ankarbergs

Flugor!

Publicerad 2011-06-23 08:43:51 i Allmänt,

Det finns ju inne flugor säger man åsså finns det flugor inne dom märker man, de förstnämnda innebär ju att de är nått som är populärt och den sistnämnda innebär att de är sommar.Johanna har problem med inne flugan visade det sig i går,jaa elle de har Jullan oxå fast inte på samma sätt lixom.

Johanna har ju varit till frissan Eva-lill och satt in nytt löshår för en dyr peng för några veckor sedan.Hon har ju lixom Nicklas lite lockit hår därför används plattång flitigt för de är ju en inne fluga men platt långt hår nu för tiden.(min gråa knut mitt uppe på hövve är äkta,jaa om ni undrar).För att inte håret ska slitas av plattångens värme har Johanna inhandlat en spray som man sprayar över hela håret innan.

Jullan och Johanna håller ju till i rummen nere i källaren med allt sitt ståhej kring klädprovning och frisyr uppsättningar. Nu i veckan kom Jullan upp och tog sig över armbågen å hennes ansiktsuttryck visade på smärta.
-Aj aj va slog armbågen,kved Jullan.
-Ja i va då,undrade jag.
-Jag ramlade nere på Johannas rum när jag skulle hit upp.
-Oj då,sa jag...på va då?
-Jag vet inte vi har nyss städat så de låg ingenting efter golvet.....jag bara halka lixom.

Senare på dan hörde jag att de small till nere i Johannas rum så jag gick till källartrappen för å höra vad dom gjorde där nere.
-Va vare som hände ropar jag.
-Hur gick de hör jag Jullan fråga Johanna.
-Joo jag tror de gick bra,tur att sängen stog just där då hör jag Johanna svara.
-Halåååå,vad gör ni ropar jag igen.
-Inge svarar Jullan de var Johanna som ramla men de gick bra.
-Ok,svarar jag!

I går kväll kom min mamma hit en sväng så vi satte oss ute å drack kaffe medan vädret tillät.Efter en stund kommer Johanna ut haltande på brokvisten och kvider av smärta,jaa hon kan inte stödja på foten.
-Vad har du gjort undrade mamma.
-Jag har ramlat svarar Johanna medan hon maserar fotleden.
-Vart har du ramlat frågar jag.
-Nere på mitt rum svarar Johanna kort.
-Men herre gud va ni ramlar ofta,konstaterar mamma.
-Jaa jag vet kvider Johanna.
-Ja va beror de på då svimmar ni eller...
-Nää,suckar Johanna,de är den där sprayen jag har för att inte håret ska skadas av plattången.Varje gång jag sprayar på huvudet hamnar de lite på golvet och de gör att golvet är glashalt, de går inte å gå där utan å hålla i sig i nått nu.Men jag ramlar ju hellre lite än att håret ska bli förstört de kosta ju en hel del och de är jävligt jobbit å hä dit nytt.
Jaa jag hoppas ni kan se framför er när två unga tjejer glider omkring efter väggarna å försöker hålla balansen för att inte bryta ben och armar nere i källaren....skit snygga i håret.

När jag ändå skriver om detta livsviktiga löshår kan jag ju även avslöja hur de gick första gången Johanna var till Eva-lill och limmade dit de förra.Joo jag ska väl ärligt erkänna att jag är inte nån jänt mamma när de gäller naglar,hår,spets och annat rych pych men jag försöker ju så gott jag kan.När håret satt på plats efter ett antal timmar i frisörstolen sist sa Eva-lill
-Jaa om nån slinga lossnar tar ni bara lite av limmet som är kvar i burken och värmer fast de med plattången samtidigt som ni håller emot hårslingan med en bordskniv eller nått för att inte bränna er.

Efter nån vecka lossnade ju naturligtvis en slinga bak på Johanna så vi riggade med lim,plattång och en bordskniv för att ställa hårsvallet till rätta.Jag skulle ju göra det som var mamma lixom,jag värmde limmet på hårslingan och tröck ordentligt med bordskniven för att skiten skulle fasna......å de gjorde de,jaa bordskniven oxå,den satt som bara den bak i nacken på jänta.Johanna skrek med kniven hängande bak och jag fick ringa Eva-lill för att få nått lösningsmedel som limmet löstes upp av så vi kunde avlägsna bordskniven. Efter den gången äre Herr-G som får sköta löshåret på Johanna.

Jaa flugan inne har jag inte riktigt så stora problem med, men de har jag däremot med jämthundarna som kommer efter flugan.Två nätter i rad har flugan förmodligen flugit över oss som sover i sängarna med Torbjörn å Gunnel jagande tätt efter,de i sig har gjort att både Albin och jag har vid 2 tillfällen tappat andan när 38 kg Torbjörn hoppat upp å på oss när vi sover som bäst. ...huva huva.

En annan fluga jag kom å tänka på nu när jag sitter här är när midsommar helgen närmade sig hemma hos familjen Ankarberg när jag var liten så städade/skurade min mamma hela huset från golv till tak,hon la in sill och lagade mat i dagar tre.Nu har jag ställt upp skona på skohyllan och bakat bullar på en 1/2 liter å de får räcka för mig.........Glad Midsommar på er!!!!

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-06-23 11:34:24

Fniss...tack snälla du för att du delade med dig av flugor o löshår, du gjorde min förmiddag!

Kram, Inger

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-23 11:45:03

Visst är det bara till jul du städa knivlåda väl???? håller med dig upp med skorna på hylla så är det fint!!!!

Postat av: Ankarberg

Publicerad 2011-06-23 14:10:20

Japp till jul städar jag knivlådan......brukar ju bara ha den kvar när alla grann kärringar hysteriskt städar,bakar och lagar mat.....då lutar jag mig tillbaka men en glögg å säger att jag bara har knivlådan kvar ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela