfaren man innom ämnet vid namn Alberto Villodoa.Boken handlar om indiansk läkedom och förklarar hur man går till väga för att heala sig själv och andra.Jaa nu hade ju jag absolut inga tankar på att börja med nått sånt här och hade jag haft de innan jag köpte boken och börjat läsa så kan jag ju bara tala om att jag efter ett par kapitel hade lagt ner tankarna totalt.Alberto tar upp ett fall i boken och förklarar klart och tydligt vad som händer om en person utger sig för att kunna healing(å inte kan riktigt) tar sig an en stackars sjuk person som behöver hjälp de kan isig resultera i att åkomman försvåras så till den milda grad att den stackarn blir sämre eller rent av dör.Jaa de finns ju bilskojare tänker jag och jag förmodar att det finns healingskojare med inom den här branschen oxå.Ni kan ju tänka er min reaktion som sitter byxis och gnager nervöst på nagelbanden och läser detta,DÅ höll JAG på och dog ska jag be och få tala om.Men efter ett par kapitel till förstod jag att Goda Energier är väldigt seriös där beskrivningen på utföraren Lena stämmer in till punkt och prickar.

Nå väl,igår klev Johanna upp på morgonen men mensvärk så till den milda grad att hon inte kunde stå upprätt, hon stod dubbelvikt på köksgolvet och tårarna rann nerför kinderna.Johanna är och har varit sjuk ett längre tag så vissa av hennes organ i kroppen har varit ur funktion ett,å ett av dom är just menstrutionen.Vi vart till en början lika rädd bägge två men kom överens om att de fick bli en Diklofenak och sängen ett par timmar,ett par timmar vart hela dagen hon var endast upp nån enstaka gång å drack kaffe å tog piller.Lena hade läst på FB att Johanna hade ont så hon skrev och sa att hon kunde fixa en tid ute hos henne kl 19.00 om vi ville.Jag väckte Johanna och frågade å hon jublade och tackade ja på en gång,Johanna tar hellre healing för de hjälper säger hon än starka värktabletter som endast ger en skitsjuka.Vi hoppade in i bilen och for!

Till saken hör att jag under 3-4 månader av och till (mest till) har haft en satans huvudvärk i halva huvudet,ja de är som när man biter i folie fast inne i huvudet på nåvis de lixom blixtrar för höger öga.Jag har själv ställt diagnos att jag suttit och jobbat vid datan(jaa åsså liiite FB) så de är därför.Jag åkte ju även på nackspärr för 2 veckorsedan när jag hjälpte en kompis Eva-lill och flytta hennes salong där det ingick både att backa med släpvagn och bära.Nackspärren släppte efter ett par dar men de har tagit emot att vrida på huvudet sedan dess,jaa alltså inte gjort ont utan de har bara varit för kort hals typ.Men de hade jag ju vant mig vid så jag upplevde de inte som nått problem.

När vi kom fram till Lena förklarade hon att Johanna kanske även skulle prova på Kraniosakral terapi + healing,å de ville Johanna, så jänta lade sig på britsen och Lena började behandlingen samtidigt som hon förklarade för oss vad hon gjorde.Vid ett tillfälle fick jag gå fram å känna (små ryckningar) på Johannas huvud så jag skulle fatta vad hon menade,"faan va fränt"tänkte jag och satte mig tillbaka i fotöljen.Efter ett tag tänkte jag "Ja men de här måste jag väl för faan tordas prova,fast de inte är nått fel påme"(jag ska ju även prova healing men jag har inte läst ut boken än) Efter mycke om och men hoppade jag upp på behandlingsbritsen fullt FRISK (modigt va?)
-Slappna av nu sa Lena
-Japp svarade jag medan jag höll andan och låg spänd som en pilbåge så man kunde se mellan ryggen och britsen.Jag gör de nu jag vettu,sätt igång du Lena!
Jag gick igenom behandlingen (jag ska förklara i slutet vad den innebär) som tog ca 45-60 min för att sedan kliva upp från britsen ÖVERLYCKLIG att jag överlevt de hela var nog min första tanke.När jag ställt mig upp känns det i ryggen som om koterna eller nått faller på plats,de lixom skakar till samtidigt som de knäpper lite längs hela ryggraden.
-Nää men va faan hände nurå? utbrister jag av rädsla och tittar frågande på Lena.
-Jaa men de är nervtrådarna som faller tillbaka på plats för de var i ryggen de var obalans på dig,tror jag Lena svarade.
-Ja men serru ryggen har jag aldrig haft problem med innan däremot ska jag väl ärligt erkänna att nacken har varit lite intakt,svarar jag och provar att vrida på huvudet.
-Näää men va faan jag kan ju vrida påne nu,utbrister jag och kan nästan vrida huvudet ett helt varn runt.
-Jaa de satt i ryggen,svarade Lena och började vika ihop filtarna på britsen
-Jaha ja,svarar jag medan jag känner efter i mitt onda halva huvud om de fortfarande funka.
Å döm om min förvåning när det var helt avstängt varken blixtrar eller dunder.
-Näää men va faan huvudet vart ju riktigt å, sa jag och titta ännu mer frågande på Lena.
Men då jag sa DE (hon visste inte om blixtarna) DÅÅ var det Lenas tur att se förvånad ut.Hon tänkte nog i sitt stilla sinne "Jaa kan jag fixa till inne huvudet på endära så de blir riktigt, då äre magiskt"...hahaha!

När vi gick ut till bilen sa jag till Johanna
-Nää men kanske jag kunde vrida på huvudet när vi kom hit iallafall,för hur faan ska de kunnat ha försvunnit med en massa små lätta tryck?
-Nää mamma svarade Johanna,de kunde du ju inte för jag fick ju kolla bak så vi inte backade in i den blåa containern
-Jasså de var så menaru?
-Jaa,svarade Johanna medan jag vred på huvudet och backade ut bilen utan titt hjälp.
När vi kom hem förklarade jag för Herr-G vad vi gjort å han svarade
-Jaa jag fattar ingenting jag mer än att de är ju helt otroligt vilken hjälp man kan få där ut på Alnön.
Sedan satte jag mig i fåtöljen tyst och väntade på att jag skulle bli som förr kort nacke och blixtrar ni vet,men de enda som vart var en väldig typ tandvärk i höfterna (den är borta i dag).En sak till som jag märkte var att när jag fixar knuten mitt på huvudet ni vet så brukar jag böja huvudet mot ena handen/armen för de har även där tagit emot på nåvis och lyft upp den(har inte upplevt de som ett problem heller) men de måste ju ha varit nått där med som var fel,för i dag tar det inte längre.Knepigt???

En sådan här behandling kostar mellan 300-500 kr och de kan man tycka är lite dyrt.Men om vi säger som så,jag gick till läkare för några veckor sedan men huvudvärken. Där jag betalade 150 kr för att sitta på ena sidan skrivbordet å höra läkaren säga "Vila och ta värktabletter" på den andra sidan skrivbordet.(läkarvården i dag har ju försämrats fruktansvart)Värk/antiinflammatoriska tabletterna jag fick gick på 169 svenska enkronor = 319 kr!!! och jag hade fortfarande huvudvärk av och till.Blir man sjukskriven eller sjukskriver sig själv pg av värk har vi dessutom genast ett ganska stort inkomstbortfall. Inte att förglömma de lidande/smärtor som kan medföra både humörsvängningar mot vår omgivning eller att vi kanske måste avstå vissa aktiviteter som vi innerst inne brinner för,som i sig gör oss nedstämd och deppad.Jaa dyrt eller inte kan man ju fråga sig,ett tipps från mig är köp present kort till dom ni verkligen vill ge nått omsorgsfullt.För visst ställer vi oss ofta frågan när vi ska ge bort någonting "-Jaha å va fasiken ska vi köpa/hitta på till denne nurå,denne har ju ALLT" !!!!

 Här kommer en beskrivning på KS-behandling,om nån undrar vad enstaka gång kostar så är det 500kr. Minst 7 behandlingar 300kr/gång.

Kraniosakral behandling är en metod att mycket mjukt behandla skallens alla ben i förhållande till ryggraden och bäckenet och korrigera små felställningar som i sin tur påverkar hela kroppen. Man löser spänningar i kroppens fasciala lager och hjärnhinnorna och återställer det hydrauliska trycket i ryggmärgsvätskan.

På så sätt ges kroppen möjlighet att själv lösa spänningar och obalanser på cellnivå så att en djup läkning kan ske. En KranioSakral behandling hjälper kroppens system att komma i balans så att den kan självkorrigera och läkas.

Rent fysiskt kan en behandling vara enormt avslappnade och släppa på spänningar som hindrar hälsa och välmående, och återställa cirkulation och flöde. Behandlingen har också en påverkan på den emotionella/mentala aspekten av en spänning. Det finns alltid en anledning att spänningen har uppstått.

Man balanserar nervsystemet på en djup nivå och kan ofta lätt komma ner i meditativa alfa- och thetavågor. Då brukar ofta även känslor och tankar som är kopplade till problemet kunna börja komma i balans och lösas upp. Därför passar den här metoden även utmärkt för dig som jobbar med att öka ditt medvetande och din egen personliga utveckling. Många människor blir under behandlingen nästan automatiskt väldigt närvarande i nuet, och det är ofta nyckeln för att bli medveten om och lösa upp obalanser på en nivå som är djupare än den fysiska.

I USA och England har medicinsk forskning visat att denna terapiform har mycket god effekt på en persons fysiska, emotionella och mentala hälsa. I USA där man har privata sjukförsäkringsbolag,kräver ofta dessa att man använder KranioSakral terapi när allt annat inom skolmedicin och alternativmedicinska behandlingsmetoder inte gett önskat resultat.

Kolla in på hemsidan: Goga Energier Lena Greus!!

Höres hörrni!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela