ankarbergs

ja men så där ja.....

Publicerad 2011-09-27 09:03:32 i Allmänt,

...då har man väl förmodligen skapat ett rykte både på Böleskola och ev i hela kommun om "Snusk kärringen" på Linjevägen 2.Å de gick till på följande sätt!!!

Joo varje morron går jag ut till hönsen för att släppa ut dom för dagen och genom att jag endast har 2 jämthundar och 5 höns använder jag mig ju inte av nån arbetsoverall som typ bönderna har ...nää jag räknar mig som en små små brukare...jaa nästan obefintlig så jag tar de jag för stunden står och går i.Så i morse iklädd min rosa morgonrock,bara ben, 5 nr förstora foppatofflor och en skål med 4 små rätter i ena handen som då hönsen skulle få smaska på till frukost å en cigg i andra går jag mot höns huset.När jag väl är framme utanför innan jag öppnar luckan säger jag som alla andra mornar högt å tydligt.
"-Tjenare Tjejer"

När jag nyss sagt den frasen hör jag de rör sig bakom den andra friggeboden så jag smyger fram till staketet mot vägen och ska tjyvkika om de är grann katten som är på besök.Å de var de INTE...nää de är 3 stycken flickor 8 år gamla i åk 2 på väg till skolan som ligger en liten bit bort.Vad jag och förmodligen 99,9% av alla världens föräldrar har varnat sina barn för är ju är ju farliga farbröder som lockar till sig små barn med tex en karamell skål men som i de här fallet är en tant med en skål fylld med hönsmat, men de vet ju inte flickorna.

När jag nu står där har jag ju inte en tanke på hur situationen egentligen ser ut så jag säger.
-Hallåj,jag har bara lite goooosaker till tjejerna här,åsså visar jag skålen.
-Vi har nyss fikat säger en av flickorna som går i mitten lite kort och byter snabbt sida av vägen och ökar steg längden till de tre dubbla å dom andra följer kvickt efter.
Ojdå tänkte jag och öppnar luckan till mina tjejer som hysteriskt hoppar och kacklar för det har tagit så lång tid innan hönsmamman äntligen släpper ut dom.

Jag skrattar lite för mig själv när jag öppnar dörren in till huset där jag möts av en sittande Torbjörn i hallen med dregel i ena mungipan.
-Men hur äre gubben,undrar jag och tittar in samtidigt som jag känner doften av liklukt.
Joo då förstår ni har ju Torbjörn jagat i helgen och hittat slaktplatser ute i skogen som han uppfattat som dom största och bästa bufféer en jämthunn kan önska sig.Han har alltså vomerat upp ca innehållet av 2 älgar och ett par latexhandskar i kulören ljusblå(man har ju hanskar när man tar ur en älg för hygienen) på mitt vardagsrum/köksgolv...å jag är inte kinkig när de gäller lukter...men de här var nog de djävligaste/snuskigaste jag varit med om.......De enda jag fick fram till Stor Torbjörn var "Men måtte Vildvittrorna ta dig Torbjörn!"

Nu har jag sanerat huset och ska hoppa in i duschen...för nu är jag "Snusk kärring" i ordets rätta bemärkelse...Huva Huva!!!Kanske åker in på Granngården och köper mig en arbetsoverall i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Goldis

Publicerad 2011-09-27 09:48:36

Känner lukten ända hit...fyyyy.

Postat av: Inger

Publicerad 2011-09-27 23:39:09

Du kan då konsten att få mig att garva åt både spyor o snusktant!Liiite synd om dig tyckte jag allt...med det som Torbjörn hade gjort alltså...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela