ankarbergs

Åhååh vilket PARTY ;)

Publicerad 2011-09-24 16:25:37 i Allmänt,

Joo jag gillar ju partyn jag!Jag är ju inte direkt den som spottar i glaset och kutar hem till Mitt Nytt 19.15.....näää när alla har gått hem är jag oftast den som förvandlas till kemisten och kollar vad som händer om man blandar alla slattarna som har blivit över på borden innan jag släcker lyset å går hem.Många drinkar som ni köper ute på krogen är det förmodligen jag är skapare till efter ett party ;) Men nu förstår ni äre inte ett sådant party jag ska blogga om utan ett helt annat form av party.

Joo som ni säkert alla vet så är det ju väldigt poppis med tex ljuspartyn,tuppewerepartyn,sminkpartyn mm....och för väldigt många år sedan  typ ca 17 var min mamma och jag hem till Herr-Gs mamma på ett KRYDD party där man fick provsmaka olika sorters kryddblandningar och dressingar.Min mamma älskar nya och utlänska kryddor så hon ville prova lite olika sorter som fanns på bordet men priset var väldigt högt så vi beslöt oss för att köpa 2 olika sorter och dela på dom till å börja med.Kryddblandningen var enormt god å andvändbar i många olika rätter så de gick inte många veckor förrän kryddburkarna gapade tomma.

På den tiden jobbade jag på fritidsgården i Tallnäs där jag hade en arbetskompis som hette Jenny,jaa hon som var med på Big Jonny ni vet.En eftermiddag när vi stod i kapprumet på väg hen säger hon
-Men du Ankarberg jag ska till en kompis i Vävland på kryddparty i kväll...skaru med...åsså skratta hon?
-Jaa men guu va bra för hemma hos mig är de tomt på den varan nu vettu....de försvann i ett naffs, så de gör jag jätte gärna vilken tid.
Jenny såg lite brydd ut men svarade kl 19.00.

Nu är grejen den kära läsare att de var ju INTE ett sådant kryddparty som Herr-Gs mamma hade som jag skulle på,nääää de var kärlekens krydda = DILDO !!!! jaa dom partyna kallades så då...men de hade ju jag ingen aning om så jag lyfte luren och ringde mamma min å sa
-Men du nu ska nån kompis till Jenny ha ett kryddparty skaru hänga med?
-Jaa men tacka för de då kan vi ju köpa mer av kryddorna och kanske nån ny sort.,svarade mamma glatt
-Jaa de var ju de jag tänkte jag mä,jag kommer ner och hämtar dig jag då strax före 19.00.

När vi kom fram till huset där partyt skulle äga rum var de smock fullt med bilar ute på gården
-Joo,sa mamma medan hon sparkade bort snön från sina skor mot bropelaren,de har blivit väldigt poppis med just dom här kryddpartyna ser jag.
Vi klev in i vardagsrummet där vi möttes av för oss vilt främmande kvinnor som satt i en hörn soffa.Framför stod de ett bord med ett lakan över och brevid en strykbräde som även den var övertäckt med ett liknande lakan men man kunde se att under låg något.Vi satte oss bland dom övriga kvinnorna och började småprata medan vi väntade på några eftersläntrare.Efter en stund frågade en av kvinnorna(alla andra visste förmodligen vad som låg under lakanet)
-Har ni varit på ett sånt här party förut,åsså log hon lite pil linariskt.
-Jaa,svarade jag då min mamma fyllde i
-Jaa vi var hem till Annikas svärmor för ca 2 månader sedan på ett kryddparty.
-Jasså,jaa de är väl ganska nytt de här va,sa kvinnan.
-Jaa jag gillar ju å prova på lite nya kryddor jag,sa mamma.Annika å jag köpte två olika sorter på förra party som vi delade på,jaa då fick man ju prova två för ett pris.....ja dom är ju inte billig.
-Nää de är ju kanoon om man kan dela med nån,sa jag.Fast dom räcker ju inte så länge då....hos mig försvann dom i ett naffs.
Nu hade kvinnans ansiktsuttryck förvandlats från ett pil linariskt leende till ett som om hon skulle ha sett nått halvdödtt som katta hade  släpat in,å de förstår ju jag med så här efteråt,för vad mamma och jag just talat om var ju i hennes öron att vi köpt 2 st dildon som vi turades om med...jaa vi delade på dom.

När alla hade kommit hälsade försäljaren oss välkomna och frågade om någon av oss hade varit på ett sånt här party tidigare.Ingen vare sig svarade eller räckte upp hande....jaa förutom morsan å jag dårå...vi både svarade å vinkade lite stolt medan vi tittade lite överlägset runt på dom andra som inte rörde en fena.
-Jaha å vad tyckte ni då,undrade försäljaren.
Joo både mamma och jag var ju överens att de var otroligt bra genom att de inte gick å köpa just den kryddan på Rimi(som de hette då ICA nu)
-Nää de är ju sant,sa försäljaren och började sin demonstration med att dra lite försiktigt i lakanets ena sida så att den första produkten kom fram......som var små pickar i pasta som man kokade i typ 8 min å äta.
Joo både mamma och jag konstaterade att de var ju nå nytt....de hade dom inte på de förra partyt.
Nästa produkt var en tub med chokladkräm man kunde smörja in varandra med och slicka bort.
-Jaha,sa vi lite överraskande...de hade dom inte heller på förra partyt måste va nå nytt.

Oj nu äre dax för midda här så jag hinner inte med slutet i dag,å grejen är den att vid ett flertal tillfällen har jag skrivit ett lååångt inlägg som efter ett par dagar försvinner från mitt typ lager på bloggen såå därför väljer jag att lägga ut de här nu innan jag tappar bort det.....får försöka skriva slutet en annan dag......SKÅL på er hörrni å ha en trevlig lördagskväll ;)

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-09-24 23:30:19

Men gud Annika, glöm för allt i världen inte att skriva fortsättningen!

Postat av: Brillan

Publicerad 2011-09-25 08:19:15

Är jag förvånad? Nä.

Postat av: Slurpan

Publicerad 2011-09-27 15:03:49

Vi måste få höra resten Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela