ankarbergs

Virus!!!

Publicerad 2011-11-26 21:48:53 i Allmänt,

Jaa i kväll har vi varit ut å ätit med Herr-Gs bröder Ulf och Peder samt deras familjer.Jaa de var meningen att Herr-H,jag,Nicklas och Johanna skulle ut å äta men innan de var klart var vi 11 pers,ungdomarna satt vid ett bord å vi gamlingar vid ett.

Peder som Herr-Gs bror heter satt brevid mig å efter en stund började han och prata om nån bekant han hälsat på å som var väldigt dålig.Lätt tårögd berättade han ingående sjukdomens förlopp för hans bäste vän.Jag som var vrålhungrig lyssnade väl mellan raderna medan jag skyfflade in födan från den överfulla tallrik jag nyss fyllt på.

Jag ville ju inte ointresserad så jag ska lixom försöka hänga med i samtalet så när Peder säger
-Jaa då hade han ju fått virus.
-Jaha på datorn! säger jag som har missat över halva samtalet samtidigt som jag pular in en stor kyckling i min käft.
De blir knäpptyst runt bordet å alla tittar på mig.
-Va,säger jag å fattar ingenting.
-Näää Annika INTE på datorn,säger Herr-G halvägs in i en suck samtidigt som han nickar lite ursäktande till sina bröder.
-Nähä,säger jag å lägger ner besticken vart hade han fått virus då????
-Jaa i sig själv,svarar Herr-G

Herr-G som lider med sin bror frågar
-Jaa vart satte sig själva problemet?(han menar på bekannten)
Då svarar Karin ...jaa den andre broderns sambo
-Jaa men va faan de är väl i hårddisken de va.(hon hade ju hört mig säga dator)
De blir för andra gången tvär tyst runt bordet...å då brister jag ut i ett gapskratt som ekar än i dag där inne i stenstan.

Nu ska ju jag försöka hålla skrattet tillbaka när Peder fortsätter sin sorgliga berättelse...men de går absolut INTE.Jag tar en servett och håller för munnen medan jag skakande med skratttårar rinnande ner för kinderna försöker att lyssna....jaa men ni vet väl själv hur de blir när man ska hålla skrattet tillbaka......nu är jag hemma å skrattar fortfarande åt hela historien.....men de gör INTE Herr-G...hahahahaha.

Kommentarer

Postat av: karin persson

Publicerad 2011-11-26 21:57:55

Jaaa du Ankarberg....vad säjer man??? du lyckas då tamefaaan med det värsta du!!! ha ha ha och jo jag vet vad hemskt det är o skratta när man liksom inte ska....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela