ankarbergs

Andlighet = Hemlighet!

Publicerad 2011-10-09 12:26:03 i Allmänt,

Vi lever i en tid där invanda mönster snabbt kan förändras.Media överöser oss med rubriker om bla systemskifte,nermontering av folkhemmet,stora kriser inom den offentligasektorn så som sjukvård,skolor och omsorg mm och en permanent arbetslöshet,i dessa otroligt oroliga tider ökar intresset för en annan verklighet vill jag påstå.Nämligen de andliga och alternativa......men de är hemligt för dom flesta.

Vad som fick mig att fundera i just dom här banorna var att i kväll (lör 8/9) var jag iväg och inhandlade mat till Johanna och mig på en utav alla pizzerior vi har här i byn.Där i kön står en man i den övre medelåldern, vi känner inte varandra så väl men ni vet som Timråbo typ hejar och pratar väder och vind.Till saken hör att jag i vintras var med i ett reportage i Sundsvallstidning ang en husrensning som en kvinna vid namn Lena hade varit här å gjort,å de hade den här mannen läst.När vi träffades i våras skrattade han och frågade vad som hade varit problemet,så jag berättade de och nämnde även de namn som mediet hand nämnt som var här å störde oss.Den här mannen är född och uppvuxen på just de villaområde där vi bor så han vet ju en hel del om vad/vilka som har bott i området.När vi skildes åt då i våras var de med ett gapskratt och ett skakande huvud från hans sida.

Nå väl han står där i kön när jag kliver in och väntar på sin mat.
-Hallå,säger han och nickar till hälsning
-Hallåj,svarar jag och ställer mig sist.
Då kliver han ur kön och går bak till mig å med sammanbitna käkar viskar
-Du va faan Ankarberg de har ju bott en Assar på gatan din.
-Va????undrar jag som glömt vårt samtal i våras.
-Jaa men hon hade ju rätt hon som var hem till dig.
-Vem????undrar jag.
-Jaa men hon .....mediet eller var de va.
-Jaha de,jasså hare...undrade jag som nu var med på noterna
-Jaa jag tog å kollade upp de sedan jag snackade med dig.....å då minns ju både brorsan och jag att pojken längre bort på tvärgatan hette ju så.Han bodde där i början på 50-talen kanske -53 tror vi.
-Nä men ojdå va spännande...då hade hon ju rätt då iallafall Lena.
-Mmmm.....mummlade mannen.

Efter en stunds tystnad sa mannen
-Du, nu i somras var jag till en sån där kvacksalvare med eksemen jag har haft såna problem med i flera år,å du jag fick nå jävla droppar och en salva hon hade rört ihop...å titt.
Mannen kavlade upp ena tröjärmen och visade.
-Ser du helt borta!!!
Man kunde ana en rodnad på huden från armbågen och ner till handleden som förmodligen hade varit eksem tidigare.
-Oj va fint,sv jag.
-Ja du vet jag har ju haft cortison å allt förbannat som läkaren har skrivit ut å kladda med...men de har kliat och vätska jävlar dygnet runt.Näää nu äre bra ser du.
-Jaa dom kan kvacksalvarna hörru,sa jag å skrattade.

Efter ytterligare en stund viskar mannen
-Du Ankarberg,brorsans kärring var ju dit hon å med ryggvärken( hon hade fått healing)......å du Ankarberg nu får hon sova hela nätterna utan värktabletter...helt otroligt.
-Jaa man ska inte döma ut alternativa behandlingar tror jag.
-Nää men faan.....fast man vill ju inte att de ska komma ut....då tror folk att man blivit tokigt.
Jaa tänkte jag många har provat och blivit bättre/bra men ingen törs berätta.....nää de är HEMLIGT för vi förstår inte hur de går till.

Den alternativa medecinska behandlingen är kanske de som lockar mest i dag.Healing är slagordet och är typ samlingsnamnet för en rad olika metoder som kan vara tex med kristaller ,massage,tankekraft och färger..Den alternativa metoden lägger stor vikt vid omvårdnad och beröring,vid att lyssna å se hela människan.Jaa man erbjuds helt enkelt de som av stor del saknas i den offentliga sjukvården i dag.Titta på akupunktur vettja som för ett 10 tal år sedan uppfattades som mystiskt,du de används i dag innom sjukvården å dom flesta kvinnor som fött barn blir i dom flesta fall erbjuden akupunktur på förlossningen därför de påverkar inte barnet....typ som andra smärtlindringar gör.

FLUM!!!!! Var samlingsordet jag hade som uppfattning när det gäller de jag nu bloggat om,men efter att ha varit i kris pg av sjudom och greppa efter alla halmstrån man kan(inom sjukvården)  har jag/vi haft turen att få komma i kontakt med Lena och provat på www.godaenergier.se "andliga smörgåsbord" där de mesta innom alternativ behandling erbjuds även för våra djur faktiskt.Jag tror så här jag......om direktörerna skulle ta å prova på lite "FLUM" skulle dom återvända till sina skrivbord med ett mer öppet sinne och VI skulle slippa stå och viska va bra de var å va frisk vi vart i pizzakön en lördakväll.

Hade hörrni.... och förrästen har ni nu lust att prova på de alternativa behandlingarna kan ni tala om de för mig...för de har ju jag gjort....å vipps har vi en "HEMLIS" hörrni ;)....spännande

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-10-09 14:46:30

Denna gången hade du ett allvarligare budskap, dock småfnissade jag av berättelsen om hemligetsmakeriet i pizzakön! Tack Annika!

Postat av: Eva-Lill

Publicerad 2011-10-10 07:14:18

Tack gode gud för Lena Kuckelimuck!! Äntligen människa igen.... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela