ankarbergs

Herr-G är sig inte riktigt lik!

Publicerad 2011-11-12 12:10:16 i Allmänt,

Nää han är ju inte de just i dag för vi ska på ett 40 års kalas i kväll där temat för kvällen är Flower Power ...jaa 70 talets Hippis ni vet,å förvandla Herr-G ca 40 år tillbaka tiden är inte de lättaste.Men nu har vi kommit så långt att vi har varit iväg å hyrt honom kläder samt peruk....jaa han ska vara en blond kille med axellångt hår.

Som jag tidigare nämt i min blogg så är ju Herr-G och jag VÄLDIGT olik varandra,jaa naturligtvis till utseende men framförallt till sättet,de här med att klä sig i -70 tal gillar jag.Jag fixar å donar å grejar å skrattar å njuter till fullo,men de kan jag tala om för er läsare att de gör INTE Herr-G...nää medan jag tvingar ner honom i dessa färgsprakande vida kläder påminner hela Herr-G om dom där gråtande barnen tavlorna som var så poppis ett tag.....jaa han ser helt förstörd ut...å han är förmodligen de oxå,vilket i sig gör att då skrattar ju jag än värre.

Albin är ju otroligt lik sin far både till utseende och sättet så dom förstår ju varandra till 100% vilket gör att Albin just nu lider med sin far och har inte ett särskilt gott öga till sin gapskrattande mor.De förstod jag i går när vi hade varit iväg och hyrt kläderna och Herr-G skulle prova allt hemma i hallen,Albin har förstått att vi ska på fest å de har vi ju varit på förr men då iklädd våra egna finkläder lixom.När Herr-G står som ett stolpskott i hallen iklädd allt å men ett ansiktsuttryck som om han hade skitit i byxorna för 1 timme sedan å de hade kallnat,frågar Albin försiktigt sin Hippi far.
-Ska ni inte på fest pappa?
-Joo Albin vi ska på fest,svarar Herr-G och spottar något irriterat ut en del av peruken som han råkat andas in samtidigt som han lixom kastar bak håret över ena axeln.
Albin sitter och tittar på sin far som frenetisk försöker få låss handväskan från den virkade västen han är iklädd där spännet har fastnat,peruken har börjat glida av så den hänger ner över kinden vilket gör att han får de långa blonda håret ytterligare en gång i andningsvägarna...han spottar å fräser å svär....å jag skrattar så jag är blå å kan INTE sluta...(de gör jag nu med när jag skriver,jag tror jag får göra en video blogg så ni verkligen får se)

Efter ca 10 min har han fått ordning på allt och är ut klädd till Hippi ställer sig då mot oss med ena handen på höften suckar å säger
-Jaa så där ja nu är jag klar för fest!
Albins bruna ögon är lika stora som fälgarna på Nissan där han sitter knäpp tyst i soffan brevid sin mor vars ögon är röda och svälld av alla skratt.
-Ska du gå på festen pappa?,undrar Albin som aldrig tidigare sett sin far så fruktansvärt konstigt klädd.
-Jaaaaaaa Albin jag ska gå på fest,säger Herr-G å ser lagom road ut.
Albin blir tyst en lång stund åsså frågar han
-Tycker du att du är fin nu pappa?
-Näääää Albin tänk att de tycker jag inte,svarar Herr-G och står lixom som en mannekäng framför oss.
-Jaa,suckar Albin,jag förstår inte! åsså fortsätter han att se på tvn
-Nää Albin de är inte många som gör de just nu......jaa mer än mamma din som verkar lagomt road,......åsså nickar han mot mig som ligger dubbelvikt i soffan knallröd i ansiktet av skratt.

Nu har de sjuka kunnat sluta här om de inte hade varit för att Herr-G tog några öl och fick för sig att han skulle raka en hippi mustasch (vad nu de är) men slant med rakapparaten så nu ser de ut som om han haft en hjärnblödning när hans ansiktshår lixom ser ut som....ja vet inte vad! Jaa jag får väl ta några bilder i em innan vi åker.....Hoppas ni får en Trevlig Lördag.....fär de kommer nog jag att ha

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-11-12 12:38:04

Du skriver så målande så jag ser allt framför mig som en film!Herr G måtte verkligen älska dig Annika, då han så tydligt "ställer upp" för att du ska snudd på få skratta ihjäl dig. Du gav mig stora skratt o många små fniss, jag skulle ha velat vara där i hallen o sett med egna ögon.Albin, den fina pojken, har ännu inte förstått vitsen med att spöka ut kära pappa i konstiga gåbortkläder för att sedan skratta ut honom totalt.Hoppas du lägger ut foton, VILL SE!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela