ankarbergs

Nu äre klippt!

Publicerad 2012-06-02 08:16:14 i Allmänt,

Hur de blir med semester för oss i år vet vi inte riktigt...jaa inte för att vi inte vet vad vi vill göra ...ååå inte för att vi inte har råd.Nää ni förstår Rickard har klippt/friserat sina två yngre bröder Nicklas och Albin inklusive sin far Herr-G,å om jag säger som så Rickard kan inte ens klippa ut en rektangel på ett A4 papper utan att de blir snett eller taggigt.

De hela började med att jag,Rickard och Nicklas satt i soffan för att se finalen på Lets dans,då Nicklas 23 år helt plötsligt säger.
-Men tänk att de ska va så jävla svårt å få låna en unge över sommarn ba...jag har frågat flera stycken om dom vet vart man typ kan låna elle hyra en lite slem tomte (barn) en helg.Men näää ingen vet!!!!
Rickard 24 år tittar på sin ett år yngre bror som om han presis hade landat från en annan planet å säger.
-Haru söpe Nicklas????
-Nää, svarar Nicklas.Men jag ska åka ner på tomteland å skulle behöva ett litet camouflage lixom.Jag har hört att de ska va skit fränt där för när man kommer dit får man stå utanför åsså öppnas portarna å ut kommer de en liten tomtenisse och sträcker ut sin hand så man får följa med in till tomteland åsså är man med i en fantastisk tomtesaga...typ teater.Fränt va!!(De här har Nicklas nämnt flera ggr till mig så han vill verkligen dit)
-Jaa Nicklas,svarar Rickard.Då behöver du nog en hyrunge vid din sida för inte faan skaru tro att tomtenissen går fram till DIG elle.Jaa asså inge illa ment men fattaru om de står 20 ungar utanför troru nissen går fram till dig Nicklas som är 23 år gammal med tatueringar halva armarna å en frisyr som om du skulle ha fått 220 volt ire...va troru de.(Nicklas var ju lite långhårig å har ju korkskruvar så de låg ju lite i Riller beskrivning)
-Nää suckade Nicke.Men jag får väl åka dit på lågsäsong dåre bara är jag där...jaa då har nissen ingen annan å välja.Föresten Rille kan du ta rakaparaten å klippa lita på sidorna för de har blivit lite långt.
-Jajja men broschan,hoppa upp på kökstolen kirra Rille frillan,sa Rille och halade fram trimmern.

Efter en stund går Nicklas in på toan och speglar sig och konstaterar att Rille har missat på vissa ställen så Nicklas blir tillsagd att sätta sig så ska Rille putsatill missarna.När Nicklas kommer ut ufrån toan andra gången säger han
-Va faan de är ju molnigt hela vägen Rille,åsså drar han med handen efter sidorna.
-VAAA....MOLNIGT???? svarar Rille.
-Jaa de ser ut som moln,kom morsan fåru serå!
Jaa då har ju Rille jonglerat med trimmern medan Nicke var in på toan å spegla sig första gången så själva klipp apparaten är inställd på 3 mm isf 9 mm som i början...Om jag säger som så...de var väldigt molnigt...hack överallt.
-Gör om gör rätt,säger Nicklas och får efter mycke om å men en frisyr med 3 mm och inte 9 mm som var tänkt.

När allt hade lugnat sig å hela familjen satt sig ner i soffan, kaffet var framdukat framför tv där finalen på Lets dans strax skulle gå av stapeln tittar Rickard på Herr-G som sitter brevid honom å säger
-Faan farsan skulleru inte ha haft dig en ny frisyr du å.
-Njaa de är väl inte så akut elle,svarar Herr-G medans han halvägs in i en gäsp drar fingrarna genom håret.
-Joo men de är väl skönt med en liten luftig frilla nu när de är 1 juni å värmen kommer.Titt på pojken din där...var han inte snygg tyckeru? undrar Rille och pekar på sin nyklippta ett år yngre bror (jaa va ska Herr-G svara när Rickards tidigare kund poserar i den andra soffan)
-Joo de vart ju snyggt de där...inge fel på de inte,svarar Herr-G och börjar skruva på sig i soffhörnet.
-Jaa men va faan farsan de är ju modernt...seru inte va modern Nicklas blev,säger Rille å drar stolt fingrarna genom de få hårstrån som finns kvar på Nickes huvud efter Rilles framfart med trimmern.
-Jaa...jooo...jaaaa de ser ju väldigt modernt ut,nickar Herr-G medan han tar en mun kaffe å riktar blicken mot tvrutan.
-Kom igen nu farsan ska bröderna Ankarberg kirra barret på dig också,säger Rille å klappar Herr-G på axeln medan han reser sig upp och går å rigga stolen å klippmaskin.
 
När batteriet i trimmern inte orkar längre äre Herr-Gs tur å kolla sig i spegeln inne på toan.
-Men va faan de är ju en massa hack här Rille säger Herr-G när han mött sin spegelbild.
-Jaha nu skare börjas,suckar Rille som i denna stund har lessnat på å vara frisör.Ja sätt dig då så fixar jag de.
När Herr-G för femte gången kommer ut efter att ha mött sin spegelbild å påstår att de fortfarande inte är rakt ställer sig Rickard lite tjurigt med armarna i kors å säger för att försvara sig.
-Jaha...men nu äre så här... att de inte blir rakt beror helt å hållet på dig själv farsan... de skaru veta....Du har oturen att vara född med en stor jävla virvel bak i nacken å när jag är runt den å klipper blir jag helt jävla yr...å där av hacken...om jag säger som så...de kan INTE bli rakt på dig!!!!
-Nähänä...suckar Herr-G och tar på sig keppsen å åter går till soffan.

Efter att jag har varit ut med Ester i en av reklam pausarna och kommer in på gården står Herr-G,Nicklas och Albin på brokvisten för fotografering.Den som fotar är ju naturligtvis Rickard.Jaa men tro ni inte att då har dom klippt Albin i samma frisyr....jaa Rickar kunde bara den förklarade han när jag ifrågasatt va faan dom hade ställt till mä nurå.
-Nu behöver ju inte jag gå till frisören innan skolavslutningen mamma,utbrister Albin glatt.
-Nää just de ja,suckar Rille å kliar sig i pannan...jag kan nog inte gå på din avslutning ja.(me tanke på att han var frisören)
-Näää svarade Herr-G och Nicklas i kör likt smurfarna.... men de ska vi.
-Mmm mummlade Rille å de är ju en av anledningarna att inte jag kan gå.

Höres Hörrni ;)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-06-02 14:39:57

Hahahah, va roligt :D Kan se de framför migxD hahaha

Postat av: Inger

Publicerad 2012-06-08 00:25:45

Underbart Annika!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela