ankarbergs

Vem faan har inte ät störning!!!!

Publicerad 2011-06-14 20:44:13 i Allmänt,

Ordet ät störning har jag nu hört under läkarbesök och läst i journaler/läkarintyg,jaa över jävlar allt dagligen i snart 2 år,jag är så lee att höra om kilon hit å kilon dit så bara av ordet "ät störning"vill jag spy å de i sig kan ju faktiskt leda till en "ät störning" har jag förstått.

Jaa att Herr-G äter makaroner till sillen och har ketchup till pölsa de tycker jag man kan räkna till en ät störning.Att Torbjörn slukar datachip,sladdar,bullpapper,lego och strumpor som för övrigt tar 1 timme å skita ut.Varje gång jag har tagit upp hundskiten efter honom får jag gå raka vägen till källsorteringen och sortera metall,plast och papper ur själva hund skitpåsen  även de lägger jag under diagnosen ätstörning.

Johanna har ju under en längre tid varit underviktig,jaa asså farligt underviktig hennes BMI har legat på 14/15 vilket i sig är renta farligt för hälsan,hon till hör ju inte kategorin som spyr upp maten utan hon går helt enkelt inte upp i vikt.Detta har i sig gjort att när jag handlar kollar jag att de blir den fetaste yoghurten,den fetaste osten,fetaste mjölken,fetaste bordsmargarinet mm.När jag lagar mat har jag extra mycket smör och grädde i ALLT som tex om vi ska göra en smoothie eller milkshake så häller jag i grädde oxå för att jänta ska få lite fett på lill kroppen.Tyvärr fick inte Johanna de.......nää för de fick nämligen Herr-G och jag.

För några månader sedan började kläderna å smita åt lixom runt studsen om jag säger så,jaa både på Herr-G och mig.Jag frågade Herr-G va faan han vägde och han svarade
-Idealiskt!
Joo han påstod han hade idealvikten men jag tyckte nog att de var dax för min del att vågen skulle få tala,så jag hoppade upp på den och höll in magen.Jag är 172 cm lång och BRUKAR väga ca 66/68 men vågen visade 72,4 kg å de me basta.
-Nää men va gör vi nu,frågade jag Herr-G.Vi måste nog ta å banta hörru.
-ALDRIG,svarade Herr-G bestämt.Va faan ser bäst ut Ankarberg spänt eller slappt skinn,jag tycker spänt jag vi köper större kläder helt enkelt vettu!!!

Njaa tänkte jag,jag bantar nog iaf jag.Så jag satte igång å banta,efter 3 veckor ställde jag mig på vågen å den faan visade 76,2....jag höll på sten dog efter 3 veckors bantning vare 4 kg+.
-Jaa nu har jag bantat baklänges på nåvis,sa jag till Herr-G...för nu väger jag ju ännu mer.
-Jaa va vare ja sa.....man ska ge faan i å laborera med maten...vi köper större kläder sa ja ju!!!
Jag SLUTADE å banta och nu i kväll 4 veckor senare ställde jag mig på vågen .......å då visade den faan 69,4.Jaa de är ju stört de....men ingen gladare än jag som kan ha fjolårets sommar kläder :-)

Å förresten fick jag ett överraskande besök förra veckan här hemma Signe Solregn kallar hon sig å har också en blogg som jag brukar titta in på.Vi har en gemensam bekant här uppe Eva-lill Heldeby Persson som för övrigt är frissa å hade fixat håret så snyggt på Signe Solregn,hon...jaaa Signe alltså är nerifrån från Falkenberg Halland,tror jag de va och hon brukar läsa min blogg.Nu har hon fått sett kaoset och mig på riktigt (du vet Signe ...Herr-G på åk gräsklipparen å Torbjörn å skurkäppen) de var ett både överraskad å trevligt besök.Tack för titten!!!Signe Solregn tyckte att jag skulle lägga ut lite bilder på dom jag skriver om...så de ska jag göra....Allt man önskat kan man få!!!!...som dom säger i sagans värld.

Ha de hörrni!!!


Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-06-14 23:16:23

Ja du, ätstörningar har vi väl lite till mans, men Torbjörns ätstörningar tar nog priset!Å makaroner o sill...nä där går gränsen! Att din tös är på bättringsvägen nu, det är något att vara glad för. Du själv är så fin i figuren så några extrakilon på dig skadar icke! Mamma sa alltid, "ät nu, det kan komma sämre tider och så är det bra att ha å ta av". Med den påföljd att jag åt o åt o ser ut som jag gör idag, men jag är glad ändå.

Tack lilla pärlan för din härliga blogg med allvarlig underton!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela