ankarbergs

Kuckele kuuuuu!!

Publicerad 2012-08-03 21:13:21 i Allmänt,

Ja idag hände de en sån där grej som bara kan hända här hemma hos oss.....å som läsarna oftast tror jag hittat på.Men åter igen ska jag bara informera om att de är på RIKTIGT!!!
 
Vi håller ju på å snickra uppe i stugan så nu i em höll Herr-G på att plocka ihop verktyg och nå virke vi ska ta med oss upp till Jämtland i morron.Grejen är ju den att vi har ju två friggebodar som står en bit bort på gården och i mellan dom är ju hönsgården lixom.I den ena friggen bor hönsen å i den andra har Herr-G sina grejer å de var där han stod nu i eftermidda när jag kom på han.Mitt i hönsgården har jag satt in en stol så fjäderfäna kan sitta högt å titta sig runt omkring,å på den sitter ofta tuppen Kondrad å gal vissa kvällar.
 
Nu i eftermiddag var de för en gång skull uppehåll och varmt ute så jag tog en kopp kaffe å satte mig på brokvisten och tittade på alla sportiga människor som även dom passade på att vara ute medan de var väder. Då jag hör tuppen börja gal i hönsgården å Herr-G svarade med samma läte inne ifrån friggen. Som tur var hade sällskapet som gick förbi hörlurar men musik i så dom hörde inte (tror jag).Efter att tupp faan galt 2 ggr till å dummens pojk (Herr-G) oxå galt 2 ggr tillbaka ansåg jag att de var dax att titta till Herr-G.
 
När jag sticker fram huvudet i dörröppningen ser jag Herr-G stå rakt upp och ner men händerna i byxfickorna och titta upp på en hylla efter nått.Nu var de visst Herr-Gs tur å gala igen,jag ser hur han fyller sina lungor med luft för att i vilken gång i ordningen vet jag inte härma tuppen med ett kraxande " KUCKELE KUUU!!!".
-Va faan göru,säger jag innan lätet ska komma ur hans mun.
Herr-G tittar på mig å säger
-Jag söker rodellen som jag ska kapa takplåten med,svara Herr-G
-Jaa men va faan du står ju å gal som en idiot mitt på golvet med händerna i byxfickorna.
-Jaa,lite grann ja,försvarar sig Herr-G
--Lite grann??Jag hör ju  enda bort till bron hur du gal.....jaa jag med många fler,säger jag å lägger armarna i kors.
-Jaa men tuppen gal ju,säger Herr-G å ser lite frågande ut.
-Jaa men de är väl för faan normalt att TUPPEN gal.....men inte DU!!!!
-Jaa men jag tänkte bara prata lite men han jag,sa Herr-G och började söka rondellen på hyllan igen.
 
Jaa vi får hoppas att grannarna trodde de var enbart tuppen som gal å de är endast jag som vet sanningen!
 

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2012-08-05 23:54:43

Underbar text Annika, tack för att du förgyller mitt liv med delar ur ditt liv!

Postat av: mia

Publicerad 2012-08-20 12:39:06

I det här fallet låter det som om du är ganska förskonad.
Min gubbe försöker prata med allt som har ben.
Insekter, fåglar, tamboskap osv. men jag som lyssnare kan säga att det blir väldigt mycket envägskomunikation

Svar: hahaha.....jaa Tupp faan svara ju så inte vet jag om Herr-G är mannen som kan snacka me Tuppen!
Annika Ankarberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela