ankarbergs

Nä men!!!

Publicerad 2011-10-08 01:03:17 i Allmänt,

Jobbar natten i natt och som ni alla vet vid de här laget är ju min del av hjärnan ...jaa den som ska kunna fixa tekniken fortfarande på ledighet å har så varit dom senaste 44 åren, vilket i sig har gjort att jag varken kan svara i min nya telefon eller få igång den tv jag just nu sitter mittemot där bildrutan är svart.För övrigt kör jag i helgen runt i en cykelhjälm(svärfars lilla lilla näst intill obefintliga Ford,jaa den är inte större än en cykelhjälm) där dansbandsmusiken strömmar på högsta volym ut högtalarna och dansbandsröster förklarar till toner om brustna hjärtan å där emellan eldar som tändes......å jag kan inte ändra till fm kanalerna där även tekniken spelar en viss roll på steriohelvete!

När det gäller telen har familjen tagit ett beslut att jag har en aldeles för omodern telefon som jag förövrigt har ärft efter Herr-G och trivts ganska bra med....jaa tycker jag men inte dom,därför har dom köpt mig en ny som vart igång slagen i går kväll.Min tidigare mobil använde ju jag som väckarklocka å de hade jag ju en önskan om å kuna använda den ny till oxå.När Herr-G hjälpte mig med å ställa klockan i gårkväll på väckning 07.00 så tänkte jag att....Njaa de där litar jag inte på jag ställer klockradion oxå.Till saken hör att jag köpte klockradion på Erikshjälpen för ett tag sedan å de var ju inte för inte den tidigare ägaren hade lämnat ifrån sig apparaten...njaa jag vet inte om tåtarna går riktigt ihop inne i själva radoin för den ringer bara då å då eller inte alls.Så för att vara på den säkra sidan bad jag Herr-G ringa hem..eller på nya mobilen för hem telen funkar ju inte sedan Herr-G stal en kabel till PS 3 där han efter 1,5 år fortfarande är på samma bana å krigar.När jag lade mig tänkte jag.."-Jaa Herr-G är ju de starkaste kortet när det gäller uppstigning i morron"...åsså somnade jag sött.

Jag vaknade av att någonting tjöt på nattuksbordet brevid så jag tog telen å gjorde som familjen hade visat nämligen drog fingret över displayen utan att nånting hände"-Men herre guu"sa jag tyst för mig själv medan jag sökte reda på läsglasögonen som är ett måste när man har kommit upp i medelåldern.När glasögonen var lagd på nästippen och telen fortfarande tjöt satte även klockradion igång som inte har hört av sig på flera veckor.Panik utbryter på sängkanten för att få tyst på skiten så inte Johanna ska vakna jag rycker ut kontakten på radion och formligen gnuggar displayen på telen som om de vore en trisslott.....å då blire äntligen tyyyyst...jaa förutom att jag hör hjärtat slå som klockorna i kyrktornet pg av stressen som har uppstått!

Jag går ut i köket för att få morronkaffe å hinner bara komma fram till köksbordet så börjat telefon å låta igen...nu är jag ju mer samlad å ser att jag har tryckt på snooz så jag trycker på AV och lägger telen på köksbordet.Men när kaffekoppen är till hälften fylld börjat telefonsatan å väsnas igen så jag går med ilskna steg mot köksbordet och sätter mig ner å börjar gnugga displayen...men den slutar INTE.
-Men vad i helvete äre för fel på telefonjäveln som ringer HELA satans tiden,säger jag med käkarna ilsket hop pressan å kastar den på duken som ligger mitt på bordet.
-Jaa HALÅÅÅÅ jag skulle ju ringa hem å kolla så att du kom upp hör jag Herr-G säga i telen med lugn röst.
-Jaha,skriker jag tillbaka utan att ta upp telefon.Du de kan du gere faan på att jag ä å nu ringeru inte en gång till för då flyttar jag ut i hönshuse....äre förstått elle????
-Du borde göra nått åt ditt dåliga morronhumör Annika svara Herr-G och lägger på luren.

Herr-G och Albin har bestämt att åka till fjällen i helgen då jag jobbar så på eftermiddagen for Herr-G och handlade de dom skulle ha med.Efter en stund kliver svärfar innanför dörren med en tom äggkartong å säger
-Hörru kan du fylla på den här för de är ju skillnad på dina ägg å ICAs,jag ska fara å handla nu innan jag far hem till stuga.
Då kliver Herr-G in
-Tjena farsan äre du som är ute å far
-Jaa svara svärfar jag skulle ner å handla lite.
-Jasså,jaa själv är man ju påväg till fjälls,säger Herr-G och börjar bära ut väskor.
-Jasså,svarar  svärfar  å tar en mun kaffe.
När alla väskor och Gunnel är i bilen säger Herr-G till Albin
-Jaa men då far vi Albin så vi är uppe i tid.
-Jasså äre dax nu,svarar svärfar.Jag ska bara skölja ur koppen så kommer jag.
Herr-G blir som förstelnad och Albin oxå....jaa jag å Johanna med om jag ska vara ärlig.När koppen är sköljd tittar svärfar på Albin och frågar
-Ska du eller jag sitta fram.
Just i denna stund är Herr-Gs ansiktsutryck betalbart ska jag tala om.
-VAAA????...säger Herr-G
-Jaa skulle vi inta åka saru???är svärfars motfråga.
-Jaa ska du med till Vemdalen du då...klädd så där??Herr-G pekar på svärfar som är iklädd finskor,gå bort byxan(han skulle ju på affaren) en skjorta å en tunnare fin jacka.
-Jajja men...samme va jag gör...åsså sätter han sig i bilen.
-Ja men va faan farsan du har ju inga kläder för fjäll vädre.
-Joho,ropar svärfar å smäller igen bildörren å spänner fast bilbälte.
-Ja men de är ju helt jävla otroligt,suckar Herr-G.Annika kan du packa nå kläder till farsan äru snäll för han sitter resklar i bilen NU.
-Jajjemen....sa jag så å torkade skratt tårarna medan jag fixade en påse kläder till svärfar som redan var på resande fot...trodde han :)

Så medan svärfar andas fjäll luft lånar jag hans cykelhjälm(Ford) med dansbandsmusik i helgen.Men nu är jag så trött så jag ser dubbelt nu de är dax för kaffe å en puff...tro hur mycke fel de vart i denna text mitt i natten...men ni kanske fattar endå :)
Trevlig Helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela