ankarbergs

Utegångs förbud!

Publicerad 2012-06-15 23:50:57 i Allmänt,

Jaa ibland möter man sig själv i dörren när man har barn,å de gjorde jag i kväll då vi hade planerat att åka upp till stugan men jag fick sådan huvudvärk så vi blev hemma.

Albin formligen älskar att vara uppe i stugan där han kan fiska och snickra älgpass med dom övriga hanarna i familjen.Men oturligt nog fick jag en djävulsk huvudvärk nu i em så jag trodde min sista stund var kommen,jaa jag brukar sällan vara så dålig så både jag och övriga familjemedlemmar vart brydd.Jag tog en stark värktablett och lade mig i sängen men en kudde över huvudet.

När Albin förstod att vi inte skulle åka förrän i morgonbitte kom han in å satte sig på sängkanten å sa:
-Jaha å hur äre här då?
-Å huva huva,kved jag.Jag tror hela huvudet går i tusen bitar.
-Jaa men jag tror vi gör så här mamma att du dricker lite vatten och tar en banan så får vi se hur de blir.
-Nää då spyr jag,mummlade jag under kudden.
-Joo men nu provar vi med min idé iallafall,fortsatte Albin.
-Nääääää de går inte säger jag ju!!!
Då drog Albin åt sig andan suckade och sa
-Nähä men då vet du lika bra som jag att de blir inte å vara med nån kompis eller åka nånstans om man är sjuk.
-Näärå sa jag.Jag vet vilka regler vi har.
-Jaa för är man så sjuk så man inte orkar åka till stugan då äre bara å vara hemma som gäller...eller hur!!!!

De var exakt mina ord när han påstår att han är sjuk och inte vill/ska gå på skolan ibland.Nu har ju jag utegångs förbud så jag hoppar väl i säng då....jaa Herr-G han är ju frisk han så han är uppe på Kävstabronscamping å roar sig med kompisar :)...Go Natt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela