ankarbergs

Från 0 koll till full koll...eller kanske inte ;)

Publicerad 2012-02-29 20:30:00 i Allmänt,

Joo Herr-G har kollen han...jaa tror han iaf,men som ni säkert har förstått så kan de lätt strular till sig ibland här hemma å då händer de mest otippade situationerna

De ville sig inte bättre än att en kär gammal vän gick ur tiden...jaa bara sådär över en natt lixom.Vår vän har bettytt oerhört mycke för mig å min familj å har värmt både kropp och själ i över 3 år Saknaden vart enormt stor den dag då vi fick beskedet ...jaa de vart otäckt tyst i hela huset kan jag lova...jaa tills Herr-G hade fyllt sina lungor å på ut andningen kunde åstadkomma ca 23 svordomar samt tre könsord på ett å samma andetag i sin frustration när de uppdagades att de inte fanns nått att göra...jag pratar om luftvärmepumpen. 

Jo de ville sig inte bättre än att när vi kom hem från stugan på söndagen vid 20.30 var de 9 grader inne i huset här hemma å -15 på utsidan.
-Hellvette,sa Herr-G och drog fingrarna genom håret.Luft värmepumpen har slutat funka Annika.
-Jaha ojdå...jaa men vi tänder väl lite ljus då så blire säkert bra,kåken är ju så liten å väl isolerad så de fixar sig nog, sa jag å tog fran en ask solstickan å började tända massor med ljus i olika former och storlekar.
-Jaa men inte faan skaru tro att de räcker inte,sa Herr-G och plumsade i djupsnön ut till ett av förråden.
Jag satte mig i soffan med en risifrutti och tyckte för en stund att de vart ju riktigt mysigt ju med alla dessa ljus...jaa å vart de väldigt kallt hade vi ju el värme filten som jag fick av Anja i julklapp vi kunde värma oss under.

Efter ca 1/2 timme rycks ytterdörren upp och ett stönande,kvidande,vrålade läte (lite som när vi kvinnor föder barn ni vet) hörs från brokvisten. Men ett brak raglar Herr-G in i hallen över all packning vi nyss burit in med en orange stor ...jaa typ byggfläkt i sin famn.
-Va faan skaru gö nurå,undrar jag med halva risifruttin kvar sittandes i soffan.
-Jaa va troru, stönar Herr-G...inte troru väl att nå party light ljus kan hålla värmen här i huset natt elle!!!
Herr-G riggar fläckten uppe på kylboxen som står efter väggen å säger med kontakten i sin hand.
-Den här serru Ankarberg kommer att göra så värmen blåser runt här inne.

När Herr-G ansluter kontakten han har i sin hand till eluttaget visade de sig att de var ju ine bara värmen som blåste runt här inne...nää på en hundradels sekund lyckades fläckten blåsa ut alla dom ljus jag nyss tänt å de hundhår som hade dolt sig under soffan eller mattan låg nu i min risifrutti.
-Men för helvete stäng av,ropade jag för att överösta fläckt faan samtidigt som jag spottade ut mitt eget hår ur munnen å förde bort resten av kalufsen som blåste runt i ansiktet.Herr-G ryckte ur kontakten och lugnet lade sig.

Efter att ha sänkt farten på byggfläkten så den bara lät och blåste såpass som när man startar med ett flygplan bestämde vi att Herr-G skulle sova på soffan för att hålla koll på både fläkten å tempen.
-Ja men du kan ju ta elfilten,sa jag å bredde på honom den samtidigt som jag ställde in den på ett ungefär vad jag trodde var bra.
när jag kröp under täcket inne i sovrummet kunde jag höra hur Herr-G muttrade om "filtjävetn" å "fläktsatan" ute i allrumet.

Natten förbipasserade utan några större problem...jaa för Albin och mig alltså.När jag kliver ut ur sovrummet på morgonen möts jag av en något indianröd Herr-G med ett djupt mönster av rutor och fyrkanter i ansikte och en frisyr som ser ut att vara fixad med 220 volt.
-Go morron älskling,säger jag och är minst lika röd i ansiktet som Herr-G fast pg av att jag kämpar för att hålla tillbaka skrattet av den syn som möter mig.
-Jaa....gomorron påre själv du,muttrar Herr-G sittandes i soffan och tar en mun kaffe. 
-Hur haru haft ne i natt då???,undrar jag och försöker se så allvarlig ut som möjligt.
-Jaa hur faan troru...filt jäveln vart hetare än vare är i helvete så jag har förmodligen tredje gradens brännskada på över halva kroppen.
-Ja men vad haru gjort i ansiktet då,undrade jag å la handen över min mun för att se så brydd ut som möjligt.
-Inge,svarade Herr-G å kände med handen över kinden.
Ja men då förstår ni har han ju legat på dom virkade kuddarna som vi har i soffan så mönstret på dom har gjort hela hans ansikte till ett vackert rutmönster.

..jaha nu börjar ju fuskbyggarna på tvn så jag hinner inte skriva nå mer i kväll...de får bli en följetong helt enkelt.

Höres hörrni ;)

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2012-02-29 22:33:51

Tack för det kvällsfnisset!Jag ser verkligen fram emot en fortsättning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela