ankarbergs

15 min av min dag!

Publicerad 2011-10-26 22:24:55 i Allmänt,

Jaa äre inte de ena så äre de andra....sa kärringen som blödde näsblod!!!!!.Albin har varit väldigt förkyld så han har varit hemma från skolan nu i 2 dagar och Johanna har varit snäll å passat honom så Herr-G å jag har kunnat jobbat på som vanligt.I gengäld hade jag lovat Johanna å åka med henne på Birsta nu i em å köpa en vinterjacka hon hade hittat på Intersport.Herr-G hade snö möte med kunderna som bokat snöröjning av honom å traktorn i vinter så han kunde inte följa med,men de måste ju däremot Albin när ingen skulle vara kvar här hemma.

När kl var 17.00 stod vi i samlad trupp runt bilen ute på gårn där Johanna kämpade febrilt med att få fast övningskörnings skylten på bilens bagagelucka som vi förövrigt har kört på leriga skogsvägar med när vi jagade i helgen, så den påminner mer om ett sandslott än en Nissan X-trail.Albin stod och röck i dörrhandtaget på den låsta bilen och undrade oavbrutet om den hade frusit fast för de var ju kallt för nån natt sedan hade han hört Herr-G sagt.Själv stod jag och sökte tändaren i min nya handväska som har lika många fack som börsen hästhandlarna hade förr....jaa ni vet dom ser ut som ett dragspel med ett gummiband runt.Jaa nu ska ni inte tro att handväskan var splitter ny å super modern.....nää handväskan fick jag så lov å gräva fram i en utav kartongerna nere i källaren där vi sparat fula/roliga/töntiga saker som barnen brukar använda när dom klär ut sig. Gunnel har nämligen ätit ur min rätta handväska som jag brukar använda,när jag skriver ätit ur hela handväskan menar jag att de enda som påminner om att de en gång har varit en handväska är axelremmen och själva locket med en liten guld knapp,resten är uppätet och ligger förmodligen i små högar ute på gården efter att det ha passerat Gunnels tarmpaket.

Nå väl efter mycke om å men var vi på väg mot Birsta, Johanna vid ratten, Albin med sin sparade slant i jackfickan och jag med ut klädnings handväskan över axeln innehållande endast plånboken för allt annat jag brukar ha med mig har ju även de tiken ätit upp.Vi köpte jackan och åt på Doddes för att sedan svänga in på ICA Maxi å handla några delar innan vi återvände hemåt

När vi kommer till frukten kommer de en liten ljus  kvinna och tränger sig mellan min kundvagn och ett stort bord med bananer och i samma veva hon hamnar framför hörs ett ljud som om man drar nageln emot svarta tavlan...jaa ni vet så där så de skär i öronen och man får gåshud.
-NEEEJ!!!! skriker kvinnan och drar till sig uppmärksamhet från ytterligare ca 10 pers med kundvagn på fruktavdelningen samtidigt som hon kastar sig under vår kundvagn.
Johanna,Albin och jag står blick stilla och håller krampaktigt i vår kundvagn som vi nyss stoppat en 5 krona i för att få med oss den in i butiken,vi kikar försiktigt ner bland varorna i vagnen för att kunna se vad kvinnan gör där under. 
-Helvette!! stönar kvinnan och tittar upp mellan Gevalia paketet och 1 l mjölk som vi ställt i vagnen. Nu fåre faktiskt bli ett lim som håller 1 ton för nu är jag jävligt lee de här.
Familjen Ankarberg svarar inte utan tittar upp lite ursäktande på dom övriga 10 kunderna som är lika frågande till kvinnans agerande.
-Här...Här är den jäveln,stönar kvinnan och håller upp en klack till sin ena sko medan hon kravlar sig upp efter våran kundvagn.
-Jaha...va bra,svarar jag i samma veva som kvinnan ska rätta till frisyren som har strulat till sig något den stund hon befann sig under vår vagn.Men som av en händelse fastnade klacken i håret eller kragen och föll ner mot golvet där den studsade under bordet med bananer.
-Nää men jävlar hörru,utbrister kvinnan och kastar sig ner på golvet igen för att återfå sin klack som nu har rullat under banan bordet där det endast är 3 cm mellan kanten å golvet.
Nu har övriga kunder börjat avlägsna sig så jag tänker att jag ska hjälpa kvinnan med att lyfta bananbordet så hon når klacken.Men om jag säger som så ett stort bord med massor med bananer på väger en hel del.Min stil när jag försöker lyfta bordet påminner mer om en över sexuell Gorillahane som inte fått ett skjut på över 20 år utan hysteriskt juckande och högt stönande försöker stjäla alla ICAs ekologiskt odlade bananer som tröst.Dom nya kunderna som kommit till frukt avd ser ju inte kvinnan under bordet som söker sin klack utan bara mig juckande å stönande.Johanna och Albin har förstått den sjuka situationen så dom låssas titta i fiskdisken bakom och inte känna mig.Efter några minuter kommer kvinnan fram med ett leende på läpparna å säger
-Nä nu jävlar stoppar jag den i hanväskan på en gång...Tack skaru ha hörru!
Åsså haltar hon iväg mot kassan.

-Kom nu ropar jag till barnen med sammanbitna käkar....NU åker vi härifrån!!!!
-Jaa tack gärna,svarar Johanna och tar de långa benet före mot kassan.
Albin har pratat om att göra trolldeg till veckan när han har lov så vi hade köpt 5 kg mjöl.
-Mjölet får inte plats i kassen,säger Johanna när jag betalat.
-Etta bära mjöler,ropar Albin som vet att de är till hans trolldeg.
-Nää glöm de,säger jag....de är tungt och ömtåligt å jag tänker inte stå på parkeringen å skämma ut min me mjöl över jävlar allt.
-Jooo men snälla mamma,kvider Albin och lägger huvudet på sne.
-Jaa men lova å vara försiktig...å håll den så här,säger jag och visar ett stadigt grepp!
-Ok,säger Albin å gör som jag säger och bär försiktigt med en glad min.

När vi lyckats komma ut där kundvagnen ska parkeras vänder sig Albin hastigt om för att säga något till mig,men de hinner han inte för än jag har fått sladd på kundvagnen och kör rakt in i mjölpåsen som han har i famnen.Mjölet börjar sippra ut i samma takt som Albin försöker få åt sig andan och mjölet har spritt sig som ett snötäcke en kall dec dag på ICA Maxis parkering morron ska jag försöka mig på att fixa nya ingredienser till trolldegen på en helt ny ICA affär......å ingen av barnen vill följa med.....å själv hoppas jag på att övriga kunder i butiken har sockiplast å inte klack.

Go Natt!!!!

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-10-27 00:24:38

Tack Annika, nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna!Nästa gång jag är på Maxi kommer jag definitivt att fnissa vid bananerna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela