ankarbergs

Kan nån förklara???

Publicerad 2012-08-24 20:49:49 i Allmänt,

Joo ni förstår att jag har ju för någon vecka sedan sökt mig ett jobb uppe i Kiruna som skoter/vildmarksguide på Ishotellet och som ni säkert förstår så ska jag inte pendla( de är ju så förbannat med fartkameror sägs de :). De är alltså ett säsongs jobb så jag blir borta ca 5 månader men ska ju naturligtvis komma hem ibland på min ledighet. Nå väl jag har inte fått det utan rekryteringarna sker i mitten på Oktober.
 
Strax före midsommar vart Herr-G erbjuden arbete uppe i Svalbard  ett halvår, de skulle ge bra med deg på kontot och en hel del ledigt under sommaren.Dom skulle alltså jobba en vecka å vara ledig en med fria hemresor vilket är väldigt lyxit för Herr-G som nästan aldrig är ledig (han fick tex bara 4 dagar nu i sommar ).Ja förmånerna var ju en sak men jag tyckte att bara att få vara/leva i den miljön och uppleva själva Svalbard var ju enormt intressant.
 
Sedan äre ju som så att Herr-G och jag strulade ju naturligtvis  till de redan i unga år så vi har ( Tack och lov) lixom levt livet lite baklänges kan man väl säga.Med de menar jag att vid 20 års ålder var jag i ett välsignat tillstånd och under 4 års tid bara rasade de barn ur mig :) Jag vet att vi ibland brukade trösta varandra när vi var grön i ansiktet av avundsjuka på våra polare som reste och partade.Å där satt jag med såriga bröstvårtor av allt ammande både dag och natt och Herr-G räknade kronorna i börsen som stod likt en gäddkäft på vidgavel till blöjor och välling "-Ja ja,men när dom sitter där med småbarn då är våra stor så då är de din och min tur att göra vad vi vill" Å de är lixom dit vi har kommit i dag.
 
Jag jobbar ju i dag inom skolan och trivs oerhört bra både elever och arbetskamrater men jag har lixom en längtan till å få prova på lite andra grejer.Å just de här uppe i Kiruna de innehåller allt typ, guida människor,få jobba sig svettig å framför allt få nya stora erfarenheter.Ett minus är ju att de är en bit här ifrån men då har jag som tur är en polare där uppe som jag får slagga hos, hon kör hunspann även denna vinter (de tror jag oxå jag måste prova om jag hamnar där uppe),boende kan vara en friggebod med utedass som erbjuds.För då funkar jag som så att de är jobba jag ska göra INTE myzzza å då duger vad som hellst.
 
Nu till förklaringen jag efterfrågar.När de uppdagades att Herr-G ev skulle till Svalbard sa alla "-Men guuu va spännande åk!!!!!!" När jag säger att jag ska till Kiruna säger dom flesta med bekymmers rynkor i pannan "-Nää men hur ska de gå,du har ju familj??"...Jaa Herr-G han sa -Faan vilket spännande jobb,de passar ju dig åk du de blir nog nice skaru se!!" För visst har väl Herr-G lika lång och stor familj som mig....elle har jag missat nått???
 
Förklara!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela